Antalet turister till Phuket ned med upptill 30%.

 
1200 för ett stort fint rum precis vid stranden är ju ett kanonpris.

Bara för att det finna lopprum för 300 på en bakgata 500m från stranden så betyder ju inte det att 1200 är dyrt.

Pris och levererad vara hänger ihop. Förstår absolut @Kycklingen som har semestee 2-3 veckor att hon vill bo nära stranden i ett rent och fräscht rum.

Dags att komma ur din bubbla att det alltid finns billigare. Du får börja titta efter vad som är prisvärt.

1200 på stranden är absolut prisvärt!
600 för ett fint rum med bra säng och dusch är prisvärt det med, är inga lopprum som du tycks tro i din bubbla :) , Och jag lever inte i nån bubbla, jag lever i min verklighet , där jag hellre lägger slantarna på annat
 
Vårt rum till höger och billigare till vänster. Stranden rätt ner.

0D4AFD38-EA30-484A-8594-67F31263591D.jpeg
 
Kom hem igår morse och såg lite skillnad från förra årets resa till Bang sarey.
Stranden, du får betala för att sitta på stranden om du inte äter för minst 500bath och farangstolen jag ville ha betalades omgående.
De tjänar inga pengar annars klagade de.

Förra året var jomtien och Pattaya fortfarande fullt av byggkranar för hotellbyggen inte mera.
I Golfbanan var jag nästan ensam ibland och fick svaret av gaddyn att folk sparar pengar.
Dock var jag på banan innan halv sju för att slippa värsta värmen men det borde fyllas på under förmiddagen.
Förra året fick jag vänta vid utslagen för det var fullt av folk.

Hörde den tillträdde makthavaren säga i tv att det skulle satsas på turism;)
 
Kom hem igår morse och såg lite skillnad från förra årets resa till Bang sarey.
Stranden, du får betala för att sitta på stranden om du inte äter för minst 500bath och farangstolen jag ville ha betalades omgående.
De tjänar inga pengar annars klagade de.

Förra året var jomtien och Pattaya fortfarande fullt av byggkranar för hotellbyggen inte mera.
I Golfbanan var jag nästan ensam ibland och fick svaret av gaddyn att folk sparar pengar.
Dock var jag på banan innan halv sju för att slippa värsta värmen men det borde fyllas på under förmiddagen.
Förra året fick jag vänta vid utslagen för det var fullt av folk.

Hörde den tillträdde makthavaren säga i tv att det skulle satsas på turism;)
Så länge han hela tiden gör det dyrare och svårare för turister samt expats och andra långliggare så lär ju inte turismen öka , det du beskriver visar ju på att detta med turister i Thailand minskar drastiskt , jag är djäkligt glad jag inte satsat något på hus eller condoköp, sen får dem som gjort detta tycka jag snackar skit , men inte är detta positivt för prisutvecklingen , samt att det trots minskad turism byggs som aldrig förr , står massor med tomma condos lite överallt i landet .. Tillex i Udon nere vid marknaden gapar tomma svarta fönster ut mot gatorna , nya hus men inga köpare
 
Kom hem igår morse och såg lite skillnad från förra årets resa till Bang sarey.
Stranden, du får betala för att sitta på stranden om du inte äter för minst 500bath och farangstolen jag ville ha betalades omgående.
De tjänar inga pengar annars klagade de.

Förra året var jomtien och Pattaya fortfarande fullt av byggkranar för hotellbyggen inte mera.
I Golfbanan var jag nästan ensam ibland och fick svaret av gaddyn att folk sparar pengar.
Dock var jag på banan innan halv sju för att slippa värsta värmen men det borde fyllas på under förmiddagen.
Förra året fick jag vänta vid utslagen för det var fullt av folk.

Hörde den tillträdde makthavaren säga i tv att det skulle satsas på turism;)
Bang Sarey är fint , när det namnet nämns tänker jag alltid på vår forum vän Långeman , han gillade detta ställe , han finns ofta i mina tankar den mannen
 
Knäpptyst i nya rummet och vi sov kanongott inatt så har bokat det tills vi åker hem om 2v.
Strandnära, nope, här e det ju peak season så då blir det upp i magunnars budget.
Vi fattiglappar hyr moppe istället och åker ner med :p
 
Bang Sarey är fint , när det namnet nämns tänker jag alltid på vår forum vän Långeman , han gillade detta ställe , han finns ofta i mina tankar den mannen

Ja lite jobbigt att åka förbi där han bodde, där vi åt tillsammans osv. När vi kom till huset denna gången slängde jag Långemans askkopp. Det var en sillburk. Jag köpte med mig sill till honom en gång då vi firade Jul ihop. Han skulle minsann inte ha någon sill men när han väl åt sillen på självaste Julafton så var han alldeles lyrisk. Han hade glömt hur gått det var.
 
Knäpptyst i nya rummet och vi sov kanongott inatt så har bokat det tills vi åker hem om 2v.
Strandnära, nope, här e det ju peak season så då blir det upp i magunnars budget.
Vi fattiglappar hyr moppe istället och åker ner med :p

Fattiglapp var det ja... ;) :p
 
Kan ge mitt omdöme om platserna jag har besökt, vissa var några år sedan:

Malaysia - Samma
Singapore - Bättre
Vietnam - Samma
Hong Kong - Sämre
Shanghai - Sämre (mycket)
 
Kan ge mitt omdöme om platserna jag har besökt, vissa var några år sedan:

Malaysia - Samma
Singapore - Bättre
Vietnam - Samma
Hong Kong - Sämre
Shanghai - Sämre (mycket)
Jag var att skrämma tulpanen med Singapore.
Har inget annat än gott därifrån
Faktiskt tycker väldig mycket om platsen.
Ville bara ha den för mig själv och några av mina gäster.
 
Jag var att skrämma tulpanen med Singapore.
Har inget annat än gott därifrån
Faktiskt tycker väldig mycket om platsen.
Ville bara ha den för mig själv och några av mina gäster.
Jag förstår dig. Singapore är en vacker och ren stad där olika religioner verkar samsas ganska väl. Chinatown, Little India mm. Och folk är trevilga till skillnad mot Kina och Hong Kong. Vietnam besökte jag i mitten av 90-talet, då fanns inte så mycket turister. Ute på landsbygden var folk väldigt nyfikna på oss västerlänningar, på ett sätt som inte var påträngande. Antar att det kan vara annorlunda nu när turismen har ökat rejält.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp