Antalet turister till Phuket ned med upptill 30%.

 
Kanske inte just nu med upploppen och dom stora demonstrationerna som pågår där för tillfället, eller har det lungnat ned sig?

310px-June16protestTreefong15.jpg
Staden är vacker men folks attityd mot oss västerlänningar känns inte bra. Bättre än Shanghaiområdet men jag föredrar Bangkok alla dagar. Har ingen längtan tillbaka till Kina överhuvudtaget.
 
Staden är vacker men folks attityd mot oss västerlänningar känns inte bra. Bättre än Shanghaiområdet men jag föredrar Bangkok alla dagar. Har ingen längtan tillbaka till Kina överhuvudtaget.
Jo det tror jag och en stad jag vill besöka men kanske inte rätt tillfälle då det pågått våldsamma upplopp med 100 tusentals demonstranter dom sista veckorna, även stormande av parlamentet.
 
Måste vara fake news att kineserna spenderar betydligt mer pengar än de europeiska turisterna. :cool: :eek:
 
Helt dött på turister verkar det ju inte vara, Bangkok, Pattaya och Phuket på topp 20 över världens mest besökta år 2018, Bangkok på plats #1.

 
Bokningarna helt ok hos oss i Khao Lak inför säsongen 2019- 2020. Var tveksam men det har rullat in senaste månaden. Allt från några veckor till 6 månader. Början av December lite mindre bokningar,inbillar mig att det beror på kundkretsen 75- 80 % pensionärer.
Firar med barn & barnbarn kan jag tro. Övervägande Tyskar, Österrikare, Schweizare.
Drar igång med poolbygget i oktober då jag kommer ner, det har efterfrågas så det är väl högtid att ta sig tid med projektet.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp