Chaiyaphum MCDLXIII, Thailand
4.112 svar - 119.454 visningar
Forts. från förra kapitlet... Under tiden så har polisen själva fullt upp med att fylla sina egna fickor med mutpengar ifrån en hel mängd ”affärer” som bedrives i Pattaya. Som t.ex. alla som har ett försäljningställe, vad det än månde vara, och även ifrån trafiken med hjälmar, körkort och påhittade trafikbrott.
Allvarliga brott göres inte mycket åt, mestadels beroende på ren slöhet av polisen, och dåligt med krav ifrån den ännu mer sinnesslöa och fega thailändska allmänheten. Även polisens egna kapacitet och utbildning är helt under isen, så de är helt enkelt inte kunniga tillräckligt att lösa ens de enklaste brott verkar det som...
Musiken i barerna är fruktansvärd hög alla dagar i veckan, och det blir inte bättre med det klientelet som bebor gatorna där som indiska skräddare, [¤#@@¤%] med mera. Den stora tragedin, är där förlorade själar får för sig att Pattaya är det bästa stället att ända sitt liv i. Vilket är hemskt tråkigt, och det är på modet att antingen hoppa ifrån någon balkong, eller supa ihjäl sig! Pattaya är ett galet underbart ställe på samma gång.
Man kan möta de mest fantastiska människor där, och samtidigt kan man möta de mest hemska av dem. Och Pattaya kan vara det mest ensamma ställe på denna jord för vissa. Speciellt när pengarna tagit slut. Översvämning och det oerhört äckliga avloppet är svinäckligt. Vem vill paddla omkring i avloppsgyttjan med avföring och annat tillsammans med både råttor och en mängd ormar?
Jag har accepterat slutligen mutor, korruption och föroreningar som något typiskt asiatiskt. Dominansen av den ”vite mannen”, vanligtvis ifrån England, som jag helst betecknar som Neandertal-mannen. Han kan vanligtvis ses dricka sin sprit runt LK-området eller Soi 13/1 eller Soi 13/2. Neandertalaren gillar också starkt Soi BuaKhao där han kan supa med kompis-neandertalare för 50 baht per dag!!
Dessa neandertalare har också en tom icke-talande blick i sina ansikten som man har svårt att ta miste på!! Dessa neandertalare är flintskalliga eller rakade oftast, och de gillar att hänga ihop med andra neandertalare som ser exakt likadana ut de också! Flickor ses mer sällan i dessa sällskap, eftersom ju drinkar kan bli dyra för dessa neandertalare.
En neandertalare som blivit flintis, brukar oftast raka av resten också för att få det att se ut som om det är ett mode. Deras style matchas sedan av en stor mängd extrema tatueringar över hela kroppen helst. Till detta åtsittande T-shirts och ett begränsat vokabulär. Pattaya-neandertalaren bebor Guest-husen, som tar runt 400 baht per natt, och de lägger 80% av sin 1200 bahts-budget per dag, på lagrad öl.
Deras stora kväll och natt, är naturligtvis veckans fotbollskväll, då man samlas och skriker kampsånger ofta fram till 05.00 på morgonkvisten. Dom tror att dom är ”The Big Kahuna”, kungen i djungeln. De flesta neandertalarna bor faktiskt inte ens i Pattaya. Jag mötte 2st neandertalare förra veckan i en sportsbar i BuaKhao, den ene erkände att han var alkolist, och den andre erkände att han var BÅDE alkolist och en hustrumisshandlare,, fina typer det där....
Neandertalarna kör på i samma hjulspår precis hela tiden, och de kan inte åka hem vanligtvis. Olika anledningar, men mestadels beroende på ansvar i olika former, typ då moraliska förpliktelser som de flytt ifrån hemma i England. Dom trivs bra i gäng, som känner varandra bra, och de är icke sällan ganska otäckt våldsamma om det inte passar!
Så för mig, så har dessa galningar, neandertalarna fullständigt tagit över detta ”Asylum”. Pattaya kan vara en grym älskarinna, men nu är det dags att säga farväl för gott till henne, det finns inget mer för mig att hämta där.....
Och till sist, för Er som spekulerar,,, det är inte jag (undertecknad) som hittat på detta. Det är en grym sanning som troligtvis har berättats av en tröttnande engelsman.
Handskak
ps. En proffsfråga..... kan ni se vad det är för "fel" på fotot av blomman ifråga... Någonting stämmer kanske inte, eller???