Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag åt lunch på en restaurang i Bangkok för några år sen ägaren trodde att jag är italienare och frågade varifrån jag kommer. Han hade put pga av företaget. Prata med utlänningar som har restaurang i Thailand de vet allt.
Jag åt lunch på en restaurang i Bangkok för några år sen ägaren trodde att jag är italienare och frågade varifrån jag kommer. Han hade put pga av företaget. Prata med utlänningar som har restaurang i Thailand de vet allt.
Skatten är eg enda kravet, du måste betala in skatt på 50k men du behöver inte ta ut någon lön alls.
Sen efter deklarationen så får du tillbaka skatten.
Många av reglerna är bara" på pappret".
Ex måste man ha ett 2milj baht LTD bolag för wp men några 2 milj behöver man inte putta in. Aktiekapitalet deklareras för men finns bara på pappret det med.
Skatten är eg enda kravet, du måste betala in skatt på 50k men du behöver inte ta ut någon lön alls.
Ex måste man ha ett 2milj baht LTD bolag för wp men några 2 milj behöver man inte putta in. Aktiekapitalet deklareras för men finns bara på pappret det med.
Precis!
Så är man riktigt kåt på WP så kan man köpa sig ett sådant. Om det är lagligt vet jag inte, men själv tycker jag att det hade varit allt för krångligt.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.