Finns många vägar att gå!!
Det här med ilska och argumentation, jag tror att jag bara har fått rätt i en sak under dessa 5 år som gifta, det tog en månad innan hon kom till mig och sa att jag hade rätt i det jag sagt till henne, en månad innan, men min fru"Jongrak", hon lyssnar och tar till sig vad jag har att säga, men det innebär inte att hon gör som sagt är.
Men de få thailändska kvinnor jag har sällskapat med, så var det en som verkligen uppskattade att jag gick ut ur huset och höll mig undan i striden hetta, om det skulle ha hänt något allvarligt vet jag inte, men i a.f. gjorde jag som sagt var och höll mig undan. Jongrak och jag har blivit bättre på att lösa knutarna, orsaken kanske är att
Keyla finns i närheten
Som person är jag inte den som blir f*rbannad och börjar skrika och hytta med näven, men jag kan bli j*klar så frustrerad och irriterad över thai's sätt att lösa problem, vilket från början kanske var en liten sk*tsak, men sen eskalerat till en större sådan, sen detta "Mai pen rai" som uttalas i tid och otid, denna slapphet till att inte fixa till problemet och få det undanstökat, så man slipper och tänka på eländet i fortsättningen.
Thai är ju så dramatiska, när saker har hänt! Ojojoj, då ska det ringas till den ena släktingen efter den andra, det är ju så man blir mörkrädd och från alla dessa telefonsamtal, så får de olika svar och inget är bättre än det första svaret.
Sorry! Legolas
Tog upp lite space, i din tråd!
Jo-Be