Leasa/köpa företag = WP ?

Jag åt lunch på en restaurang i Bangkok för några år sen ägaren trodde att jag är italienare och frågade varifrån jag kommer. Han hade put pga av företaget. Prata med utlänningar som har restaurang i Thailand de vet allt.
Nog något språkligt missförstånd där om han påstod att han hade permanent uppehållstillstånd pga företaget ;)

Det gäller väl även då att man betalar skatten för lönen?
Skatten är eg enda kravet, du måste betala in skatt på 50k men du behöver inte ta ut någon lön alls.
Sen efter deklarationen så får du tillbaka skatten.
Många av reglerna är bara" på pappret".
Ex måste man ha ett 2milj baht LTD bolag för wp men några 2 milj behöver man inte putta in. Aktiekapitalet deklareras för men finns bara på pappret det med.

Skatten är eg enda kravet, du måste betala in skatt på 50k men du behöver inte ta ut någon lön alls.
Ex måste man ha ett 2milj baht LTD bolag för wp men några 2 milj behöver man inte putta in. Aktiekapitalet deklareras för men finns bara på pappret det med.

Precis!
Så är man riktigt kåt på WP så kan man köpa sig ett sådant. Om det är lagligt vet jag inte, men själv tycker jag att det hade varit allt för krångligt.

Bara på papperet, ja tills någon granskar då är det inte bara på papperet längre :)

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
971
Anonyma
A
A
Svar
15