Sänkta pensioner 2014

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Problemet är att allt fler pensionerar sig långt innan 65 år, samtidigt tar de SINK skatt, spenderar sina pengar i andra länder, plus röstar på partier som har noll kunskap om ekonomi. Ironin är att det är samma personer som röstade på andra partier under hela deras liv i Sverige och på detta vis körde landet i botten. Nu fortsätter de rösta på skitpartier men tror på nåt underligtvis att de nu röstar rätt :)

Nja dessa korkade personer är inget annat än valboskap som kört Sverige i skiten och nu fortsätter de med att sitta på andra sidan jordklotet och rösta fram partier som kommer att fortsätta köra Sverige i botten.
Ironin är att dessa personer klagar på välfärd, pensioner osv.. men va fan det e ju ni själva som röstat fram detta?? Nu försöker ni skylla ifrån er på nästa generation... var väl inte min generation som nej till fortsatt atomkraft, likförbannat är det vi som betalar elräkningarna när ni sitter i värmen med sinkskatt och vill att vi skall jobba mer och hårdare så att ni skall få mer pension.. Kommer inte ohåg vem som sa det men det var typ bara en idiot göra om samma misstag om och om igen i tron på ett annat resultat :)

Eftersom det genom ditt resonemang kan fastställas att du nätt och jämt slutat pissa i byxan så är jag inte förvånad över din enastående logik............... ;D ;D ;D

Men jobba på du bara , nån pension kommer du inte att få av regeringen Reinfeldt....
Dom slantarna skänker han nu bort under nästkommande fem tio år .... ;D

Själv äter jag och mår bra , skojar med det jag vill varje dag med en riktigt bra pension ... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Rapar och kliar mig i magen , sinkar lite då och då ;)

"Phonta " sa:
Eftersom det genom ditt resonemang kan fastställas att du nätt och jämt slutat pissa i byxan så är jag inte förvånad över din enastående logik............... ;D ;D ;D

Men jobba på du bara , nån pension kommer du inte att få av regeringen Reinfeldt....
Dom slantarna skänker han nu bort under nästkommande fem tio år .... ;D

Själv äter jag och mår bra , skojar med det jag vill varje dag med en riktigt bra pension ... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Rapar och kliar mig i magen , sinkar lite då och då ;)
Sverige är fantastiskt när man får så bra pension när man arbetat som fastighetsskötare. :afro:

Jag vet inte om du jobbat som fastighetsskötare, om du har det så vet du väl antar jag , själv var det ett antal år sen jag arbetade som fastighetstekniker..
Du är väl medveten om att du nu blottar dig helt .....eller räcker inte skallen till för det
;)

Som fastighetsskötare så har du kanske i bästa fall 22000 /månaden iofs så var det många är sen som den benämningen avskaffades ...då folk som du utan kunskap ser nedvärderande på just den yrkestiteln.

Snacka om att skjuta sig själv i ryggen ...kanske skall jag namnge dig .... ;D ;D ;D

"Phonta " sa:
Jag vet inte om du jobbat som fastighetsskötare, om du har det så vet du väl antar jag , själv var det ett antal år sen jag arbetade som fastighetstekniker..
Du är väl medveten om att du nu blottar dig helt .....eller räcker inte skallen till för det
;)

Som fastighetsskötare så har du kanske i bästa fall 22000 /månaden iofs så var det många är sen som den benämningen avskaffades ...då folk som du utan kunskap ser nedvärderande på just den yrkestiteln.

Snacka om att skjuta sig själv i ryggen ...kanske skall jag namnge dig .... ;D ;D ;D
Du fortsätter att nedvärdera andra människor när du inte har något vettigt att skriva.Du har själv skrivit i tidigare inlägg redogjort för hur mycket du har och kommer att få i framtiden men enligt dig så förskingrar Sverige din framtida pension.Ditt resonemang går inte ihop.Därför är du så agressiv i din argumentation.Ditt minne kanske börjar att svikta? :afro:

"gunnarg " sa:
Du fortsätter att nedvärdera andra människor när du inte har något vettigt att skriva.Du har själv skrivit i tidigare inlägg redogjort för hur mycket du har och kommer att få i framtiden men enligt dig så förskingrar Sverige din framtida pension.Ditt resonemang går inte ihop.Därför är du så agressiv i din argumentation.Ditt minne kanske börjar att svikta? :afro:

Hans minne finns annars dokumenterat på olika forum,bla hur stor pensionen skulle bli i hans nya hemland Thailand.....och den var långt ifrån fastighetsskötarens.. :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)Men denna person vet allt om allt!!!....och nåde den som går emot han!! Tala om diktatorfasoner...som han säjer sig avsky :) :) :) :) :)

"areeya " sa:
Hans minne finns annars dokumenterat på olika forum,bla hur stor pensionen skulle bli i hans nya hemland Thailand.....och den var långt ifrån fastighetsskötarens.. :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)Men denna person vet allt om allt!!!....och nåde den som går emot han!! Tala om diktatorfasoner...som han säjer sig avsky :) :) :) :) :)

Tja!

Du kanske har rätt men du börjar bli lite tjatig, alltid samma tjafs om vad Phonta har skrivit på andra forum. Vi som är läskunniga vet och kommer ihåg ändå utan att du behöver lägga på mer bränsle.

Hellre 10 Phonta än 1 häst.

;D ;D ;D Nu är det ju inte alltid så att den staliga eller allmänna pensionen behöver vara hela kakan , samt när man väljer att ta ut sina besparinger i olika former, för Er som gillar Sveriges regerings sätt att hantera era pensionsslantar och därmed Er framtid så finns det nog bara privat pensionsparande eller helt enkel sparande i egen bank eller madrass ;D Resten kommer ni tyvärr att bli snuvade på...

Vad "Hästen "dikterar " sina polare att skriva skiter jag i , han har visat sitt hästansikte en gång för mycket ::) för att passa i mitt stall av kamrater..

Sen att vissa "flyktingar" från Burirams myggtäta områden väljer att gå i hans sele
det förstår jag inte alls... men kaka söker ju maka ...så ...... :thumbsup:

Ska vi mäta vem som har mest och störst?
Enligt ens fru här (säger inte vem) vinner jag ;D

Någons skall det väl var, inte ens, det blir väl ensartat, i det långa loppet.
mvh från Khon Kaen (alltså en jävla håla). Letade efter chinese consulate förgäves. Kärringen ligger dösjuk i H1N5 på hotellrummet.

"trollet " sa:
Tja!

Du kanske har rätt men du börjar bli lite tjatig, alltid samma tjafs om vad Phonta har skrivit på andra forum. Vi som är läskunniga vet och kommer ihåg ändå utan att du behöver lägga på mer bränsle.

Hellre 10 Phonta än 1 häst.

Håller med till 100%! Hästen visade sig bara vara en bluff med en stor käft, - kunde allt om Thailand innan han satt sin fot på thailändsk mark...-kallar sig själv legend - vilken ynkedom...
Enligt gnägg som jag hört så tog han första bästa till sin fru på en bar på Soi Welcome...

Min fru ar ingen fd bartjej sa jag kan inte yttra mig huruvida det ar bra eller ej, men normalt sett sa skall det finnas bra kvinnor aven dar ,de flesta vill ju bara traffa en bra Farang och stadga sig..sa vi skall inte kasta for mycket hastdynga kring oss ;)

Stämmer bra , träffade henne i Sverige, Men enligt hennes "gamla Farang" så jobbade hon på en lunchservering när han träffade henne, kunde inte ett ord Engelska .. Det kan hon fortfarande inte , samt dricker inte alkohol röker inte och framförallt spelar inte eller köper lotter...

Brister har vi alla , jag är ju allvetande och det är jobbigt för många ..... ;D ;D ;D ;D

"Phonta " sa:
Stämmer bra , träffade henne i Sverige, Men enligt hennes "gamla Farang" så jobbade hon på en lunchservering när han träffade henne, kunde inte ett ord Engelska .. Det kan hon fortfarande inte , samt dricker inte alkohol röker inte och framförallt spelar inte eller köper lotter...

Brister har vi alla , jag är ju allvetande och det är jobbigt för många ..... ;D ;D ;D ;D

För tusan, du har väl inte träffat min fru? OK, en eller två lotter i månaden men det får passera. :)

"Berralund " sa:
För tusan, du har väl inte träffat min fru? OK, en eller två lotter i månaden men det får passera. :)

Berra , jag vet att du och han " skitgubben" ar samma person, jag kanner honom val ,tyvarr ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp