Haha, ta bort skatten för pensionärer, knappast att det skulle funka ekonomiskt...
Pensionärerna betalar ju en helv. massa skatt varje månad själv betalar jag nästan 8000 svkr varje månad för att sittande regering i sin tur skall kunna ge bort dessa slantar till bidragstagarna ,som i sin tur inte betalar ett skit i skatt för sitt bidrag..det är nettoslantar då helt plötsligt Hur går detta ihop, bidragstagarna lyfter mer i bidrag per person/månad än en Svensk pensionär som har jobbat hela livet gör per månad .. Då talar jag inte om mig sjä'lv som är lyckligt lottad med en fet tjänstepension , de flesta har inte över 20000svkr i månaden , till detta skall de så betala 30% i skatt , är detta rimligt , bidragstagare lyfter ungefär samma som en svensk pensionär gör brutto ..
Jag skall dra en kort berättelse för Er , detta är ingen skröna , jag skulle kunna namnge personen samt adress till densamma .. Jag känner en man som kommer från Somalia , han har det tufft , han har fru och barn , barn med svåra allergier , dyra mediciner som staten till viss del betalar. Denne man är verkligen en bra kille, en mönsterinvandrare , såna som jag vill skall komma till Sverige . varje dag går han till sitt jobb på Posten , sorterar samt bär ut , sen går han till jobbet på parkeringsbolaget ,varje dag trots sjukdom och dyligt jobbar denna kille . han har varit här i ca fem år , det finns fler av den kalibern i Rinkeby/tensta , dock inte alltför många , de andra är för lata ,de hånar de som jobbar , de uttalar förakt för sina hårt arbetande skötsamma landsmän, "Du är dum i huvet , jag får mer av Soc utan att jobba , jag kan sen sälja koks hela dagen och köpa mig en bil" . Jo detta
är dagens Sverige
Sjukt ... snacka sen om rika pensionärer ni som inte vet ett skit om verkligheten , jag har jobbat mitt i verkligheten i flera år , JAG VET , inte tror mig veta ...
Detta skulle egentligen vara i tråden om integration , men jag ville skriva av mig denna kunskap NU