Paradise Beach

 
Hum...det är ju nåt man misstänkt, men är det verkligen så?
Jag har lite försynt pressa mina Thai vänner på hur de egentligen beter sig, men dom har alltid lyckats undvika ämnet.
Med lite övning kupar du handen till en skål och tvättar dig själv med att hälla vatten från skopan i handen i omgångar.

Jag har alltid med en rulle toapapper/servetter och våtservetter när jag reser i Asien.

Lokalbefolkningen har en egen skrapa i trä eller plast när dom gör sina behov.
Hänger på en spik utanför lilla huset.
 
Själv skulle jag inte vilja tvätta mig med vattnet som ligger i hinken. Jag sätter på vattenkranen och tvättar mig ren med rinnande vatten, sen kan jag doppa skopan i hinken för att hälla det i toan för att göra den ren efter mig.
 
Själv skulle jag inte vilja tvätta mig med vattnet som ligger i hinken. Jag sätter på vattenkranen och tvättar mig ren med rinnande vatten, sen kan jag doppa skopan i hinken för att hälla det i toan för att göra den ren efter mig.
Du anar inte på hur många ställen det saknas en vattenkran och rinnande vatten.
En skopa och en tunna regnvatten är allt.
 
Du anar inte på hur många ställen det saknas en vattenkran och rinnande vatten.
En skopa och en tunna regnvatten är allt.
Jag vet, men undviker tvåan när jag är ute.
Då är det bra med lite papper i handväskan.

Många som gjort tvåan och doppat fingrarna i samma vattentunna
 
Hade varit perfekt med ett Terminal 21 på stranden, då kunde man ju slippa 200B i inträde också :)

/ SatanG
Vad jag förstått så ingår väl skjuts sista biten och solstol i priset så jag vet inte om 200B skulle vara så speciellt dyrt.
Nu påstod inte just du att det skulle vara dyrt, men det verkar som om en del tycker det.
En solstol på den vanliga stranden kostar väl 100B, och där finns det väl inte ens tillstymmelse till toaletter?
 
Vad jag förstått så ingår väl skjuts sista biten och solstol i priset så jag vet inte om 200B skulle vara så speciellt dyrt.
Nu påstod inte just du att det skulle vara dyrt, men det verkar som om en del tycker det.
En solstol på den vanliga stranden kostar väl 100B, och där finns det väl inte ens tillstymmelse till toaletter?

Ok, nä då det är det väl inte så mycket att gnälla om.
Jag förstod det som att det bara var något slags inträde från personer som inte har rätt att kräva det.

/ SatanG
 
Ja då är du inte riktigt rätt man att fråga.
Jag undrade lite över toaletterna där.
Det är ju smått viktigt när man har lätt för att bli dålig i magen och inte klarar av att sitta hukad över ett hål.
För 46 år sedan så fanns det väl inte ens några hål där, men det måste ha varit intressant att varit där då.
Asiater har överhuvudtaget inga problem med att sitta hukade på det där viset, själv ramlar jag baklänges.
Pattaya beach er det noen Toalett der , eller et hål i gulvet
 
 

Liknande trådar

H
Svar
22
Visningar
13 K
Hans Svensson
H
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp