Ni som bor i/besöker Issan, var finns ni?

A

Anonym

Gäst
Det vore kul att veta vilka på forumet som håller till nära en själv. Då kan man ju kanske träffas på en fika eller varför inte en matbit. Alltid kul att surra lite.

Jag och familjen besöker normalt Thailand 1 månad varje vinter. Vi brukar under den tiden stanna ca 1 vecka uppe i frugans hemby som ligger i provinsen Chaiyaphum.

Vi håller till ca 3 mil norr om Kaen Khro eller 6 mil väst om Khon Kaen. Bifogar en länk från Google maps

http://goo.gl/maps/Rdq1A

Jag håller till i Si somdet, 12 km från Roi et, och ca: 25 km från Wapi Pathum. Ca: 20 mil från Khon Kaen

image.jpg
image.jpg

Det vore kul att veta vilka på forumet som håller till nära en själv. Då kan man ju kanske träffas på en fika eller varför inte en matbit. Alltid kul att surra lite.

Jag och familjen besöker normalt Thailand 1 månad varje vinter. Vi brukar under den tiden stanna ca 1 vecka uppe i frugans hemby som ligger i provinsen Chaiyaphum.

Vi håller till ca 3 mil norr om Kaen Khro eller 6 mil väst om Khon Kaen. Bifogar en länk från Google maps

http://goo.gl/maps/Rdq1A
Ca: 2.5 timme från mig, inte så blodigt ;)

Missade detta inlägg, då man inte behöver åka till khon kaen, utan svänger av vid Mahasarakham och borabu så är det ca: 20 mil eller så

Borabue där är frugan ifrån, får vi köpt bil så blir det väl att köra dit upp i Januari, får väl bli någon gång per år då om man har bil och kan ta sig runt med.

När vi är i min frus hemby är vi ca en mil Nord nord ost om Na Wang, i Nong Bua Lamphu. Vi har väl en knapp timmes bilresa till Mgunnar och Berralund. Huset är beläget ca 100 meter från gränsen till Loei provinsen. Byn ligger på berget bakom Erawan som många brukar känna till (som ligger vid väg 210).

Inte bestämt när vi åker nästa gång, nu är ju minstingen fast i skolan.

När jag besöker Isaan så blir det till Nongsonghong , ca 110 km so khon Kaen , dock unviker jag detta då det är så förbannat tråkigt i denna håla , finns några ställen för Faranger att samlas på , tillex fredagar möte på resorten för Tyskar , onsdagar fyllfest för Uk medborgare mm .. Näää tack , tacka vetja civiliserade områden där man har allt inom räckhåll.. Trodde från början att Isaan var det Thailland jag gillade , men så gammal eller försupen har jag inte blivit än...

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp