Köpa en Buddha liten staty

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej

Ja funderar på att köpa en Buddha liten staty och ha på en hylla här hemma. Någon som vet nån butik i Göteborgsområdet som säljer såna? Ja vet att det inte är tillåtet att ta med sig hem från Thailand så det vill ja inte. :afro:

Jonas

Det är väl bara antika som inte är tillåtet att föra ut, inte nytillverkade ... eller?

Jag hittade en stor rackare på XXXlutz i Malmö
2590:- 100cm hög.
http://www.xxxlutz.se/textil-dekoration ... 0048857820

170211095148857820.jpg

Blir rejäl hylla ...

På tal om hylla och Buddha, vad kallas de hyller thai har som "home temple" ...?

Jag startade en tråd i februari om att ta hem Buddha. Men jag fick uppfattningen att det gäller alla avbilder av Buddha. Men som vanligt följs inte regler i thai så de som provar går de jättebra för ibland och ibland inte..

Fick samma uppfattning när jag googlade detta. Såg själv en överstryken Buddha i en förbudsskylt vid tullen på flygplatsen.

Jag har köpt en på Wat Sanghabaramee i Eslöv, den är tillverkad av en bronsliknande metall. Mellan 30-40 cm hög gissningsvis.

Jag tycker att den är jättefin, frugan har den på sitt altare. För tre år sedan kostade den SEK 2000 och då går naturligtvis en del till templet.

Är på jobbet och kan tyvärr inte lägga upp ett foto.

Denna tänkte jag ta med hem sist men skippade det. Tänkte prova skicka den med paket framöver istället och hoppas på tur tullen.

uploadfromtaptalk1369067371490.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
959
Anonyma
A
A