Rawaii beach Phuket

Ja nog fan har jag märkt det snorungar som inte är torra bakom öronen än
Ja också finns det dom som nästan hängt i samma hörna av landet i 40 år och i barmiljö som vet allt.
Samma historier går igen vid samma bord...
40 år och kan språket knapphänt.

Tror att bara för man såg vad som hände för 40 år sen har man mer kunskap om dagsläget..
Jag har tillbringat bra många fler år än dig i Pattaya och i nutid samt utanför barerna.

Ja också finns det dom som nästan hängt i samma hörna av landet i 40 år och i barmiljö som vet allt.
Samma historier går igen vid samma bord...
40 år och kan språket knapphänt.

Tror att bara för man såg vad som hände för 40 år sen har man mer kunskap om dagsläget..
Jag har tillbringat bra många fler år än dig i Pattaya och i nutid samt utanför barerna.
Jag skiter fullständigt vad du har gjort i Pattaya i mina ögon är du en snorvalp som inte har varit med om ett piss

Jag börja att segla 71 lille pojk till för bara några år sedan på den tiden får man uppleva ett och annat med utanför barerna Det är inte bara fylla
So what vad du gjorde 1971, skriv en historiebok då.....
Det var inte det de gällde.
Vad som hände 1971 är inte relevant idag, det är historia och kan vara kul att läsa om men inget mer.
Flyttar man till ett ställe och hur det stället är så är det dagsaktuell info som gäller och på 18 månader har man fått rätt bra koll på sitt område.
Men det finns ju dom som är låsta vid dåtid och tror sig veta mer än andra för att man upplevt jura tiden.

Vad som hände 1971 är inte relevant idag, det är historia och kan vara kul att läsa om men inget mer.
Flyttar man till ett ställe och hur det stället är så är det dagsaktuell info som gäller och på 18 månader har man fått rätt bra koll på sitt område.
Men det finns ju dom som är låsta vid dåtid och tror sig veta mer än andra för att man upplevt jura tiden.
Och så finns det ju såna som du som skall blanda sig i allt och tjafsa med var och en om inte ett jävla dugg , bara du får snacka och låta käften gå

Ja det kommer en bok

18 månader räcker gott och väl för att lära sig hur det är runt där man bor i dag, hur det vsr i går för en boende är ointressant

Man behöver inte bo 40 år på ett ställe för att veta hur man har det på sin bakgård, hur det var för 40, 30, 20, 10 år sen är helt ointressant för en som bor eller funderar på att besöka ett ställe.
Rör man mycket på sig så ser man mycket med och 18 månader är mer än tillräckligt för att vets hur man har det runt sig..
Träffade gubbar i Pattaya när jag flyttade dit som vart där sen Vietnamkriget och ja dom kunde en del om bargatorna och tjejerna men det var det enda.

Kan ju bero på att dom gubbarna enbart har tillbringat sina dagar på och omkring bargatorna.

Ofta bygger dom ju upp en bekantskapskrets av supebröder som har ungefär samma värderingar och tankar.

Har man en hyfsad pension räcker det ju att leva sitt liv på bargatorna. Man har ju allt man behöver egentligen.

Värme, en bra pool,sprit och ett bra knull när man känner för det.

BTT

Och så finns det ju såna som du som skall blanda sig i allt och tjafsa med var och en om inte ett jävla dugg , bara du får snacka och låta käften gå
Kom ju från rätt käft, du satt ju och lipade för att du inte fick skriva i någons Rawaii tråd, blev väl jobbigt när någon annan hade åsikter om ett ställe i Phuket.
Du har ju vart där längst, ingen annan som skall komma och skriva om Phuket här inte...

Kom ju från rätt käft, du satt ju och lipade för att du inte fick skriva i någons Rawaii tråd, blev väl jobbigt när någon annan hade åsikter om ett ställe i Phuket.
Du har ju vart där längst, ingen annan som skall komma och skriva om Phuket här inte...
Stämmer bra det en feg stackare som inte vågade få mothugg utan ska stänga av folk. Skitstövlar i mina ögon

Stämmer bra det en feg stackare som inte vågade få mothugg utan ska stänga av folk. Skitstövlar i mina ögon

Tror inte du har upplevt så mycket av Thailand. Du har nog mest suttit och supit i din bar eller restaurang eller vad det nu är för rörelse du haft.

Har man en bar får man nog mest sitta där och ta hand om sina gäster.

Och dina bilder visar ju mest just detta. Inte så mycket naturbilder ex.

BTT

Tror inte du har upplevt så mycket av Thailand. Du har nog mest suttit och supit i din bar eller restaurang eller vad det nu är för rörelse du haft.

BTT
Och var är dina naturbilder någonstans! På en fiskmås i Ängelholm kanske det är väl det närmaste Thailand du varit

Kan ju bero på att dom gubbarna enbart har tillbringat sina dagar på och omkring bargatorna.

Ofta bygger dom ju upp en bekantskapskrets av supebröder som har ungefär samma värderingar och tankar.

Har man en hyfsad pension räcker det ju att leva sitt liv på bargatorna. Man har ju allt man behöver egentligen.

Värme, en bra pool,sprit och ett bra knull när man känner för det.

BTT
Det var ju därför gubbarna reste till Pattaya, inte var det för att hitta bästa modell på sitt eller liggvagn vilka blöjer eller vilken skola ungen skulle förkovra sig i. Det blev ju helt kass när horder av vandrande lämmeltåg med kineser, koreaner och barnfamiljer började invadera Walking Street, de väjde ju inte med sin jävla barnvagn när man kom och gick där på fyllan :).

BTT
Det räcker ju bara att titta i denna tråden så har Gotland postat mer naturbilder än vad du har gjort genom alla åren i olika thaiforum.:oops:

Det var ju därför gubbarna reste till Pattaya, inte var det för att hitta bästa modell på sitt eller liggvagn vilka blöjer eller vilken skola ungen skulle förkovra sig i. Det blev ju helt kass när horder av vandrande lämmeltåg med kineser, koreaner och barnfamiljer började invadera Walking Street, de väjde ju inte med sin jävla barnvagn när man kom och gick där på fyllan
Jobbigt med dessa självutnämnda thai "experter". Handlar ju inte om antalet år man tillbringat i Thailand, det handlar om den begåvning man har att ta till sig kultur, seder och bruk i ett annat land. Jag tror inte man som barägare och ofta på fyllan har det som krävs för att förstå Thailand fullt ut. Dessutom som barägare kommer man ju mest i kontakt med faranger och horor och det ökar ju inte direkt förståelsen.Btt

Broder Tuk Tuk.

Vilken kultur tror du herrarna var mest intresserade av på deras första thailandsresa.
Visst var det delvis fråga om de vackra Thaikvinnorna, nu är jag extremt sällan, till och med kan sägas aldrig på fyllan, det ger mig kanske en bättre insikt i det Pan Pan beskriver, språket, maten , kulturen mm. Att säga man kan prata Thai om man bara på Thai behärskar hur man nedvärderar en "arbetande" Thaikvinna på en bar ger en ganska klar bild av sin syn och kunskap om landet. Verkar ju som att vissa tycker man kan mest om Thailand beroende på flest fyllor och mest "Bob Bom" erferenhet.
Ingen nämd och ingen glömd, var och en vet säkert var på skalan man befinner sig. :thumbsup: Och nej , jag är inte bror duktig, jag har gjort skit jag med, men är inget jag skryter om och inget jag baserar min erfarenhet av Thailand på

Liknande trådar

H
Svar
22
Visningar
14 K
Hans Svensson
H
A
Svar
0
Visningar