Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skall ganska omgående köpa mig en mindre hund i Thailand , en teriier av något slag , vet någon om var jag kan finna en hyfsat seriös kennel eller dyligt som har tillex foxterriers eller Jack Russels .. Det vär även någon som nämde en trevilg Goja , litet att pyssla med skall man ha , vill inte handla hund av nån på Big C eller av nån Thaiare i byn ,korning är ok , men gärna inte mer en en korsning , har sysslat med hundavel i Sverige och för många rasinblandningar är inte bra , Att korsa två renrasiga är helt ok då det ger en övervitalisering , så kallad heterosiseffekt .... tar gärna emot tips ....
;DNäää... int ei Isaan hade jag räknar med att hitta nån kennel, och som du säger , man vill gärna se tiken till valpen , men det är faktiskt lika viktigt att se hunden . Valpen kommer av bägge 50% vardera om du inte visste det ....
Vi får se , köpa valp utan att se föräldrar är ett stort nej för mig , kan bli hur djävla stor som heslt samt helt sjukt fula ... Nä en liten trevlig men skarp hund skall jag ha , den skall sitta framför mig på hojen när vi åker till fablo Lego , Bita dig i rumpan "gubbstrutt" ;D ;D
När frugan prata på att köpa hund så sa hon att vi var tvungna att åka till Morchit i Bangkok Förstod det som att där fanns det flera kennels och dom bästa hundarna. Då var det liten hund hon funderade på att köpa till dottern. Men skall höra med henne när jag kommer hem på Torsd om jag kommer ihåg.
Jo , även jag har hört detta om Chaiyaphum, detta med att det finns mycket galna människor där, man kan sälja hundarna för kraftiga överpriser , speciellt till en del helgalna Faranger från Götet ..Gubbfan ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Efter att ha läst om att skaffa hund så blev jag sugen på det. Så nu har jag skaffat hund å det kösta inget bara lite kyckling o ris. Är han inte fin? Papegojor ha jag redan 1200 st som sover i ett träd i trädgården (beostarar). Fantastiskt land det här. A.
Efter att ha läst om att skaffa hund så blev jag sugen på det. Så nu har jag skaffat hund å det kösta inget bara lite kyckling o ris. Är han inte fin? Papegojor ha jag redan 1200 st som sover i ett träd i trädgården (beostarar). Fantastiskt land det här. A.
Lilla gubben när jag hade mina schäfrar så va dom me mig på jobbet hela dagarna o inte i våran lägenhet...…
o scäfrar har dom flesta som kör någon sorts av riktig lydnad me sina hundar har inte sett många knarkare eller alkisar me den typen av hund men kanske e uppväxt i fel lands del för de
Sen som Ledaren e jag uppväxt me hundar föräldrarna hade egen kennel när jag va liten
Mjaaaa... Glimten , inte riktigt den Shäfertypen som eftersträvas idag , dessa hårt avlade tper fanns för ca. 20 år sedan och går idag inte ett få ett BIR på ...
Kan väl säga att jag sysslat med hundar och hundsport i över 30 år, då med de raser som marinen använder till bevakningshundar . mestadels Schäfer men på senare år även andra dugliga raser. Till varadgs har jag alltid haft Stövare samt Vorsteh, Om man som Fablo Lego inte kan skilja på Lassie och en Cocker Spaniel eller vad Fablo skrev så kanske man skall vara försiktig i sina kategoriska uttalanden ;D Har själv läst en hel del genetik efterssom jag arbetat aktivt med inavelsproblemen hos våra Stövarraser ... Så hundar kan jag vill jag påstå...
FÖ. så är den berömda Lassie hunden av rasen Collie :
Ps. valde en tik framför en hund då de är mindre samt mer fogliga , vill ju ha med henne på hojen till Lago, behöver då inte ta med lunch till "mördarhunden"
Ser jättetrevlig ut , inte som en tysk sönderavlad rackare , tyvärr så avlade man hårt på den typen under många år ,tills man fick stora problem med HD , Schäfer idag har lyckligtvis blivit en ganska frisk ras ....Egentligen går det emot mina principer att skaffa en Bullterrier efterssom den är en hårt typad hund.
En hund skall fungera många timmar i skogen dvs hårt arbete ,en stövare går med full fart , ofta i 4-6 timmar i djup snö.
Ändock håller en sån hund som denna i många år
Min sista hund som jag tog bort 2008 då 14 år gammal
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.