Tänkte dela med mig av våra semesterplaner, har ni några tips om boenden eller aktiviteter är alla hjärtligt välkomna.
Vi flyger med Qatar Airways, vilket innebär en kort mellanlandning i Doha. Vi landar i Bangkok vid lunchtid, då blir det premiärtur med nya tåget in till centrum, för att byta till Skytrain och vidare till stationen närmast vårt första boende, 5-stjärniga Chatrium i tre nätter...mmmmm!
En sak bokad i Bangkok, en tur med Bangkok by bike, kul!
Vidare från Bangkok med tåg till Surat Thani, sedan nån form av transport till Khanom där vi har bokat 6 nätter på Talkoo Beach Resort. Efter detta är det slut med bokningar och i stället tar vi dagen som den kommer. Det är skönt att slippa krångla i början.
Efter detta funderar vi på att sammanstråla med ett par vänner i Khao Lak ett par dagar, och blir det av måste jag ut till Similan.
Vidare söderut, förmodligen till Krabi, för att därifrån dra till Koh Sukorn. Förmodligen måste vi ta landvägen eftersom jag under våra två föregående resor i området lagt märke till att inga färjor har gått dit.
Nästa anhalt, antagligen Koh Tarutao. Här har vi varit förut, det är en fantastisk ö, en enda stor nationalpark. Jag är en naturvän av stora mått, nämligen. Här blir det nog cykelhyra denna gång, för en tur till det gamla fängelset.
Dags att få fler dagar, alltså mot Langkawi några dar!
Tillbaka in i Thailand och till vårt paradis, Pansand Resort på Koh Bulon Leh. Om ni aldrig har varit här, skynda er hit.
Ja, sen börjar det bli dags att tänka på refrängen, så då får vi ta oss till Hat Yai, och därifrån blir det Air Asia till Bangkok och hem.
Låter det som en ganska ok semester, eller?