Köpa motorcykel !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
H

Hakan

Gäst
Håller på att köpa ett hus i Thailand, är det någon som vet vad det kostar att köpa en typisk Thai typ 100cc motorcykel?// Hakone

:D :D Köpa Ny motorcykel! C:a 10.000:- Kronor. Köp en bättre beg.
betydligt billigare. Det är oftast 125 kubikare som säljs.

Hälsningar Nisse

""Hakan" " sa:
Håller på att köpa ett hus i Thailand, är det någon som vet vad det kostar att köpa en typisk Thai typ 100cc motorcykel?// Hakone

Hej!

En typisk Honda Dream 125 (min favvo!) kostar 35000-40000 baht ny = 6800-7800 SEK.
En ny Honda Wave 100 (den mest sålda 4-taktaren i Thailand) kostar ca. 32000-36000 baht.
En begagnad Dream eller Wave i bra skick kostar 15000-25000 baht.

/MacArthur

Var på honda i samui o servade min Honda Wave 125cc som jag köpte för 2 år sedan i Samui, Priserna kan variera ca 1500baht plus eller minus beronde var du köper i Thailand,

I Samui nu kostade en honda wave 100cc med skivbroms fram och el start ca 39.000baht, med bara kick start o trum broms fram ca 36.000, De finns en model som heter Honda Wave 100cc Z, Den har en koppling men ser lika dan ut, trum broms, den kostade 31.000baht de e de billigaste,

Skall du ha Honda wave 125 eller dream 125 kostar de mellan 42000 - 56000beroende utrustinig o motor, den dyraste ha en fuel injection motor o allt annat bra!

När du köper på Honda, har du 3 års fri service (betalar bar delarna, olja = 80baht) o 3 års garanti... 2 hjälmar ingår o en reklam jacka :)
1:a årets trafik frsäkring e inkl också (ca 400baht per år)

Som farang kan du köpa i ditt namn, du bara åker till immigrations kontoret o säger du vill ha ett "garaty" papper för att köpa motorcykel, du får då fylla i din adress o så, de kostar 500baht det pappert sen tar du de o ditt pass till honda betalar cash o ta mcn hem:)

Tänk på att ditt visum måste vara giltigt minst 45dagar när du gör garanti pappret annars går ej reg igenom, Altså ett Turist visum eller NON-im visum behöver du... Det tog mig ca 5 månader innan jag fick mitt "reg mkister märke" o min skylt och min ägar bok, men de var för de var isamma veva ALLA Mc skulle byta till de stora skyltarna för ca 2 år sedan, så nu går de nog snabbare!

Betalade 42000 baht för en ny Honda Wave 125 i december. Senaste tillskottet är ett custombygge för lite mer baht.

Motorcykel/Vespa, 125cc

Hej,

Har ett antal frågor gällande ovan:

1. Får jag som svensk köpa och framföra ovan, vad krävs?
2. Måste det till ett internationellt körkort?
3. Hur är det med nummerplåtar, jag blev stoppad då min hyrda motorcykel 125cc, helt ny, var utan och fick betala böter, BATH 200!.
4. Det sägs att det tar lång tid att få skyltar, stämmer det och får man köra ändå? Vissa säger att det räcker med någon form av papper som man skall ha med innan skyltar kommer, vad är det i så fall för papper?

Tacksam för svar på ovan // Hakone

Hej Hakan!

Denna fråga har delvis retts ut på ChaiMai tidigare.
Se detta ämne:
(Ogiltig länk borttagen)

Återkom med de frågor som inte klarnar efter att ha läst inläggen i länken ovan.

/MacArthur

"Hakan " sa:
Hej,

Har ett antal frågor gällande ovan:

1. Får jag som svensk köpa och framföra ovan, vad krävs?
2. Måste det till ett internationellt körkort?
3. Hur är det med nummerplåtar, jag blev stoppad då min hyrda motorcykel 125cc, helt ny, var utan och fick betala böter, BATH 200!.
4. Det sägs att det tar lång tid att få skyltar, stämmer det och får man köra ändå? Vissa säger att det räcker med någon form av papper som man skall ha med innan skyltar kommer, vad är det i så fall för papper?

Tacksam för svar på ovan // Hakone

1. Ja
2. Nej.
3. Rätt.
4. Ja, det tar lång tid innan man får en skylt. Man får köra bara man har papper...ja, man får ett grönt häfte som är ägarbeviset. En kopia där det står namn och adress måste tas med vid färd.

2. Det behövs internationellt körkort, eller thailändskt. De blir mer och mer noggranna med det. Än så länge har jag inte hört någon bötfällas när de har svenskt körkort, men de kan numer påpeka att du ska ha internationellt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
G
A
Svar
2