nu börjar det dra ihop sig

I April månad så blir det en tripp upp till Chang mai den 12-15 och sen ned till Party Pattaya 16-19 för att njuta av Songkran under längsta möjliga tid,,,,,de startar nämligen olika datum och avslutas i Pattaya..
Är de fler än Zetterberg som kommer hit då ?....Ska vi dra ihop en CM förfest eller?.... :laugh:

Helgonet,

Om det blir aktuellt med resa under den tiden så hör jag självklart av mig för en för och efterfest Det vore kul.
Jag säger som Gunde Svan: "-ingenting är omöjligt" 8) 8)

Igår var det lika långt kvar tills jag åker, som antalet dagar jag är borta. Det känns faktiskt jävligt bra, eftersom det känns som en evighet till den 20:e februari...

34 dar kvar...

"Gae " sa:
Igår var det lika långt kvar tills jag åker, som antalet dagar jag är borta. Det känns faktiskt jävligt bra, eftersom det känns som en evighet till den 20:e februari...

34 dar kvar...

Man kan inte bli annat än avundsjuk, vore härligt att komma ner nu. ::)

:wai:
tänk om mina 79 dagar tills vi lyfter kunde vara 79 dagar i Thailand, men jag får nöja mig med 24 den här gången. :wai:

Tänkte dela med mig av våra semesterplaner, har ni några tips om boenden eller aktiviteter är alla hjärtligt välkomna.

Vi flyger med Qatar Airways, vilket innebär en kort mellanlandning i Doha. Vi landar i Bangkok vid lunchtid, då blir det premiärtur med nya tåget in till centrum, för att byta till Skytrain och vidare till stationen närmast vårt första boende, 5-stjärniga Chatrium i tre nätter...mmmmm!
En sak bokad i Bangkok, en tur med Bangkok by bike, kul!
Vidare från Bangkok med tåg till Surat Thani, sedan nån form av transport till Khanom där vi har bokat 6 nätter på Talkoo Beach Resort. Efter detta är det slut med bokningar och i stället tar vi dagen som den kommer. Det är skönt att slippa krångla i början.
Efter detta funderar vi på att sammanstråla med ett par vänner i Khao Lak ett par dagar, och blir det av måste jag ut till Similan.
Vidare söderut, förmodligen till Krabi, för att därifrån dra till Koh Sukorn. Förmodligen måste vi ta landvägen eftersom jag under våra två föregående resor i området lagt märke till att inga färjor har gått dit.
Nästa anhalt, antagligen Koh Tarutao. Här har vi varit förut, det är en fantastisk ö, en enda stor nationalpark. Jag är en naturvän av stora mått, nämligen. Här blir det nog cykelhyra denna gång, för en tur till det gamla fängelset.
Dags att få fler dagar, alltså mot Langkawi några dar!
Tillbaka in i Thailand och till vårt paradis, Pansand Resort på Koh Bulon Leh. Om ni aldrig har varit här, skynda er hit.
Ja, sen börjar det bli dags att tänka på refrängen, så då får vi ta oss till Hat Yai, och därifrån blir det Air Asia till Bangkok och hem.
Låter det som en ganska ok semester, eller?

"Gae " sa:
Tänkte dela med mig av våra semesterplaner, har ni några tips om boenden eller aktiviteter är alla hjärtligt välkomna.

Vi flyger med Qatar Airways, vilket innebär en kort mellanlandning i Doha. Vi landar i Bangkok vid lunchtid, då blir det premiärtur med nya tåget in till centrum, för att byta till Skytrain och vidare till stationen närmast vårt första boende, 5-stjärniga Chatrium i tre nätter...mmmmm!
En sak bokad i Bangkok, en tur med Bangkok by bike, kul!
Vidare från Bangkok med tåg till Surat Thani, sedan nån form av transport till Khanom där vi har bokat 6 nätter på Talkoo Beach Resort. Efter detta är det slut med bokningar och i stället tar vi dagen som den kommer. Det är skönt att slippa krångla i början.
Efter detta funderar vi på att sammanstråla med ett par vänner i Khao Lak ett par dagar, och blir det av måste jag ut till Similan.
Vidare söderut, förmodligen till Krabi, för att därifrån dra till Koh Sukorn. Förmodligen måste vi ta landvägen eftersom jag under våra två föregående resor i området lagt märke till att inga färjor har gått dit.
Nästa anhalt, antagligen Koh Tarutao. Här har vi varit förut, det är en fantastisk ö, en enda stor nationalpark. Jag är en naturvän av stora mått, nämligen. Här blir det nog cykelhyra denna gång, för en tur till det gamla fängelset.
Dags att få fler dagar, alltså mot Langkawi några dar!
Tillbaka in i Thailand och till vårt paradis, Pansand Resort på Koh Bulon Leh. Om ni aldrig har varit här, skynda er hit.
Ja, sen börjar det bli dags att tänka på refrängen, så då får vi ta oss till Hat Yai, och därifrån blir det Air Asia till Bangkok och hem.
Låter det som en ganska ok semester, eller?
Det Låter som en helt ok resplan, Massor av sol och hav. Så ska det vara.. Men häng inte upp er för mycket på planeringen, spontana saker är roliga de med :thumbsup: :) :thumbsup:

