Sink skatt

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Jag får börja pensionsspara när jag kommit ordning med allt här, rederiet sätter som sagt var också in ca 4000 kr i månaden på ett pensionskonto, så med det och ett eget pensionssparande skall jag förhoppningsvis ha lite att leva på. Nu är ju min största utgift borta och själv e jag billig i drift.

All lycka till Dig Jonas , du gjorde rätt .. Skiter sig det med min gummma av en eller annan orsak så skall jag inte ha in nån mer kärring i mitt boende , och nu bor jag ju i hennes boende ....
 
Räcker väl med att jag startad

Blev ju inget som var intressant att spinna vidare på ang Sink.
 
"areeya " sa:
Jag bara funderar på hur du kan ändra dej så mycket.......förut kunde ju du inte bo i Sverige pga din låga pension...nu är du en av de lyckligt lottade....med "fet" tjänstepension...! 20 000 kr/mån...?
Nej du får allt samla ihop dej nu Phonta!! har läst dina trådar i 2 år...men mest förbannad då du ger dej på invandrare...och totalt förkastar Sverige som ett skitland!!
Sverige, med alla fel och brister, hör fortfarande till ett av de bästa länder i världen för befolkningen!Och klarar sej säkert utan att du betalar skatten vid försäljningen av ditt hus....som du tydligt förklarat att du ger fa..n i...i en tidigare tråd!
Skärp dej och ta vara på familjen i ditt nya land!

Areeya


Har du som sitter i SWe och saknaaaaar myggen, helt plötsligt blivit någon sorts förmyndare åt en del här på forumet
 
Jo, det finns de som allt som ofta vill försöka påskina att Sverige är det bästa landet . var till och med en för inte så länge sen som påstod att jag inte nu som pensionär utkvitterar mina slantar utan andras och på det sättet skulle vara en bidragstagare , dessutom skattesmitare som lever och bor här i Thai .. Vet inte hur och om huvet fungerar på såna människor. Det står till och med i pensionssystemet "intjänat belopp" vad fa..betyder intjänat belopp , ja att jag har jobbat ,tjänat in dessa slantar under mina yrkesverksamma år ... MINA slantar

De som är ruttna nog till detta sitter nog hemma i Swedala med en taskig pension samt en Thaikäring som absolut inte vill flytta ner , jag är lyckligt lottad , min har varit i Sverige i 11 år och vet att även Sveriges sol har sina fläckar ...
 
"Phonta " sa:
Jo, det finns de som allt som ofta vill försöka påskina att Sverige är det bästa landet . var till och med en för inte så länge sen som påstod att jag inte nu som pensionär utkvitterar mina slantar utan andras och på det sättet skulle vara en bidragstagare , dessutom skattesmitare som lever och bor här i Thai .. Vet inte hur och om huvet fungerar på såna människor. Det står till och med i pensionssystemet "intjänat belopp" vad fa..betyder intjänat belopp , ja att jag har jobbat ,tjänat in dessa slantar under mina yrkesverksamma år ... MINA slantar

De som är ruttna nog till detta sitter nog hemma i Swedala med en taskig pension samt en Thaikäring som absolut inte vill flytta ner , jag är lyckligt lottad , min har varit i Sverige i 11 år och vet att även Sveriges sol har sina fläckar ...

Låter i mina öron bra Phonta.

Jo, det finns de som allt som ofta vill försöka påskina att Sverige är det bästa landet
denna är bra, men som diskussionen här och i alla sammanhang är det alltid utifrån den subjektiva sidan, inte utifrån vad det faktiskt är.

Sverige är faktiskt ett väldigt bra land att leva i och hade du varit född i Irak eller Syrien eller Thailand, hade du nog inte sett det i samma perspektiv.

Du och endast du med de förutsättningar du har eller skapat dig är just din situation bra, men kanske inte för den allmänna populationen och där måste vi hålla disskussionen på ett mer logiskt och allmänt plan, inte bara dissa allt som har med Sverige att göra.

Lyco
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
11
Visningar
4 K
pa_sak
P
A
Svar
8
Visningar
2 K
Wanpen
W
 
Tillbaka
Topp