Kraftig minskning av antalet turister i år på Koh Samui.

Hej

Ja man har ju lite av en vana av att stifta lagar, slå på stora trumman och göra några gripanden men sen brukar allt återgå till det vanliga igen, det verkar tydligen fungera likadant när Generaler styr landet, men det är bara några veckor sedan ett stort tillslag mot just Kinesiska uthyrare gjordes och då var det just brott mot att bedriva hotellverksamhet utan tillstånd polisen använde sig av när tillslaget gjordes.

Mvh isan lover
Som sagt var gå bara in på airbnb och sök på tex Pattaya så ser du hur många som kommer upp.

Fler och fler länder, ibland enskillda städer som i USA som förbjuder airbnb eller sätter strikta regler mot short term rentals.

Det är enligt lag ok att hyra/hyra ut i Thailand men ett minimum på 30 dagar gäller.
Men som sagt efterföljs sisådär.

Görs fortfarande, farsan hyrde condo i Mars och vi hyrde med en helg, som sagt var mer folk i ruljans än på ett hotell.
Vi blev bara tillsagda att säga att vi var vänner som lånade condon om någon frågade.
Om du går in på airbnb och söker condo tex i Pattaya så används det lika flitigt nu och ligger mängder ute där.
Men sant att militären införde förbud mot korttidsuthyrning under 30 dagar, men efterföljs lika bra som allt annat här nere ;)
Kan man kringgå genom att skriva en månad på kontraktet?

Nu skall anställda spåmän hjälpa TAT att öka turismen....

Dom 2 vi hyrde via airbnb gjordes inte så, blev bara tillsagda att säga att vi var bekanta som lånade condon om någon frågade.

Var inte airBnB jag menade utan alla "hotell" i pattaya som egentligen inte är hotell. Så tänkte inte främst på egna condo som hyrs ut, utan alla småställen som saknar hotellicens.

Också undrar Thailand varför västerlänningar minskar, synd att inte ställen där dom beter sig såhär inte hängs ut med namn.
Vet jag iofs att många västerlänningar beter sig som svin och börjar gapa och skrika och bete sig riktigt otrevligt, när dom inte får som dom vill och förtjänar ett kock stryk, videon förtäller ju inte om historien innan är sann.
Men när som inte är ovanligt, horder av Thai börjar puckla på ensam västerlänning är det ju irriterande.

Också undrar Thailand varför västerlänningar minskar, synd att inte ställen där dom beter sig såhär inte hängs ut med namn.
Vet jag iofs att många västerlänningar beter sig som svin och börjar gapa och skrika och bete sig riktigt otrevligt, när dom inte får som dom vill och förtjänar ett kock stryk, videon förtäller ju inte om historien innan är sann.
Men när som inte är ovanligt, horder av Thai börjar puckla på ensam västerlänning är det ju irriterande.

Men som sagt förutom vad som står på Aftonlögnens sida så förtäller inte videoklippet vad som hänt innan.
Svensk som har gogo bar på walkingstreet berätta att varje kväll får dom stå ut med västerlänningar som beter sig som riktiga svin och vakterna får inte röra dom längre efter myndigheterna haft möte med alla barägare.
Bara säga till ett dyngrakt svin som vägrar betala eller ställer till problem brukar ju aldrig funka.
Får man springa ett sånt gatlopp har man nog gjort mer än bara klagat på maten.

Men som sagt förutom vad som står på Aftonlögnens sida så förtäller inte videoklippet vad som hänt innan.
Svensk som har gogo bar på walkingstreet berätta att varje kväll får dom stå ut med västerlänningar som beter sig som riktiga svin och vakterna får inte röra dom längre efter myndigheterna haft möte med alla barägare.
Bara säga till ett dyngrakt svin som vägrar betala eller ställer till problem brukar ju aldrig funka.
Får man springa ett sånt gatlopp har man nog gjort mer än bara klagat på maten.

Ja absolut. Thai kan ju bli dumma och spöa folk men allt som oftast har man då gjort något för att förtjäna det. Klaga lite på maten blir kan inte unisont jagad av hela serveringspersonalen för.

Men Aftonhoran fortsätter sin propaganda om hur dåligt Thailand är, så jag är inte ett dugg förvånad.

Ja absolut. Thai kan ju bli dumma och spöa folk men allt som oftast har man då gjort något för att förtjäna det. Klaga lite på maten blir kan inte unisont jagad av hela serveringspersonalen för.

Men Aftonhoran fortsätter sin propaganda om hur dåligt Thailand är, så jag är inte ett dugg förvånad.
Ja, antagligen har dom sett inlägget på nätet och 0 faktagranskning, journalism av idag.
Kvällstidningar idag är mer = aktuellt rapport och hänt i veckan ;)
Får inte ett sånt uppbåd efter dig för att klagat på maten ;)

Bangkok airways har ändrat sin prissättning. Förut ingick 20 kg incheckat bagage, nu kostar 20 kg 1800 baht.
Det är bra för mig som bara reser med handbagage, men de redan dyra priserna ökar med cirka 1000 baht för den stora massan...!!

Finns alltid 2 sidor och visst fn kan Thai vara fega kräk när det kommer till kritan men sånt här råkar man inte ut för utan att vara dum själv.

Nu kanske det blir lättare att komma till Samui om dom bygger bro från Khanom dit ut

294565477_3283430415317648_991881960409560448_n-1536x860.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp