Mäns våld mot kvinnor verkar vara ett problem i Kina.

 
Mycket av min ”rikedom” ligger i vad jag gör och inte vad jag tjänar. Min lön betalar dock för det jag vill göra möjligt. Ett exempel, jag har 3 motorcyklar som binder upp kapital ca 600kkr. Kan inte köra på dom samtidigt men dom uppfyller olika syften. Många frågar mig hur jag orkar hålla sådan puts på dom hela tiden. Det är ingen fråga om orka det är en sysselsättning för mig och gör mig tillfredsställd. Spika och förbättra huset är också tillfredsställande. Nyss utförde vi en totalrenovering av huset. Det var ett för stort jobb för mig själv att utföra och anlitade proffs och använde mina pengar. Dyrt som fan men pengarna jag stoppade in ökade ju värdet på huset minst lika mycket. Hjälpte hantverkarna flera gånger och dom blev så pass impade att dom ville hyra in mig. På helgerna behöver jag inte lämna tomtgränsen. Finns massor att göra. Frugan drar så snart hon vaknat. Där är vi sjukt olika.
Av allt det du täknade upp läste jag bara arbete, phuuu, att du orkar.
 
Inte jag, märker när man läser att du gillar det, jag blir mest bara uttråkad för länge på samma plats, annars är jag rätt lat och hobby har jag aldrig fastnat för ;)
Men jag hade kunnat tänka mig bli uppassad, körd till mitt jetplan, körd till nytt hotell var 3dje dag för lite variation.
Sen när jag tröttnar på det kan jag köpa nåt nytt ;)
Du får nog fortsätta städa, tvätta från tidig morgon och supa på nätterna..... ;) :cool:
 
Mycket av min ”rikedom” ligger i vad jag gör och inte vad jag tjänar. Min lön betalar dock för det jag vill göra möjligt. Ett exempel, jag har 3 motorcyklar som binder upp kapital ca 600kkr. Kan inte köra på dom samtidigt men dom uppfyller olika syften. Många frågar mig hur jag orkar hålla sådan puts på dom hela tiden. Det är ingen fråga om orka det är en sysselsättning för mig och gör mig tillfredsställd. Spika och förbättra huset är också tillfredsställande. Nyss utförde vi en totalrenovering av huset. Det var ett för stort jobb för mig själv att utföra och anlitade proffs och använde mina pengar. Dyrt som fan men pengarna jag stoppade in ökade ju värdet på huset minst lika mycket. Hjälpte hantverkarna flera gånger och dom blev så pass impade att dom ville hyra in mig. På helgerna behöver jag inte lämna tomtgränsen. Finns massor att göra. Frugan drar så snart hon vaknat. Där är vi sjukt olika.

Ja, det är lite som det jag skrev någonstans.
Investeringens värde är när man brukar prylarna, precis som mina skor. Att konsumera för att sätta prylarna i någon glasmonter är inget för mig.
Pengar i sig är inte målet, det är friheten att kunna använda pengarna man är ute efter.
Att samla på siffror på ett konto är ju till och med tråkigare än att samla frimärken.
Det är när man använder pengarna som man har nytta av dessa.
 
Om man har satt i system att vrida och vränga, klipa och klistra så det skall passa in politiskt, sätta rubriker som inte stämmer med artikeln, många gånger inte läsa hela artikeln innan man postar når förvrängt får man räkna med mothugg.
Att en person får det mer än andra beror ju på att han har satt detta i system...
Som sagt han sprider fake news med sina rubriksättningar om folk inte går in i länkarna och läser själv.
Din aversion till IL har du tagit upp många gånger i olika trådar.
Men om du håller dig till denna tråden vad har han vridet och vänt på som på något sätt ändrar innehållet i artikeln?
Att ett ord i en trådtitel kan skapa en sådan irritation är helt sanslöst.
Av 87 inlägg i tråden handlar ett inlägg om artikeln och det var Andrej som med ETT ord tyckte att det var sjukt.
Och det tycker jag är ganska sjukt.
Jag håller med Stefan att det mest handlar om vem som skapar tråden.
 
Din aversion till IL har du tagit upp många gånger i olika trådar.
Men om du håller dig till denna tråden vad har han vridet och vänt på som på något sätt ändrar innehållet i artikeln?
Att ett ord i en trådtitel kan skapa en sådan irritation är helt sanslöst.
Av 87 inlägg i tråden handlar ett inlägg om artikeln och det var Andrej som med ETT ord tyckte att det var sjukt.
Och det tycker jag är ganska sjukt.
Jag håller med Stefan att det mest handlar om vem som skapar tråden.
Det är stor skillnad på att skriva.
I Asien
Eller
I Kina.
2 helt skilda begrepp.
 
Din aversion till IL har du tagit upp många gånger i olika trådar.
Men om du håller dig till denna tråden vad har han vridet och vänt på som på något sätt ändrar innehållet i artikeln?
Att ett ord i en trådtitel kan skapa en sådan irritation är helt sanslöst.
Av 87 inlägg i tråden handlar ett inlägg om artikeln och det var Andrej som med ETT ord tyckte att det var sjukt.
Och det tycker jag är ganska sjukt.
Jag håller med Stefan att det mest handlar om vem som skapar tråden.
Sen var det väl mot dig jag började skriva, skrev väl inte i tråden innan du skrev att du inte förstod.
 
I Sverige är det nästan en gängrelaterad dödsskjutning om dagen.
I Norden är det nästan en gängrelaterad dödsskjutning om dagen.
Vesäntlig skillnad.
 
Det är stor skillnad på att skriva.
I Asien
Eller
I Kina.
2 helt skilda begrepp.
Ja..om han skrev Asien av misstag eller inte har jag inte en aning om.
Men för dig verkar det verkar det vara av största betydelse.
Det är tydligen större än artikelns innehåll.

Jag vet att det är 2 skilda begrepp men Kina ligger i alla fall i Asien;)
 
Ja..om han skrev Asien av misstag eller inte har jag inte en aning om.
Men för dig verkar det verkar det vara av största betydelse.
Det är tydligen större än artikelns innehåll.

Jag vet att det är 2 skilda begrepp men Kina ligger i alla fall i Asien;)
Att någon sätter i system att förvränga artiklars innehåll........
Ja och Sverige ligger i Norden, undrar om danskar, finnar och norrmän hållt med om man skrev norden istället för Sverige.
 
Att någon sätter i system att förvränga artiklars innehåll........
Ja och Sverige ligger i Norden, undrar om danskar, finnar och norrmän hållt med om man skrev norden istället för Sverige.
Nu frågade ju jag vad han förvrängde i just denna artikeln.
Inte i en massa andra artiklar.
 
Det har jag väl inte påstått.
Nu handlade det om din aversion mot IL.
Jag förstår inte varför du inte bara ignorerar hans inlägg?
Som jag skrev.
Jag skrev inget i tråden i början till il.
Jag svarade på dina inlägg och ditt försvarande samt oförstående.
Om du läser så är det inte jag och il som diskuterar i tråden.
 
Jag tycker mer att det handlar om att du trycker att ingen ska få korrigera IL's felaktigheter.
Det får du gärna tycka.
Men du brukar ju ha en massa konstiga uppfattningar om andra medlemmar så jag är inte förvånad.
Men så är det inte kan jag upplysa dig om.
 
Jag tycker mer att det handlar om att du trycker att ingen ska få korrigera IL's felaktigheter.
Oftast är det IL’s politiska åsikter som räknas som felaktigheter.
Är det uppenbara felaktigheter tror jag IL korrigerar dom själv.
Att han sen försvarar sina politiska åsikter är väl en självklarhet.
Och han har ju en del att försvara sig mot..99% är väl borgliga här på TS.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp