Scandinavian Corner i Khao lak

PanPan

Forumveteran
Ikeas bänkskivor var av laminerat trä, ville man ha granit var dom knappa 0,5 cm tjocka till ett hutlöst pris.

PanPan

Forumveteran
Boonthavorn hade stort urval av bänkskivor, inget laminerat trä, vi valde granit som var billigare än IKEAS träskivor men dom hade flera att välja på så har man plånbok fanns det att välja på, granit var det billigaste dom hade, för det skiljde en hel del i pris på material.

Galten

Aktiv medlem
Tänkte ju först köpa kök på IKEA här i Thailand.
Dom var och mätte upp köket, jag var på IKEA och planerade köket, kom vi till köksbänk, rekomenderade dom mig på IKEA att kolla på Boonthavorn istället för mycket bättre köksbänksskivor och till halva priset.

Vi åkte till Bonthavorns köksvaruhus här i Pattaya.

Köken på Bonthavorn var likvärdiga, mycket mycket större utbud på vitvaror och då menar jag mycket, gratis installation, IKEA tog betalt för att installera köket.
Så det blev Boonthavorn som fick äran istället.
Det måste vi titta på, Tack:thumbsup:

PanPan

Forumveteran
Det måste vi titta på, Tack:thumbsup:
Vet inte var du bor men är det nära Pattaya så finns även Danska kvik kök vid Big-C sukhumvith.
Homepro har med fått bättre kök och finns en hel del köksmodeller att se på homepro Big-C Pattaya klang.

Men jag är helnöjd med mitt kök från Boonthavorn.

Nam Falang

Forumveteran
Vi beställde ett Kvik kök från Boonthavorn då vi byggde huset. Men tack vare helt kass personal och dålig service så avbeställde vi. Dom lyckades aldrig få det rätt när dom mätte upp köket. Vatten och avlopp i fel vägg, kunde inte rita ut var dom ville ha ström osv. Byggaren handlade mycket från dom och dom hade som vi förstod ett gott samarbete. Vi tänkte att det skulle gå smidigt då. När vi hade avbeställt köket då dom inte kunde leverera så fick vi bråka i ca 6 månader innan vi fick tillbaka pengarna. Frugan hotade dom tillslut. Tror och hoppas att dom bytt personal samt förbättrat sina tjänster sedan dess. Detta var ju trots allt för ett antal år sedan.

Vi beställde ett kök från Index Living. Dom var kanon och en kille därifrån kom till huset och styrde upp allt med byggaren. Köket från Index blev dyrare än Kvik köket men samtidigt ”lyxigare”. Vi valde ju diskmaskin också vilket inte var tanken från början. Idag är vi glada över att vi köpte diskmaskin.

När vi skulle bestämma kök så åkte vi runt på alla ställen vi bara kunde. Ikea tror jag inte fanns då. Bara Boonthavorn och Index Living hade kök av intresse.

Topp