Skicka post till Sverige

I Thailand scannar man nog än mer än i Sverige , i stort sett varje paket från tillex USA öppnas
Man scannar säkert det mesta i Sverige också och det är bra. För min del får det gärna ta en dag extra av den anledningen. På Arlanda hittade tullen ju t ex korven som mina svärföräldrar, ovetande om förbudet, skickade till barnen någon månad efter dom hade kommit hit. Den fick tullen naturligtvis destruera.

I Thailand scannar man nog än mer än i Sverige , i stort sett varje paket från tillex USA öppnas

Jag försökte ju skicka en Samsung telefon till Sverige, den gjorde en intressant resa runt i Thailand på två veckor innan den kom tillbaka med meddelandet att flyget inte tar telefonens batteri som de sett i röntgen.

Den gick normala vägen till Suvanabuhmi och sedan en avstickare till något postcenter i Chantaburi och tillbaka till Suvvan innan den skickades tillbaka. Avancerade system...

Jag försökte ju skicka en Samsung telefon till Sverige, den gjorde en intressant resa runt i Thailand på två veckor innan den kom tillbaka med meddelandet att flyget inte tar telefonens batteri som de sett i röntgen.

Den gick normala vägen till Suvanabuhmi och sedan en avstickare till något postcenter i Chantaburi och tillbaka till Suvvan innan den skickades tillbaka. Avancerade system...
Kanske är Postnord som har hand om postgången här nere med 5555.

Stämmer, batterier (klassas som brandfarliga) ska gå som annan frakt än flyg och då är 12 veckor mer normalt.
Numera är det också begränsningar med batterier i incheckat bagage vid flygresa.

Nu har mitt rek. brev anlänt till mottagaren
Skickades 23 aug anlände 6 dag. senare ARN sedan tog det 12 dagar innan mot. fick det i sin hand.
Verkligen dåligt.
Men det kom fram i alla fall trots Posten

Postnord har investerat i nya kartläsare för att säkra att posten kommer fram 55555.
FB_IMG_1506389224986.jpg

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
3