skicka aska efter avliden thaimedborgare till thailand

 

in-ka

Forumveteran
ja är det någon som har erfarenhet av detta? min svägerska bosatt utanför sthlm avled i våras nu skulle vi fixa så hon kommer "hem" till thailand å hamnar i en urna vid templet i byn, jag vände mej till fonus inga problem sa dom (dyrt iåfs) men se det har tagit stopp hos thaiambasaden i sthlm trots att vi å fonus fixat alla papper så vill dom att dottern till den avlidna ska komma å skriva på trots att hon redan skrivit på alla papper som dom sa från början å bifogat kopia på husbok den avlidnas pass idkort,
dottern skulle bli tvungen att åka ca 100 mil å ta ledigt från jobbet, tänk om det inte funnits några släktingar i sverige skulle någon från thailand behöva flyga hit då å skriva på ett papper,
 
ja är det någon som har erfarenhet av detta? min svägerska bosatt utanför sthlm avled i våras nu skulle vi fixa så hon kommer "hem" till thailand å hamnar i en urna vid templet i byn, jag vände mej till fonus inga problem sa dom (dyrt iåfs) men se det har tagit stopp hos thaiambasaden i sthlm trots att vi å fonus fixat alla papper så vill dom att dottern till den avlidna ska komma å skriva på trots att hon redan skrivit på alla papper som dom sa från början å bifogat kopia på husbok den avlidnas pass idkort,
dottern skulle bli tvungen att åka ca 100 mil å ta ledigt från jobbet, tänk om det inte funnits några släktingar i sverige skulle någon från thailand behöva flyga hit då å skriva på ett papper,

Behövs det åkas 100mil så får man väl göra det.
Morgonflyg till ARN och kvällsflyget hem.
Sedan kan man passa på att göra något annat under tiden om man har lust, fast då kan man lika gärna åka på fredag och hem på söndag.

Det kostar några hundringar, men så är det.
 
Behövs det åkas 100mil så får man väl göra det.
Morgonflyg till ARN och kvällsflyget hem.
Sedan kan man passa på att göra något annat under tiden om man har lust, fast då kan man lika gärna åka på fredag och hem på söndag.

Det kostar några hundringar, men så är det.
Men hon (dottern) har ju redan skrivit på och skickat kopia på sitt pass å thaiidekort men dom vill tydligen se när hon skriver på
 
Men hon (dottern) har ju redan skrivit på och skickat kopia på sitt pass å thaiidekort men dom vill tydligen se när hon skriver på

Finns det inget hos kommunen där man kan skriva på med vittnen och sedan skicka in?
Minns inte vad det heter, är rejält trött.
 
Låter som ni aldrig haft med thaimyndigheter att göra

Det finns 2 sätt att se på att försöka, som jag resonerar så är att försöka det första steget mot att lyckas, men sedan kan man också resonera som så att försöka det är första steget mot ett misslyckande, Homer Simpson påstås det senare vara.
 
Det är inte något konstigt med att ambassaden vill att hon står framför de och skriver under.
Det kan vara så att de vill fråga henne ytterligare frågor?
Så hon får bara knalla iväg ditt och sen är den sagan över och ni kan ta urnan hem till Thailand :wai:
 
olika förslag eller kanske lika 555, men som jag skrev i inledningen är det någon som har erfarenhet?
 
 

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
L
Svar
2
Visningar
3 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp