Det får bli ännu ett goddag yxskaft.
Först påstår du att du alltid trott att risken att hamna i krig blir större om man rustar för just det.
Sedan både hoppas och tror du att Ukraina rustat för krig?
Så jag förstår inte heller grejen som du uttrycker det.
Menar du att enda anledningen till att Ryssarna startade kriget mot Ukraina var enbart för att Ukraina rustade för krig?
Eller menar du att det bara är i vissa geografiska områden man får rusta militärt..var drar man den gränsen i Europa menar du?
Och nu börjar du låta som
@apknug han brukar komma med liknande påståenden.
Var har jag påstått att jag tycker om att betala skatt för sådant som bara exploderar och brinner, och förstör?
Sen var det väl inte jag som påstod att man slipper betala den militära upprustningen bara för att man inte betalar statlig skatt..det var väl just
@apknug … hur dumt du än tycker påståendet är.
Och du ska väl bara vara glad för att det ställs krav på upprustning i våra kommuner och regioner när vi går med i NATO…då kanske dom prioriterar sjukvården också så du får ligga kvar några extra nätter på sjukhuset som du verkar önska.
Sen om man rustar för krig eller fred när man går med i NATO är ju en tolkningsfråga.
Förhoppningsvis avstår den som rustar för ett anfallskrig att anfalla om han inser att offret är stark rustat för (fred).
Vi lär inte klara vårt försvar på egen hand så jag är positivt till NATO medlemskapet det är nog det bästa alternativet för tillfället.