PATTAYA. Roadwork to improve drainage on Beach Road

 
Klart vatten/vätska rinner fortare om röret lutar utför. Detta vare sig det rör sig om trycksatt eller ej. Vad gäller avlopp med fast material i får det inte heller luta för mkt.
Självklart att det gör stor skillnad om röret lutar, sorry PanPan men du är ute å cyklar.
Det ska vara typ en halv cm/m i lutning på dessa rör för optimalt flöde av vatten och skräp.
 
Självklart att det gör stor skillnad om röret lutar, sorry PanPan men du är ute å cyklar.
Det ska vara typ en halv cm/m i lutning på dessa rör för optimalt flöde av vatten och skräp.




Pan Pan@ är ute och cyklar säger nmax@ på ett inlägg som alajgadaj@ gjort, gör som Ubon@ tag semester...........
 
Just nu är det stökigt i Pattis med trafiken. Går inte att svänga upp på Klang från second road tex. Längre upp på Klang nära Big C höll dom också på med något arbete mitt i vägen. En kompis som lämnade Pattis i söndags sa att det var struligt i trafiken i Pattis då han skulle med bussen till Suvan. Det är väl någon ledighet för kungens födelsedag också. Vet inte om det kan ha påverkat.
 
Om du sätter snabel A (@) före namnet på den du vill citera/uppmärksamma så kommer personen ifråga att bli notifierad.


Jaha, inget kan ubon göra rätt.............inte ens ett stort U på Ubon, vilken värld vi lever i, själv förlänger jag min semester...


@PanPan är ute och cyklar säger @nmax på ett inlägg som @alajgadaj gjort, gör som @Ubon tag semester...........
 
Självklart att det gör stor skillnad om röret lutar, sorry PanPan men du är ute å cyklar.
Det ska vara typ en halv cm/m i lutning på dessa rör för optimalt flöde av vatten och skräp.

Detta kan bli en spännande tråd... kanske en ny spistråd... eller pumptråd... vi borde bjuda in janne_h till TS också.

Jag förstår att detta kan bli fantastiskt underhållande, så jag gör lite popcorn och slår mig till ro.

Kanske kan @andrejsdenruskige göra en ritning också... eller en instruktionsfilm?
 
Just nu är det stökigt i Pattis med trafiken. Går inte att svänga upp på Klang från second road tex. Längre upp på Klang nära Big C höll dom också på med något arbete mitt i vägen. En kompis som lämnade Pattis i söndags sa att det var struligt i trafiken i Pattis då han skulle med bussen till Suvan. Det är väl någon ledighet för kungens födelsedag också. Vet inte om det kan ha påverkat.
Jo det var långhelg men inte tyckte jag trafiken var nåt direkt strulig i söndags, jag var i Pattaya då, Klangen är avstängd längst ner dock som du säger så jag körde Pattaya nua upp till Sukhumvith när jag körde från Central.
 
Ni som är/varit i branschen har alldeles säkert träffat på denna gamla godingen..
Rörande Regler Rörande Rör.
  1. Hela röret skall tillverkas av ett långt hål, omgivet av stål eller plast och centrerat omkring kärnan av hålet.
  2. Hela röret måste bestå av hål i hela dess längd, hålet skall dessutom vara lika långt som röret.
  3. Inre diameter av röret får inte vara större än yttre diameter, annars hamnar hålet på utsidan.
  4. Hela röret skall innehålla enbart hål så att vatten eller andra medel kan flyta fritt.
  5. Långa rör skall märkas LÅNGA RÖR i var ände så att en inspektör lätt kan se om det är ett långt rör eller ett kort rör.
  6. Extra långa rör skall märkas EXTRA LÅNGA RÖR och också märkas på mitten, så att inspektören slipper gå till någon av ändarna för att se om det är ett kort, långt eller extra långt rör om inspektören skulle råka ankomma till mitten av röret.
  7. När rörböjar i 30, 45 elller 90 grader beställs, måste det anges om det skall vara vänster- eller högersvängda böjar. Rörgatan riskerar annars att svänga fel vid installationen.
  8. På lodräta rör måste flödesriktningen anges, annars riskerar medlet i röret att krocka och/eller rinna fel väg.
  9. Eventuella gängade rörkopplingar måste vara av vänster- eller högergängad typ. ALDRIG blandat! Om man blandar skruvas ju den ena av när den andra skruvas på.
  10. Ett helrör är ekvivalent med två halvrör
 
Jag har semester....åhhh, my Buddha....

Låt oss nu göra ett experiment, jag påstår att en klar vätska rinner iväg fortare än en brun vätska, samma storlek på flaskorna, ställ ett glas på bordet,

den buna vätskan är whisky, den andra flaskan är soda, nu blandar vi en grogg, jag påstår att den klara vätskan tar slut fortare än den bruna....

Om sodan tar slut snabbare än Whiskyn så är det antingen en thai som ska dricka eller en snåljåp som köpt billig Whisky....
Jag har mycket svårt att tro att du skulle köpa billig Whisky........
 
Detta kan bli en spännande tråd... kanske en ny spistråd... eller pumptråd... vi borde bjuda in janne_h till TS också.

Jag förstår att detta kan bli fantastiskt underhållande, så jag gör lite popcorn och slår mig till ro.

Kanske kan @andrejsdenruskige göra en ritning också... eller en instruktionsfilm?

Du får länka till trådarna, så att de oinvigda fattar.
 
Tack, då har jag lärt mig något nytt, att klart vatten rinner fortare än grumligt vatten, att trycksatt vatten rinner lika fort som ett vattenflöde? att ett rör med fast material, inte får luta för mycket, allt kan med lite vilja missförstås, själv går Ubon på semester och tar lite ledigt från forumet...
Semester eller ej, "klart vatten/vätska", klart med synonym som: givetvis. Inte klart som rent, genomskinligt. Jag antar sommarvärmen som spökar :).
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp