Vad saknar ni som bor i Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag saknar min 12 årige som alldeles för djävligt mycket ... :'(
Även mina vuxna barn , men det är inte samma sak riktigt , de kan ju komma ner samt en var ju nere i augusti ;) Och kommer snart ner igen i December :)
Annars skiter jag i skräpm,aten från Sverige , klarar mig bra här , det mesta finns ju att få tag på , Jo!! En färsk baquette med en lagrad prästost ..MUMS MUMS ;D

Finns det faranger i byn går det sækert sælja pizza, hade en pizzeria i Lomsak Australienare som hade den helt ok pizzor. kunde du få en Hawaii som smakade likværdig med dom hemma.
Har ni inte Pizza companiet, tycker jag ser dom øverallt i Thailand till och med vælbesøkt av Thai i Phetchabun. Har vældigt goda køttbullar med pasta, cabonara och lasagnen, den pastan jag smakat dær men finns mer att vælja på, helt ok.
Pizzzorna ær væl som Pizza Huts (Amerikanska) inte som Svenska men det ær svårt att hitta var du æn ær i værlden utanfør Sverige våra pizzor med dess ingredienser ær vældigt speciella.

Jag vill minnas att man kunde beställa pizzor med tunn deg på Pizza Company i Udon Thani men jag kan ha fel. Då är deras pizzor helt OK, den tjocka degen går inte hem hos mig.

"Berralund " sa:
Jag vill minnas att man kunde beställa pizzor med tunn deg på Pizza Company i Udon Thani men jag kan ha fel. Då är deras pizzor helt OK, den tjocka degen går inte hem hos mig.

Det stæmmer du har valmøjlighet på olika pizzabottnar det ær samma hos alla pizza companys, och den tunna ær likværdig våran, finns flera olika alternativ på pizzabotten.

"Bossej " sa:
Fina hostbilder från Stockholm ``Hans Svensson`` Väcker minnen.
Bodde och arbetade själv i Stockholms innerstad i trettio år innan jag valde att flytta till Thailand for att leva sista tredjedelen av livet här.
For att svara på trådens rubrik har jag funderat en lång stund nu.
Saknar egentligen inget i mitt liv nu.
De goda minnena från arbetslivet i Stockholm och från uppväxtåren på landsbygden i Skåne, bär man ju med sig innombords.
Men visst skall det bli kul med flera semesterresor till Sverige i framtiden.

Här i Isaan har jag dock inte lyckats hitta någon riktig italiensk pizzeria, dvs som gor tunna pizzor med Parmesanost, så en sådan saknar jag.

Det var en otroligt fin höstdag idag också....Håller med, bilderna jag tog blev mycket bra som vykort....Beträffande pizza har jag ätit det några gånger på jomtien utom det ställe Rong nämner....De misslyckas alltid med degen! Jag vill minnas att "Pizza Hut" inne i Pattaya gör en pizza som det är mycket bra klass på, priset ligger nog då på c:a 300bath...som hemma...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
24
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar