Inkomst skatt i Thailand

Det finns även tankar på att omvärdera detta sk. dubbelbeskattningsavtal som de har tecknat med Sverige samt 60 andra länder, river de upp detta så kan vi som bor här dubbelbeskattas
Vad har du läst att Thailand funderar på att säga upp dubellbeskattnings avtalet med Sverige?

Jag har inte sett att Thailand funderar på att säga upp dubellbeskattnings avtalet med Sverige nånstans.
Nej möjligt att du inte har sett det, jag såg att dessa dubbelbeskattningavtal med som de skrev 61 länder är uppe till diskussion i regeringen. Vad det blir av detta vet jag ej, Som Pan Pan tidigare påpekade så är dessa avtal på av sin ålder utan uppdate kanske inte ens relevanta längre, tiden får utvisa , Skall se om jag hittar detta igen :thumbsup:

Senast ändrad:
Jag har inte sett att Thailand funderar på att säga upp dubellbeskattnings avtalet med Sverige nånstans.
Om du läser noggrant och förstår Engelska så förstår du av denna text att dessa 61 avtal har eller är uppe till diskussion om hur de skall tolkas
If this money is taxed in their home country and that country is one of the 61 that have agreements with Thailand to prevent double taxation, in theory there should be no problem. But debates about interpretation of the law are ongoing.

Om du läser noggrant och förstår Engelska så förstår du av denna text att dessa 61 avtal har eller är uppe till diskussion om hur de skall tolkas
If this money is taxed in their home country and that country is one of the 61 that have agreements with Thailand to prevent double taxation, in theory there should be no problem. But debates about interpretation of the law are ongoing.
Var står det att Thailand skall säga upp dubbelbeskatningsavtalet med Sverige?

Det står att tolkningen av avtalen debatteras, inte att avtalet med Sverige ska sägas upp, så läs nogrant och förstå engelska.

Dubellbeskattningsavtalet med Sverige säger att Svenska pensioner beskattas i Sverige endast. Svenska pensioner för svenska pensionärer kommer inte träffas av skatten. Det skulle dock kunna träffa någon annan inkomst, om den inte beskattats. Jämför gärna med Sverige Portugal.

Dubellbeskattningsavtal är inget som skrivs om eller omförhandlas särskilt ofta, de bygger de på OECDs modell avtal och löper på.

Exakt så här skrev jag "Det finns även tankar på att omvärdera detta sk. dubbelbeskattningsavtal" detta då det varit uppe för diskussion Är detta samma sak som att jag skriver att det skall sägas upp. Vissa här gillar tydligen att ändra på vad andra sätter på pränt :thumbsdown:

Exakt så här skrev jag "Det finns även tankar på att omvärdera detta sk. dubbelbeskattningsavtal" detta då det varit uppe för diskussion Är detta samma sak som att jag skriver att det skall sägas upp. Vissa här gillar tydligen att ändra på vad andra sätter på pränt :thumbsdown:

Jag har dock aldrig sett någon källa på att "det finns tankar på att omvärdera detta sk dubbelbeskattningsavtal". Att det diskuteras på diverse forum som detta innebär inte att thailändska regeringen diskuterar det. Mig veterligen finns det inget land inom OECD eller WTO som inte accepterar dubbelbeskattningsavtalet, och skulle den thailändska regeringen ens diskutera det så faller nog både börsen och valutan ganska rejält.

Igår betalade frugan skatten, 95 Baht för hustomten och 150 för rismarken.
Frugan betalar tydligen för rismarken, och även för hustomten . men inget för sin stadstomt då den är obebyggd, 3 rai stadstomt är skattefri men inte rismarken , kanske har det med om man brukar ytan

Frugan betalar tydligen för rismarken, och även för hustomten . men inget för sin stadstomt då den är obebyggd, 3 rai stadstomt är skattefri men inte rismarken , kanske har det med om man brukar ytan
Det frugan betalar kostar cirka 80 satang i månaden per rai så den avgiften kunde gott höjas till mist det dubbla så staten fick in pengar, det finns många rai i Thailand.

Ytterligare en artikel som sprids på olika FB grupper.

Liknande trådar

G
Svar
74
Visningar
7 K
A
A
Svar
11
Visningar
4 K