Antalet turister till Phuket ned med upptill 30%.

 
Ja, uppenbarligen så är det svindyrt , allt tyder på att det ligger 30-50% högre än Pattis , HH verkar ligga i samma nivå som Pattis , vete fn om jag vill bli rippad i Phuket ,, Ner till HH samt Chumpon och Kho Samui blir det , sen får jag se om det blir en sväng ner till Phuket
Koh Phangan är riktigt nice att köra hoj på, rekommenderas.
 
Det är väldigt olika priser på chaweng.
Vi har inte levt något barliv här.
Vårt boende kostar 1200b, stort standarrum.
Ölen på stranden ligger på 60-120b för små.
På restauranger är det samma pris på ölen.
Thaimat från ca 90 b och uppåt.
Ex snitsel från 250-350 b.
Pasta o pizza på en italiensk restaurang 280-400b.
Pasta o pizza på vanlig restaurang just nu 180b men normalt enligt menyn ca 230b.

7B7BD09A-4439-4D05-8D7A-AC73B950A8EC.jpeg
 
Det är väldigt olika priser på chaweng.
Vi har inte levt något barliv här.
Vårt boende kostar 1200b, stort standarrum.
Ölen på stranden ligger på 60-120b för små.
På restauranger är det samma pris på ölen.
Thaimat från ca 90 b och uppåt.
Ex snitsel från 250-350 b.
Pasta o pizza på en italiensk restaurang 280-400b.
Pasta o pizza på vanlig restaurang just nu 180b men normalt enligt menyn ca 230b.

7B7BD09A-4439-4D05-8D7A-AC73B950A8EC.jpeg
Lågsäsong nu, påverkar åtminstone Hotell priserna. Akta er för maneter, som farligast att bada där nu och ett par mån framöver.
 
Bra det så får vi som gillar Phuket ha våra billiga ställen för oss själva Att man kan tro så mycket på vad andra säger om Phuket fast en del av dom bara har i stort sätt åkt igenom där eller bara varit på hotellet nästan hela tiden Lika så att säga att det är dyrare på 7/11 än på andra ställen Korkat
Har flertalet vänner i HH som bott x antal år i Phuket som flyttat därifrån till HH mycket pga prisläget. Det och vädret.
Men visst är det fint där nere, passar för 1v sem.
 
Precis som jag skrev. Nästan alla thailändare i Phuket vill lura en på pengar går inte att lita på någon. Sätter aldrig min fot där igen.
Har du bara varit i Thailand?
Malaysia same.
Singapore same
Vietnam same.
Taiwan same
Hong Kong värre
Macau värre
Hainan same
Peking värre
Shanghai värre.
@Tulpan så det kommer inte att finnas Tulpan fot på dessa platser
 
Har du bara varit i Thailand?
Malaysia same.
Singapore same
Vietnam same.
Taiwan same
Hong Kong värre
Macau värre
Hainan same
Peking värre
Shanghai värre.
@Tulpan så det kommer inte att finnas Tulpan fot på dessa platser
Spanien
Italien
Sverige, på Smögen höjdes priserna under turistsäsong, vi fastboende hade tex ett pris på pizzerian, turisterna nästan dubbelt pris ;)
Så inte bara Phuket, alla utnyttjar turister.
 
Har du bara varit i Thailand?
Malaysia same.
Singapore same
Vietnam same.
Taiwan same
Hong Kong värre
Macau värre
Hainan same
Peking värre
Shanghai värre.
@Tulpan så det kommer inte att finnas Tulpan fot på dessa platser

Spanien
Italien
Sverige, på Smögen höjdes priserna under turistsäsong, vi fastboende hade tex ett pris på pizzerian, turisterna nästan dubbelt pris ;)
Så inte bara Phuket, alla utnyttjar turister.

Ja, alla vill väl tjäna så mycket som bara möjligt på turisterna. Vet inte om det är att luras, snarare normalt affärstänkande.

Kan någon betala dubbla priset så varför då inte begära dubbla priset. Tillgång och efterfrågan är grundläggande kunskap...

När mina kunder ringer och vill ha "panikjobb" tar jag såklart också chansen aty ta mer betalt.
 
Ja, alla vill väl tjäna så mycket som bara möjligt på turisterna. Vet inte om det är att luras, snarare normalt affärstänkande.

Kan någon betala dubbla priset så varför då inte begära dubbla priset. Tillgång och efterfrågan är grundläggande kunskap...

När mina kunder ringer och vill ha "panikjobb" tar jag såklart också chansen aty ta mer betalt.
Ja det är samma som arbetare, om dom ringer från rederiet och frågar om jag kan hoppa in extra för någon är sjuk så säger jag ja om ni betala 3x lön, får jag inte det så åker jag inte ut.
 
:eek:
Ja, alla vill väl tjäna så mycket som bara möjligt på turisterna. Vet inte om det är att luras, snarare normalt affärstänkande.

Kan någon betala dubbla priset så varför då inte begära dubbla priset. Tillgång och efterfrågan är grundläggande kunskap...

När mina kunder ringer och vill ha "panikjobb" tar jag såklart också chansen aty ta mer betalt.
OMG!
Tar du ut farang pris:eek:
Hos mig, same price:cool::p:p:p:tongue_transparent:
 
:eek:
OMG!
Tar du ut farang pris:eek:
Hos mig, same price:cool::p:p:p:tongue_transparent:
Angående farangpris.
på Dreamworld hade dom farangpris.
Men inte riktigt som man är van vid.
Thai kunde köpa biljett för 250 baht men då ingick ingenting, attraktioner kostade 50baht för thai per tur, Snowland tror jag var 150 baht, movie land 150 baht.
Farangers biljett kostade 1000 baht men då ingick allt i det priset, fria attraktioner obegränsade turer, alla shower etc, snowland, movie land.
Thai kunde köpa liknande biljett med men för mig den kosta 1100 baht.
Så var väl mer att farang kunde inte ta det enklaste alternativet.

Helt OT men ändå ;)
 
När du märker maneterna är det för sent. Box Jellyfish ser du inte, du känner det bara...
Jag hade aldrig badat i havet där nu
Helt rätt, om du ser maneten är det redan försent. Mycket giftig, brännskadorna ser hemska ut och du kan dö enbart av smärtan. Det är därför man sätter upp nät på sina ställen i Australien, skall man snorkla på Barriärrevet under manetsäsongen måste man ha "Stinger suit" på sig, en typ av våtdräkt. Så strunta i badet, det är inte värt risken även om den är liten.
 
Men 1200 för ett stort rum kan väl inte vara lågsäsongspris :eek:

1200 för ett stort fint rum precis vid stranden är ju ett kanonpris.

Bara för att det finna lopprum för 300 på en bakgata 500m från stranden så betyder ju inte det att 1200 är dyrt.

Pris och levererad vara hänger ihop. Förstår absolut @Kycklingen som har semestee 2-3 veckor att hon vill bo nära stranden i ett rent och fräscht rum.

Dags att komma ur din bubbla att det alltid finns billigare. Du får börja titta efter vad som är prisvärt.

1200 på stranden är absolut prisvärt!
 
Är ju billigt 1200 baht för ett rum med direktanslutning till stranden.
Jaha, om man vill bada kanske , ;) Men jag gillar duschen på rummet bättre, inga brännande maneter där , men får nog mitt rum för max 600 thbt , finns en del att välja på
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp