Paradise Beach

Jag brukade ta bågen dit ibland det var helt öde, sen var det någon som spärrade av området med taggtråd och började ta betalt för båtresor dit. Innan avspärrningen träffade jag på en svensk sjöman tror han var från Härnösand han sa att han hade varit runt hela jorden men Patong var paradiset. Han köpte en bar och blev kvar här, han frågade en gång om jag ville hänge med till Paradise där han bodde det fanns bara en bambuhydda på stranden utan vatten och dörren gick inte att låsa och en madrass på golvet han fick hyra den av en fiskare. Tyvärr började han med både droger och alkohol, han blev allt knepigare för varje år, skulle tro att konsulatet ordnade med en hemresa.

Jag brukade ta bågen dit ibland det var helt öde, sen var det någon som spärrade av området med taggtråd och började ta betalt för båtresor dit. Innan avspärrningen träffade jag på en svensk sjöman tror han var från Härnösand han sa att han hade varit runt hela jorden men Patong var paradiset. Han köpte en bar och blev kvar här, han frågade en gång om jag ville hänge med till Paradise där han bodde det fanns bara en bambuhydda på stranden utan vatten och dörren gick inte att låsa och en madrass på golvet han fick hyra den av en fiskare. Tyvärr började han med både droger och alkohol, han blev allt knepigare för varje år, skulle tro att konsulatet ordnade med en hemresa.
Vad hette han och baren och var låg den och vilket år snackar vi om

Tyvärr är inte alla stränder publika utan går att arrendera för business.
Denna verkar vara privat....
Då sätts priser för entre och parkering mm.

Här är en färsk recension.

Screenshot_2023-09-22-20-48-31-325-edit_com.google.android.apps.maps.jpg
Screenshot_2023-09-22-20-54-12-630-edit_com.google.android.apps.maps.jpg

Stränder är inte privata i Thailand även om vissa landägare gör det svårt att ta sig dit.

Men jag misstog Paradise beach med Freedom beach., den första vet jag inte var den ligger.

/ SatanG

Stränder är inte privata i Thailand även om vissa landägare gör det svårt att ta sig dit.

Men jag misstog Paradise beach med Freedom beach., den första vet jag inte var den ligger.

/ SatanG
Dom beacherna ligger nära varandra.

Men det kanske är som bland annat i Filippinerna att stränderna upp till 20 m från högvatten är allmänna men ovanför är det privat område.
Då tar många betalt för använda en väg eller en stig för att få tillgång till allmänna stränder.

I fallet med Paradise Beach tror jag att det är likadant.
20 m upp från vattenlinjen är det allmän plats men ovanför måste man betala för att vistas där.
Där råder monopol med entreavgifter och servering mm.

I Cha Am hyr näringsidkare plats av staden för parasoll och stolar men promenera och bada är fritt.

Vet inte vad han heter, han berättade om baren och hans livsfarliga tjej som gärna tog till knytnävarna mot andra tjejer, han vaknade en gång när hon satt över honom med kniv, osäker på årtal grov gissning mitten på 90 talet, han brukade hålla till på en liten raggibar nära mermaid och körde motorcykel

Men tack, det var kul att se.
Jag har redan sett en sådan där youtuber som gått omkring där, så jag vet ju att det finns både toaletter och duschar där.
Men du vet ju hur de där toaletterna kan se ut.
Jag var och badade på en strand på den där ön som ligger utanför Pattaya, och när vi badat färdigt så pekade tjejen stolt på en byggnad med duschar och toaletter.
Visst det är ju jättebra, men vad jag kommer ihåg så var det små bås med kombinerad dusch & toalett.
Jag duschade, men skulle aldrig komma på tanken att hukande försöka hålla ballansen på det slippriga golvet medan jag sket.

Jag har t.o.m. läst en bok där de påstod att vi är konstruerade på ett annat vis än asiater.
Vi kan inte sitta hukade på det där viset med hela fotsulan mot golvet, vi står mer på främre trampdynorna för att inte rulla bakåt.
Jag tror att det påstods ha med lårbenet att göra.
Nåja, vad vet jag, men jag vet inte hur jävla nödig jag skulle behöva vara för att försöka mig på konststycket att skita i ett sådant där hål.
Jag förstår inte hur gamla thailändare klarar av det?
Du får träna dig här hemma,kanske stå på knä och skita är din grej:thumbsup:

Ja skita har man lärt sig att göra på olika ställen i Thailand , Det värsta var när jag besökte en by tror det var Mae Hong Son. Blev tillrättavisad att gå in på en typ bambu hydda mitt ute i spenaten o skiten flöt inne i hyddan , Klarade det men glömmer det aldrig ,,

dusch slang finns ju så bara spola av röva och dylikt om man ramla baklägens:laugh2:
En sådan där duschslang har jag installerat här hemma.
Rörmokaren som skruvade ihop det hela hade uppenbarligen aldrig varit i Thailand och undrade vad jag skulle ha den till?
Som en bide förklarade jag, och då undrade han om det inte skulle bli kallt.
Jag försäkrade för honom om att det skulle gå bra, och att jag iallafall inte skulle kunna stå och spola fram varmvatten.
Jag har ju toaletten på andra våningen, och pannan nere i källaren.

Han var inte övertygad, men skruvade ändå ihop det hela.
Första gången som jag såg en sådan där slang i Thailand så förstod jag inte riktigt vad de höll på med, men så hamnade jag på ett hotell med riktigt dåligt toapapper och kände mig tvungen att använda den.
Fan det där var ju inte så dumt, tänkte jag och beslöt mig för att skaffa en sån hemma.
Vad jag däremot fortfarande inte förstår är de där vattenhinkarna med skopa, hur ren blir man, ska man skvätta upp vatten i rumpan?

En sådan där duschslang har jag installerat här hemma.
Rörmokaren som skruvade ihop det hela hade uppenbarligen aldrig varit i Thailand och undrade vad jag skulle ha den till?
Som en bide förklarade jag, och då undrade han om det inte skulle bli kallt.
Jag försäkrade för honom om att det skulle gå bra, och att jag iallafall inte skulle kunna stå och spola fram varmvatten.
Jag har ju toaletten på andra våningen, och pannan nere i källaren.

Han var inte övertygad, men skruvade ändå ihop det hela.
Första gången som jag såg en sådan där slang i Thailand så förstod jag inte riktigt vad de höll på med, men så hamnade jag på ett hotell med riktigt dåligt toapapper och kände mig tvungen att använda den.
Fan det där var ju inte så dumt, tänkte jag och beslöt mig för att skaffa en sån hemma.
Vad jag däremot fortfarande inte förstår är de där vattenhinkarna med skopa, hur ren blir man, ska man skvätta upp vatten i rumpan?
skopan är till för att skopa vatten i ståtaletten efter uträttat behov vad jag har fattat å använt den till

Skopan är för att skölja av din vänstra hand efter du grävt bort skiten ur röven.

Den högra handen äter man med.

Mer än halva världens befolkning kan detta och gör det regelbundet.
Hum...det är ju nåt man misstänkt, men är det verkligen så?
Jag har lite försynt pressa mina Thai vänner på hur de egentligen beter sig, men dom har alltid lyckats undvika ämnet.

Liknande trådar

H
Svar
22
Visningar
14 K
Hans Svensson
H
A
Svar
0
Visningar