Mäns våld mot kvinnor verkar vara ett problem i Kina.

Jaha..det förklarar ju saken.
Så det var bara ett litet fel i trådtiteln som gjorde dig upprörd ;)
Men det är ju som tur är tillrättat nu.
Det där med idoler är jag för gammal för..det får ni ungdomar hålla på med.

Litet och lite fel.
Man kan på samma sätt inte tillskriva Europa ett problem bara för att någonting händer i Bulgarien eller Albanien.

Det handlar inte om hårklyveri när det gäller IL, för han vrider och vränger på sina rubriker så det skall passa in i hans världsbild och åsikt.
Ofta så förbigår han sanningen och klipper in en del och skapar en egen sanning, mycket fake news.....
Läser man inte själv artiklarna han länkar så kan man få en väldigt skev bild av sanningen och vad som igentligen står där..
Jag tycker det är hårklyveri när man hänger upp sig på ett fel i en trådrubrik.
Sen tycker jag att det vinklas och överdrivs rejält av andra också.
Jag försvarar inte IL men ibland tycker jag att IL får oförtjänt mycket skit.

Om ens meningsmotståndare inte förstått att jag har rätt och att han har fel efter 10 inlägg från mig så lär han knappast förstå det om jag ältar på i samma stil i 50 inlägg till.

Om ens meningsmotståndare inte förstått att jag har rätt och att han har fel efter 10 inlägg från mig så lär han knappast förstå det om jag ältar på i samma stil i 50 inlägg till.
Det är inte bara så enkelt. Fake news, alternativa fakta och propaganda måste bemötas. Sådant kan inte tillåtas spridas.

Felet är ju tillrättat nu.
Varför du blandar in Bulgarien och Albanien begriper jag inte.

En liknelse för att visa att man inte kan tillskriva hela Asien ett problem bara för att det verkar vara kultur i ett land eller kanske till och med en viss by i ett land.
Men rubriken blir ju väldigt lockande.

En liknelse för att visa att man inte kan tillskriva hela Asien ett problem bara för att det verkar vara kultur i ett land eller kanske till och med en viss by i ett land.
Men rubriken blir ju väldigt lockande.
Nu vet jag inte om IL bara skrev fel i rubriken eller ha gjorde det med flit.
Men för dig verkar det vara väldigt viktigt.
Men nu skiter jag i vilket för nu ska jag dricka sprit :beer:

Nu har jag druckit lite alkohol.
Men jag ser fortfarande ingen som helst färgning eller vinkling i att lägga in en artikel om mäns våld mot kvinnor i kina.
Ja du verkar ha svårt att förstå att rubriken IL skrev såg annorlunda ut och var vinklad mot hela Asien.
Har ändrats i efterhand av moderator.

Ja du verkar ha svårt att förstå att rubriken IL skrev såg annorlunda ut och var vinklad mot hela Asien.
Har ändrats i efterhand av moderator.
Och vad du verkar ha svårt att förstå är att jag redan uppfattat att trådtiteln är ändrad.
Jag anser bara att det inte är något att göra en stor sak av.
Det står ju klart och tydlig i artikeln att det är Kina det gäller.
Nä..det stora problemet för en del verkar vara att det är fel person som startade tråden.

Och vad du verkar ha svårt att förstå är att jag redan uppfattat att trådtiteln är ändrad.
Nä..det stora problemet för en del verkar vara att det är fel person som startade tråden.
Där kan du göra en insats för att rubba maktbalansen.
Starta upp nya trådar från internationella nyheter, YouTube, Tiktok mfl dom du inte läst.

Personer på läktaren ger ingen bonus.

En annan sak är att trådskaparen leker journalist och tillämpar sin egna lilla tolkning.
Var fjärde månad blir till 4ggr per år och en massa annat som blir ”fel”.
Det är inte direkt någon engånsföreteelse.
Man kan gärna posta nyheter, fast då se till att man inte lägger till några vinklingar och felaktigheter in i den eventuella fakta som man postar.

En annan sak är att trådskaparen leker journalist och tillämpar sin egna lilla tolkning.
Var fjärde månad blir till 4ggr per år och en massa annat som blir ”fel”.
Det är inte direkt någon engånsföreteelse.
Man kan gärna posta nyheter, fast då se till att man inte lägger till några vinklingar och felaktigheter in i den eventuella fakta som man postar.
Jag har inte påstått att inte IL vinklar emellanåt.
Men i just denna tråden tycker jag att det överreageras en aning.

Jag har inte påstått att inte IL vinklar emellanåt.
Men i just denna tråden tycker jag att det överreageras en aning.

Ja, det kan du säkert ha rätt i.
Till saken hör dock att trådskaparen är en mästare på att läsa rubriker för att sedan skapa sig egna fakta utifrån just den rubriken.
Är man lagd åt det hållet så bör man åtminstone se till att hålla sig till något mer korrekta rubriker och inte klämma in egna ”fakta” redan i rubriken.

I trådskaparen senaste nyhetsinslägg där han dessutom tolkar var fjärde månad som 4ggr per år och sedan knappt klarar av att ta in att det faktiskt betyder 3ggr per år är ju dessutom fantastiskt.

Hans ”fria tolkningar” sprider ju bara faktafel och han bör således hålla sig borta från att lägga till sin egen tilläggsinformation.
Det blir fort fake news när IL tolkar fritt.

Ja, det kan du säkert ha rätt i.
Till saken hör dock att trådskaparen är en mästare på att läsa rubriker för att sedan skapa sig egna fakta utifrån just den rubriken.
Är man lagd åt det hållet så bör man åtminstone se till att hålla sig till något mer korrekta rubriker och inte klämma in egna ”fakta” redan i rubriken.

I trådskaparen senaste nyhetsinslägg där han dessutom tolkar var fjärde månad som 4ggr per år och sedan knappt klarar av att ta in att det faktiskt betyder 3ggr per år är ju dessutom fantastiskt.

Hans ”fria tolkningar” sprider ju bara faktafel och han bör således hålla sig borta från att lägga till sin egen tilläggsinformation.
Det blir fort fake news när IL tolkar fritt.
Ja jag brukar tycka att det gnälls lite väl mycket över @Isan Lover inlägg men i detta fallet tycker jag att ”gnället” är befogat.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp