sink kontra skattetabel

Jo det såklart, men sjukvården i Thailand är mycket bra, minst lika bra som i Sverige, med skillnaden att i Thailand har de tid med patienterna.
Om dom betalar för sig annars kan kön vara lång om man ens hamnar i den.
I Sverige hamnar du alltid i kön.
Köerna och väntetiden har ju varit bättre i Sverige men nämn vilka länder som har bättre sjukvård för alla än Sverige?

Förr iaf i Sverige kunde man skriva sig på en myndighet som polisen eller skattemyndigheten om man var hemlös, jag vet inte om det går fortfarande, men hur kul är det att vara folkbokförd hos polisen?
Det går inte idag vad jag vet

Om dom betalar för sig annars kan kön vara lång om man ens hamnar i den.
I Sverige hamnar du alltid i kön.
Köerna och väntetiden har ju varit bättre i Sverige men nämn vilka länder som har bättre sjukvård för alla än Sverige?
Det skulle kanske kunna vara Finland.

Ja

jaha, ja jag var bara nyfiken på varför folk tar reseförsäkringar extra om de har på hemförsäkringen? Men nu har jag fått svaret på den gåtan och tackar för det.

Många tar nog den extra reseförsäkringen för:
1. De begriper inte bättre.
2. Resebyråerna är duktiga på att sälja dessa.

Min Thailändska försäkring ger mig emergency evacuation 1 million dollar.
Magnetkort och behöver inte fylla i några formulär, dra kortet, visa passet och 0 baht i självrisk.
Även bilförsäkringarna ja haft 0 självrisk och min fru kör som en kratta så ja har nyttjat försäkring många gånger, väldigt enkelt i jämförelse med Svenska bolag.

Vilket bolag är detta?

Tillbaka
Topp