Phontas tankar

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Wow, verkligen fina bilder...jag är barnsligt förtjust att titta på bilar....det blir väl motorcyklar nu också... :) :)

Roligt att det gladjer dig Hans,jag har lagt manga timmar samt runt hundra tusen thbt efter inkop
som var 380000thbt.Rostfritt avgassystem(eget jobb)Harley fotplattor med egentillverkade staiv i rostfritt under ,ombyggd till ca 40 % skulle jag tro, ger idag ca 120hk samt ger ett vrid pa ca 170nm
En riktigt fin landsvagsmaskin som slar de flesta cruiser inkl Harlys ;D
Gissar pa 400 abetstimmar hemma i Isaan dar jag har alla maskiner,svets ,kap,pelarborr m.m.
Aven skarmar ar ombyggda fran custom till Classi style

Det låter mycket, man glömmer lätt att det är bath vi pratar om(c:a 400,000), alltså 100,000:-kr! Jag ska skaffa något när jag stannar där en längre tid, får se om det blir bil eller en "enklare" motorcykel....För 400,000bath får man en ganska bra bil också....Det blir en litet större "moped" med en sådan här box till när man åker och shoppar tror jag...
Får tänka över det, om något händer när man är ute och kör kan man hamna i stora svårigheter....

Detta är kanske något du skulle syssla med "affärsmässigt" - ta in importprylar och sälja....Att köpa och sälja är förstås förenat med risker och inte så enkelt....(Men det är väl nästan omöjligt att få arbetstillstånd i Thailand och en massa bekymmer....)

Phuket ar vackert ,inte tal om annat. Dock valdigt utspritt over stora ytor ..
akte igar runt runt med Anders som Guide ,fick se vackra platser,frugan och jag akte sen ner till en resraurang vid namn Anhcor ,farbaskat gott och billigt ....

20131117_114507.jpg

Just nu fundersr jag pa de nya reglerna angaende ex.retirement visa .Det var ingen skrona, snart aktuellt

HEJ,HEJ,TILL MANGA Faranger

Nja, jag satt brevid en kille igar ,han sager han fatt info av Thai Visa om att de nya reglerna skall aktualiseras inom kort (dagar) exakt vad vet jag ej , men farfarsregeln var namnd

"Långtidsvisum

Om du är över 50 år och vill stanna i Thailand längre än 90 dagar kan du ansöka om Non-immigrant Visa "O-A" och när du fått visumet har du ett år på dig att resa in i Thailand. Efter att du rest in i landet får du stanna max ett år i sträck. Du kan förlänga mer ytterligare ett år i taget på plats i Thailand.

För ansökan behövs följande dokument:
Tre stycken ansökningsblanketter (ej kopior), glöm inte att skriva under alla Klicka här (öppnas i nytt fönster)
Tre stycken "Additional Application Form" som finns här: Klicka här (öppnas i nytt fönster)
Ditt pass i original plus tre stycken kopior av passet (ID-sidan)
Tre stycken foton (i färg, med vit bakgrund)

Bevis på finanisering. Du behöver bifoga antingen:
Intyg på inkomst från pension på minst 14500 kronor efter skatt per månad
eller
Bankintyg som visar tillgodohavanden (kontant) på minst 175000 kronor.
eller
En kombination av ovanstående, som totalt per år blir minst 175000 kronor. Till exempel pension på 10000 kronor per månad plus 55000 på banken.

Du behöver även:
Utdrag från belastningsregistret från Polisen. Det ska vara på engelska. Skicka in originalet samt två kopior.
Läkarintyg på engelska, 1 original samt två kopior. Blankett finns här: Klicka här (öppnas i nytt fönster)
Personbevis på engelska, 1 original samt två kopior.

OBS: När du fått ditt Non-immigrant Visa "O-A" och rest till Thailand så behöver du anmäla dig till Immigration Bureau eller den lokala polisstationen var 90:e dag (7 dagar innan slutet av varje 90-dagarsperiod).

Ett Non-Immigrant Visa "O-A" är giltigt för multipla inresor under giltighetstiden. Du får alltså resa ut och in ur landet som du vill under tiden visumet är giltigt."

Om du har gått på de nuvarande reglerna i fyra år,så får du behålla de reglerna som gäller nu.

;D Hsr jag fatt in "fint folk " i min trad om mina tankar ...

Ja,fa...vet hur mycket sanning det finns i detta , dessutom Herr Hans .multipla resor ,endast om du kopt ett multiple entry ,eller ?

"Phonta " sa:
;D Hsr jag fatt in "fint folk " i min trad om mina tankar ...

Ja,fa...vet hur mycket sanning det finns i detta , dessutom Herr Hans .multipla resor ,endast om du kopt ett multiple entry ,eller ?

Man får åka in och ut så mycket man vill under visumets giltlighetsperiod....

La in texten, ett citat från ambassaden i Stockholm. Jag kommer att ansökaom detta eller tre månaders...-.3 månader i taget räcker nog för mig...

Hårda fakta i Thailand hmmm. Gick till immigration efter jag läst på ambassadens hemsida att man bara kunde få ut 3 st 30 dagars visa on arrival på 180 dagar och eftersom jag är på kurser då och då så blir det ibland fler. På immigration sa dom att det som stod på ambassadens hemsida stämde inte du kan få hur många du vill. Så svårt veta vilken fakta som stämmer när man har med Thailand att göra.

Håller med Dig Jonas .
Fo. sa har jag hyrt ett hus uppe p[ Darkside, flyttar in med gumman nu i borjan av december , sjalv aker jag ner p[ mandag ,tar hojen , sen bussen hem igen efter n[gra dagar , hamtar gumman ,pickupen samt hunden och en del prylar ... ;D Ligger ca 5 km fran Sukhumvit, ett finnt hus ,fullt moblerat for en bra penning . lagom l[ngt ut anser jag , 15 minuter till pattya Klang med lillhojen ....
Dar kommer vi att bo nu i sex m[nader , tre veckor dar samt kanske en vecka per manad i Isaan , vilket passar mig kanon , lugnt en vecka ,"For lugnt" :D Sen ner till platsen dar saker hander

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp