Skicka pengar till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Farang53 " sa:
Det verkar så. Det är många som har blivit nekade för dom frågar efter om man har ett företag. Hur ska man då kunna få ett O-A Visa om det krävs att man ska visa bankmedel om man inte får ett bankkonto att visa upp. Men tydligt så går det på olika håll i landet.
Intressant fundering blir ju hönan och ägget då, hur kan man ha pengarna innestående på ett eget bankkonto om man inte kan öppna?

Själv skulle jag och frugan öppna ett i på BKK Bank i november, men det gick inte då jag inte bodde i landet, min fru kunde dock öppna ett och jag kunde få ett extra ATM kort på det kontot.

Att det är bättre att ha konto i BKK Bank är att svenska banker skickar alltid pengar via BKK Bank och avgifterna bli mindre än om BKK Bank ska skicka vidare till en annan bank. Sen är banken störst och förhoppningsvis säkrare ...

Är Bkk Bank verkligen störst?
Jag har alltid trott det men att döma av hur dom olika kontoren ser ut här i Hua Hin så är Kasikorn störst och Bkk Bank minst. Men man ska väl inte döma hunden efter håren.
Säg nu vad det är som gör Bkk Bank till den bästa banken?

"Ubon " sa:
Öppnade mitt privata på Krung Thai bank, December 2012,

Snälla du, behöver inte skrika RÖTT alla kan nog läsa hjälpligt på forumet.
Till saken hör att det kommit nya strängare regler under 2013, som en del bankkontor följer till punkt och pricka, en del ser lättare på detta därför skiljer det sig från kontor till kontor, alltså som vanligt i Thai. Det är lättare att få konto i en tätort, än i en liten by många gånger, i bland tvärtom.
Det finns regler, och sedan andra regler samtidigt

"bson " sa:
Är Bkk Bank verkligen störst?
Jag har alltid trott det men att döma av hur dom olika kontoren ser ut här i Hua Hin så är Kasikorn störst och Bkk Bank minst. Men man ska väl inte döma hunden efter håren.
Säg nu vad det är som gör Bkk Bank till den bästa banken?

Svaret finns i Jannes text ovan din sista fråga

http://bangkokbank.com/BANGKOKBANK/PERS ... ntnew.aspx

På Bangkokbanks hemsida står det att om du kommer till Thailand som turist för en kortare stund kan du öppna ett sparkonto med atm kort. Om du har workpermit eller longstay visa kan du öppna konto med fler tjänster.
Har för mig att jag läst samma på Kasikornbanks hemsida.
Många gånger tror jag att banktjänstemannen har inte kunskapen och den är säkert sämre när du kommer till områden med lite turism.
Istället för att fråga en kollega och förlora ansiktet säger dom helt enkelt nej. Samma när jag öppnade mitt internet bank, ville lägga till mitt konto i Sverige så jag kunde göra överföring till Sverige via internet, det gick inte sa hon. Sen loggade jag in på mitt konto fanns visst tillval att göra internationell överföring.

"Långeman " sa:
Snälla du, behöver inte skrika RÖTT alla kan nog läsa hjälpligt på forumet.
Till saken hör att det kommit nya strängare regler under 2013, som en del bankkontor följer till punkt och pricka, en del ser lättare på detta därför skiljer det sig från kontor till kontor, alltså som vanligt i Thai. Det är lättare att få konto i en tätort, än i en liten by många gånger, i bland tvärtom.
Det finns regler, och sedan andra regler samtidigt

Jag rödmarkerade, kanske lite enklare att se texten, jag har uppfattningen att stora bokstäver är att skrika.

vem skriker?
"Snälla du, behöver inte skrika RÖTT alla kan nog läsa hjälpligt på forumet."

Jodå, även jag har uppfattningen att dom "flesta" kan läsa och tolka..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1