Låter som ni kommer härja runt väldigt mycket och inte få många lugna sekunder. Men det blir nog en kanon semester! Ha det riktigt gött och tänk på oss här i sverige.

Jag instæmmer med føregående talare.De blir en stressig semester och en alltfør vælplanerad i fel bemærkelse i många aspekter.

1.Ta taxi ifrån flyplatsen till hotellet istællet=spar tid/ork/energi och slipper slæpa omkring med bagage och ni får bagaget levererat till rummet direkt...ni åker ju qatar 5 stjærnigt till ett 5 stjærnigt hotell och tar transporten mellan dessa med tåg?...hmmmmm.....

2.Ta V.I.P buss el taxi till surat thani istællet før tåget i thailand som ær ett av de sæmsta,dyraste och varmaste transportsætt som finns i asien.

3.Boka in er på minst 1 vecka per ort før att få lugn i sjælen då sjælva resedagen/avresedagen førsvinner

4.Planera inget som en kaotisk svensk och njut istællet och ta dagen som den kommer.Ni ska væl på semester eller?..Thailand har bland de bæsta 24/7 servicen som finns och ni kan fara var ni vill,hur ni vill och nær ni vill utan problem och lediga hotell finns de precis øverallt så de behøvs aldrig bokas utom på julafton och nyårsafton .

Hur många ær ni och hur længe ska ni stanna dær nere?..1,2 el 3 månader ?

"Lunkan " sa:
Bra du har kommit tillbaka, Glimten.
Har du kollat din gamla byggtråd? Jag undrar om allt gått som du trodde då du skrev där senast.

LUNKAN fel glimt det där e min ohängde lille bror Ja e ju glimten66 klart ja kollat lite i den har lagt in några nya bilder me

glimten66

2 st, vi har 35 dagar på oss. Det är så här vi gillar att göra. Det är fjärde gången vi åker och jag lovar, ingen av oss kommer att bli stressad :)
Stressad blev jag 2010 på Koh Chang, fy för den ön.

Vår planering är inte så hård som den låter, vi är väldigt duktiga på att improvisera. Trivs vi på ett ställe så stannar vi, så får något annat stryka på foten i stället. Vi älskar att kura ihop i soffan hemma, framför sport på tv:n och med brasan i ryggen och surfa loss på nätet...hit måste vi och hit måste vi...laptoparna byter plats i knäna...planeringen och förväntningarna inför resan är en stor del av nöjet.
Sedan får vi se hur mycket av av ursprungsplanen som blev kvar! :)

Jag hade gärna åkt taxi från Suvarnabhumi, men i ett bra förhållande får man kompromissa, och för att få igenom vissa av mina "krav" ska vi uppleva det nya tåget... :P
Däremot vill jag gärna ta tåget till Surat Thani oavsett hur illa det månde vara. Vissa saker ska upplevas och jag tror att jag kommer att ha stort utbyte av den resan. Vis av mina föregående resor kan jag säga att minibuss- och taxiresor kommer jag bara att företa mig när jag är dyngrak eller självmordsbenägen. :o

Tack för synpunkterna, jättekul, alltid välkomna, och om någon har några flera tips så fram med dem bara!

Nästa söndag vid den här tiden sitter jag förhoppningsvis i ett Qatar Airwaysplan, 1 timme och 25 minuter närmare Bangkok! :wai:

"Gaae " sa:
För 17 minuter sedan var det ett (1!) dygn till avresa. Min resfeber ligger på 42,9!!!

Fy fan vad gott Gaae! Jag önskar dig allt gott. var snäll och hör av dig så vi får lite information om hur du har det!

ÅH bara 25 dagar kvar och då jobbar jag endast 11 av dom. Det ska bli såååååååå skönt 8) 8)

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp