Ny Järnväg väntas ge Udon Thani 2 miljoner Kinesiska turister per år.

 
Finns ju dom som du som skriver som det är, sen finns det dom som hela tiden gör omskrivningar och försöker framstå som något annat än dom är i verkligheten.
Ja att det förvrängs märker man ju, för inte sålänge sen hade jag ju flyttat långt ut på landet och hade över 1 timma till Pattaya 5555 ;)
 
Ja att det förvrängs märker man ju, för inte sålänge sen hade jag ju flyttat långt ut på landet och hade över 1 timma till Pattaya 5555 ;)
Ja en del gör omskrivningar både om sig själva och andra, allt för att själva verka så häftiga som möjligt.
Förmodligen pga komplex // och tunnt läder.
 
Senast redigerad av en moderator:
Hej

Ja man får väl egentligen inte säga att en etnisk minoritet dominerar totalt äger och kontrollerar det mesta av intresse i Thailand, men med tanke på att Thailand nyligen tog över förstaplatsen som det ojämlikaste landet i världen så känns det ändå befogat.

Kina är smarta och köper upp företag runtom i världen och flyttar hem produktion och teknik, köper upp jordbruksmark i Afrika för att trygga sin egen matkonsumtion, bygger hamnar, järnvägar, kraftverk och broar m.m i länder som själva inte har råd, detta ger Kina inflytande i många länder och på sikt kommer dessa länder ändå att få betala på något sätt.

Mvh isan lover
Jag tror att kineserna kommer att tillhöra de mest hatade i framförallt fattiga länder, när sanningen om deras "hjälp" och investeringar har sjunkit in och de står där med lång näsa. Kineserna gör inget för någon annan än sig själva.
 
Jag tror att kineserna kommer att tillhöra de mest hatade i framförallt fattiga länder, när sanningen om deras "hjälp" och investeringar har sjunkit in och de står där med lång näsa. Kineserna gör inget för någon annan än sig själva.

Hej

Undrar hur stor deras biståndsbudgeten är?

Mvh isan lovet
 
Hej

Höghastighetståg mellan Bangkok och Nong Khai ser fortfarande ut att bli verklighet, i en första etapp byggs sträckan Bangkok Korat och det bygget är redan igång, i etapp två kommer man att gå vidare ifrån Korat norröver till Khon Kaen, Udon Thani och Nong Khai.

1569558207156.jpeg


Men tre andra planerade sträckor läggs på hyllan p.g.a av ointresse ifrån privata medfinansiärer och då bl.a Japan, dom sträckor som läggs åt sidan är dessa.

1. Bangkok-Phitsanulok-Chiang Mai northern route

2. Bangkok-Surat Thani southern route

3. The second phase between Rayong and Trat eastern route


Mvh isan lover

1569558207156.jpeg
 
Hej

Bangkok-Nong Khai high-speed train expected to enter service in 2027​

August 19, 2023
main-2-3.png

Photo on the website of bangkokbiznews.com

Construction of the Thai-Chinese high-speed train between Bangkok and the north-eastern border province of Nong Khai is progressing satisfactorily, with the construction of the 250.77km section between Bangkok and Nakhon Ratchasima province already almost 40% complete.
For the second section, between Nakhon Ratchasima and Nong Khai, State Railways of Thailand (SRT) has recently completed the study and design of the project and it is ready to be submitted to the cabinet for approval, according to Sorapong Paitoonphong, deputy permanent secretary of Transport Ministry, in his briefing to Prime Minister Prayut Chan-o-cha on Thursday during his field inspection of the project.
The Bangkok-Nakhon Ratchasima section comprises 181.9km of elevated rail track, 64km of ground-level track and a 6.4km tunnel. There will be six stations on this section, which are Bang Sue main terminal, Don Mueang, Ayutthaya, Saraburi, Pak Chong and Nakhon Ratchasima. The cost of this section is estimated at about 179.4 billion baht.
According to Surapong, the construction has encountered several problems, including delays in land expropriation, possible impacts on the world heritage site in Ayutthaya for the Ayutthaya station, a change in design from ground-level track to elevated track for certain contracts, requiring the adjustment of the environmental impact assessment study, and overlapping of civil work between this project and the high-speed train project connecting Don Mueang, Suvarnabhumi and U-Tapao airports.
The project is, however, still expected to be ready for public service in 2027
.


Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
P
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp