Chaiyaphum MCDLXXIX, Thailand
4.415 svar - 125.054 visningar
Forts. från förra kapitlet..... Så det blir garanterat att killen får göra på detta sätt, och varför inte egentligen? Allt är oärligt i stort sätt härnere....!!!! Och sedan när vi pratat om det, så framkom det ju att denne kille, som för övrigt inte verkade vara för smart, att han inte ville leva längre på Siam River Resort. Han hade bott där med sina små pengar i styvt 2 månader redan, alltså betalt 1.000 baht om dagen, alltså mer än 30.000 baht i månaden....
Jag frågade honom lite lätt, varför han inte tog in på en resort, de brukar ju kosta runt 400 baht om dagen, och att pruta ner och betala hela månaden direkt så får man det säkert för 300 baht om dagen eller en klumpsumma på 9.000 baht i månaden. Och sedan kunde ha ju bo där 1 månad och under tiden leta efter 1 lägenhet, det finns ju massor av lägenheter i Chaiyaphum, och de kostar möblerade mellan 3.000 – 5.000 baht.....
Killen blev verkligen görintresserad och jag undrade i mitt stilla inre hur denna typen av människa fungerar egentligen. Han bor på ett jääkkla hotell i 2 månader och lägger totalt 60.000 baht istället för max 18.000 baht...... ja vi människor är konstiga figurer. Jag lade ner det sedan, och hoppas att ha skärper till sig, och kollar in sina möjligheter.
Vi lämnade Siam River Resort allihopa, och vi ville åka och käka hos [¤#@@¤%] Cafe, ville ju visa upp denne tjusige ”gentleman” i kortkort för mina besökare. Vi kom dit och blev mötta i porten, men de hade stängt klockan var 15.30 och maten var slut. Jag lovade dock denne darling att vi kommer tillbaka imorgon.....
Vi gick nerför gatan, det finns ju restauranter precis överallt, och där så lyckades jag bjuda gänget på middag, och det blev en skitkul tillställning där vi skojade med tanterna som serverade oss, Till slut gick dessa 60:åringar med på att vi skulle fixa falanger till dom också... De var villiga att slänga ut sina män,,, åtminstone fattade jag detta utav samtalet, eller så missuppfattade jag hela biten, och det kanske bara var mat vi pratade, det är ju lite svårt när man varken kan läsa eller skriva thai...Haha!
Jag åkte strax därefter hem med Åke och hans lilla dotter Linda, och på vägen hem, så stannade vi vid den närmaste resorten som ligger 300 meter hemifrån mitt hem. Det blev EXAKT som vi sagt.. Jag prutade ner allting skitenkelt till 300 baht per dag eller 9.000 baht per månad.... inga problem alls....
Vi var hemma i styvt 1 timme, och sedan blev det dags att åka hem till Ingemar och Fa, och träffa Jörgen och Kristina där också, och kolla på stafetten för kvinnor i Val de Femme eller vad det nu heter..... Norge vann och Sverige kom 2.a, och därefter var flaskan med sprit slut, och klockan var 22.30 och vi åkte hem... Åke var rejält stagad men lycklig, och det ursäktar ju en hel del... Vi fick duschat honom, och fått honom i säng, och sedan lägrade sig lugnet i Casa de la Legolas....
Imorse fredag, så käkade vi frukost, och sedan bar det av till [¤#@@¤%] Cafe för att käka lunch som utlovats där. Jag och Åke och Linda kom dit, och vår alldeles egna [¤#@@¤%] utstrålade en väldig glädje när hon fick syn på oss (mig)... Vi har ju haft ett extremt ytligt förhållande nu alltsedan 2008.... Vårt förhållande sträcker sig absolut max till att klämma på magen, eller på armar eller axlar... så det blir absolut inga barn gjorda där inte, så inga roliga kommentarer där.....
Därefter, så körde vi ner till busstationen, och till min glädje så bestods Åkes buss av ett fordon som INTE var en buss, det var en lastbil med tak med sitsatta bänkar på sidorna..... Det var trevligt och det var öppet och fint, så resan blev säkert trivsam för dessa två!!!! Det var skitkul att ha dom härnere, och enär de faktiskt hade med sig en massa saker till mig, så var ju lyckan enorm i huset. Åke hade med sig; såser: champinjon, kantarell samt hollandaise...
Vidare 2 påsar Ahlgrens bilar, där fanns 2 stora burkar med senapssill, 2 kaviartuber och 1st majonaise samt makrilfiller flera konserver och hoppas jag inte glömde nåt nu!!! Jag har numera en ytterligt välfylld kyl, med många påsar med pulversåser, och det är himla gott att ha i ryggen när vardagen sätter in i bisterlandet Isaan....
Handskak