Roliga nyheter för oss som hyr

Om man långtidshyr, får man inte skaffa eget internet?

Vi har True och har ADSL 30/10 som funkar kanon. Inga problem att streama i HD trots att vi är många i hushållet som är uppkopplade via plattor och mobiler.
Hemtelefoni (som man inte har ngn praktisk användningar, men det följde med)
Basic kabel-TV. Vet inte vilka kanaler som ingår då varken jag eller ngn annat tittar på tv
Och det bästa, ett simkort följde med, som varje månad laddas med 180min gratis samtalstid (inom Thailand) och 3(4?)G till en viss datamängd som jag inte vet hur mycket det är men det räcker långt för mig (tittar inte på film på mobilen). Däremot när jag är utanför hemmet så skickar jag många bilder, surf, GPS och mail. Har aldrig tagit slut på volymen. Har även haft videokonferenser på resande fot.

Tittade precis på en räkning så jag inte skulle felinformera. 799B/månad som är helt ok med mina behov.
Att ADSL har obegränsad datavolym behöver jag väl knappast berätta;)

Ja, man kan få skaffa eget internet men man får betala hela bindningstiden i förskott. Inte alltid det går.
Vanligt är väl 18 eller 24 månader?
När jag skaffade eget med True stod kontraktet i hyresvärdens namn och jag fick räkningen i näven varje månad.
Hon tog sen över när jag flyttade, True kom och flyttade utrustningen till hennes andra hus gratis.

Ja, man kan få skaffa eget internet men man får betala hela bindningstiden i förskott. Inte alltid det går.
Vanligt är väl 18 eller 24 månader?
När jag skaffade eget med True stod kontraktet i hyresvärdens namn och jag fick räkningen i näven varje månad.
Hon tog sen över när jag flyttade, True kom och flyttade utrustningen till hennes andra hus gratis.

Vi band oss till 12 månader men betalade månadsvis. Har gått över bindningstiden nu och vet ärligt inte hur lång uppsägningstid vi har. Första betalningen var förhöjd. Förmodligen kostnaden för modemet? Men det var bara typ strax över 1.000 Baht.
Men månadsvis under hela första året

Vi band oss till 12 månader men betalade månadsvis. Har gått över bindningstiden nu och vet ärligt inte hur lång uppsägningstid vi har. Första betalningen var förhöjd. Förmodligen kostnaden för modemet? Men det var bara typ strax över 1.000 Baht.
Men månadsvis under hela första året

När bindningstiden är slut kan man avsluta abonnemanget på dagen.
När jag skaffade True för 18 mån. sedan, var det så att första bet. var dubbel sedan samma varje mån.
12 mån. bindningstid.

När bindningstiden är slut kan man avsluta abonnemanget på dagen.
När jag skaffade True för 18 mån. sedan, var det så att första bet. var dubbel sedan samma varje mån.
12 mån. bindningstid.

Tack!
Lite som jag trodde men var alldeles för osäker för att skriva det.

Faranger måste betala ett år i förskott men om älsklingen står för abonemanget betalar hon månadsvis i efterskott.

Vilka är det som tar extra betalt för strömmen, jag har ju hyrt en hel del olika bostäder men aldrig varit med om det att man betalar strömmen till ägaren?
Är det privatpersoner som hyr ut så och i både hus och condon eller?
Du har tillex. en Tysker som ihop med sin pojkvän uppe i Nungprue. Hyr ut mindre villor i två olika Moban , han tar 5000thbt i hyra samt plockar 12 thbt /unit för elen ,, Tänkte hyra först av hen ,men bad hen dra åt helv... när jag fick svaret på vad elen kostar ,, sådana skitar som han kommer att bli tvungna att följa lagen:):)555 ,, finns många , men oftast privatpersoner som hyr ut ett hus

Eller tog dom din älskling för stabilare kontakt än 24 timmar ... :)
Nu har du ramlat och slått dig igen, totalt ute och cyklar som vanligt.
Jag var in helt ensam när jag tecknade mitt internet abb och inget krav på att betala mer än installationskostnaden på ca 1300 baht och jag hade bara turistvisum.

Senast redigerad av en moderator:
Du har tillex. en Tysker som ihop med sin pojkvän uppe i Nungprue. Hyr ut mindre villor i två olika Moban , han tar 5000thbt i hyra samt plockar 12 thbt /unit för elen ,, Tänkte hyra först av hen ,men bad hen dra åt helv... när jag fick svaret på vad elen kostar ,, sådana skitar som han kommer att bli tvungna att följa lagen:):)555 ,, finns många , men oftast privatpersoner som hyr ut ett hus
Nej om han bara har 2st hus som han hyr ut kan han fortsätta ta precis vad han vill för elen.
Gäller som sagt bara dem som har 5 eller fler enheter

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
3 K
Sir One
S

Tillbaka
Topp