Scandinavian Corner i Khao lak

Jag har dromt om detta nu i flera ar, nyrokt Gotlands flundra

37500689_10156143077699821_1733389856534429696_n.jpg
Tog med mig ett elrök och massa spån till vårat hus i Thailand och till och med Thai sa AROY.
Rökte massa olika sorter och de stora firrarna var svårast att röka, men blev goa.
Älskar rökt fisk.

Senast ändrad:
Tror du har lite fel ändå, dom tillhör samma familj men är inte samma fisk. Skrubbskäddan är mager och tanig, flundran är välmatad och har en helt annan smak.
Skrubbskädda är väl inte mager, fått några 1000 i mina dar i trålen, kanske du tänker på sandskädda eller nåt?
Skrubbskädda ser ut som rödspätta men är till skillnaden från rödspätta sträv på den svarta delen och kan se skillnad på den vita delen under.
Jag vet inte vilken fisk ni pratar om när ni säger gottländsflundra då det är nåt lokalt ni kallar det men när jag googla står det att det är skrubbskädda.
Har aldrig fiskat i kärringpinket men jag har jobbat på trålare i 13 år så vet hur en skrubbskädda ser ut och var den åkte.

images.jpeg

Skrubbskädda är väl inte mager, fått några 1000 i mina dar i trålen, kanske du tänker på sandskädda eller nåt?
Skrubbskädda ser ut som rödspätta men är till skillnaden från rödspätta sträv på den svarta delen och kan se skillnad på den vita delen under.
Jag vet inte vilken fisk ni pratar om när ni säger gottländsflundra då det är nåt lokalt ni kallar det men när jag googla står det att det är skrubbskädda.
Har aldrig fiskat i kärringpinket men jag har jobbat på trålare i 13 år så vet hur en skrubbskädda ser ut och var den åkte.

images.jpeg
Kärringpinket!!:D:police::police::police::police::p:cool:

images.jpeg
Det första var för att retas med dig. Det sista är troligen sant, förmodlingen för att dom inte äter samma mat..Rökt flundra är jättegott.

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
1
Visningar
1 K