Kraftig minskning av antalet turister på Koh Samui.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Det är tydligen inte bara Pattaya och Phuket som har upplevt en kraftig minskning av turister och hotellbokningar, nu rapporteras lika stora minskningar även ifrån Koh Samui, här satsar man på att försöka ersätta dom minskade turisterna med Thailändare.

Koh Samui opts for luring Thais as foreigners flee
PUBLISHED : 19 AUG 2019 AT 07:05
NEWSPAPER SECTION: BUSINESS
WRITER: DUSIDA WORRACHADDEJCHAI
Tourists jump off a boat near Koh Samui. (Photo by Karnjana Ayuwatanachai)

  • Tourists jump off a boat near Koh Samui. (Photo by Karnjana Ayuwatanachai)
A decrease in foreign visitors has prompted operators in Koh Samui to turn their focus to Thai travellers, with more affordable tourism services being arranged.
The average occupancy rate of 27,000 rooms at Koh Samui, a popular destination in Surat Thani province, plunged sharply to 45% during the first six months this year, down from 65% in the same period last year, said Vorasit Pongkumpunt, president of the Tourism Association of Koh Samui.


Mvh isan lover
 
Är inte svaret att tillströmningen av turister inte motsvarar ökningen av sängplatser, därav lägre fyllnadskvot.
Rent subjektivt verkar inte antalet turister vara direkt färre i år gentemot fjolåret.
Kostnadsläget på de nyare boenden är ej heller direkt lågt vilket gör att folk kanske stannar kortare tid gentemot tidigare.
 
Är inte svaret att tillströmningen av turister inte motsvarar ökningen av sängplatser, därav lägre fyllnadskvot.
Rent subjektivt verkar inte antalet turister vara direkt färre i år gentemot fjolåret.
Kostnadsläget på de nyare boenden är ej heller direkt lågt vilket gör att folk kanske stannar kortare tid gentemot tidigare.

Jo det stämmer nog. Såg någon siffra på att omsättningen på Phuket var t.o.m. något högre än tidigare men tack vare överetablering så tycker alla ägare (alla år) att det aldrig varit sämre. Samma visa varje år.
Antalet turister går upp varje år men nationalitet och längden på övernattningar skiljer naturligtvis.
Själv tror jag den thailändska ekonomin går åt pipan för jag har strypt mina banköverföringar för knappt 2 år sedan ;)

/ SatanG
 
Jo det stämmer nog. Såg någon siffra på att omsättningen på Phuket var t.o.m. något högre än tidigare men tack vare överetablering så tycker alla ägare (alla år) att det aldrig varit sämre. Samma visa varje år.
Antalet turister går upp varje år men nationalitet och längden på övernattningar skiljer naturligtvis.
Själv tror jag den thailändska ekonomin går åt pipan för jag har strypt mina banköverföringar för knappt 2 år sedan ;)

/ SatanG
Ja man skall bara se till att överföra så det går runt, för mig sker det med automatik. Men att gå runt blir ju mindre å mindre. Men finns några hål till att dra in på i svångremmen.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp