Skicka pengar från Thailand via Wise

 

Grådassig

Aktiv medlem
Går det att skicka pengar FRÅN Thailand till Sverige via Wise. Någon som har testat? För min del rör det sig om småsummor som en avbetalning på ett lån.
 
Går det att skicka pengar FRÅN Thailand till Sverige via Wise. Någon som har testat? För min del rör det sig om småsummor som en avbetalning på ett lån.
Har du ett konto i Thailand att skicka ifrån?

Själv använder jag Swish till privatpersoner och och internetbank för räkningar oavsett var jag befinner mig.
 
Kanske skulle formulera mig lite bättre. Går det att skicka pengar från ett konto i Thailand via Wise till ett konto i svensk bank?
Ja det blev tydligare.

Har du testat att ställa frågan till Wise?
Har avsändaren redan ett konto hos Wise?

Finns andra som Western Union som har kontor och partners i hela världen.
 
Ja det blev tydligare.

Har du testat att ställa frågan till Wise?
Har avsändaren redan ett konto hos Wise?

Finns andra som Western Union som har kontor och partners i hela världen.
Jag vet att det har varit lite gissel när människor har velat föra över pengar från Thailand till Sverige. Det är därför jag frågar om någon lyckats med en sådan transaktion nyligen, utan att blanda in storbankernas hutlösa avgifter för internationell betalning.
 
Jag vet att det har varit lite gissel när människor har velat föra över pengar från Thailand till Sverige. Det är därför jag frågar om någon lyckats med en sådan transaktion nyligen, utan att blanda in storbankernas hutlösa avgifter för internationell betalning.
Ja avgifter har påverkan.

Det kanske blir krångligt att öppna ett konto i Wise för en Thai.

I Filippinerna använder sig de flesta av Western Union för att skicka pengar utomlands men även de nya apparna i telefon för online betalningar som GCach.
Dock har jag ingen aning om avgifter och växling.

Tror också att det skiljer mellan internationella betalningar och att sända direkt till ett bankkonto.
 
Kanske skulle formulera mig lite bättre. Går det att skicka pengar från ett konto i Thailand via Wise till ett konto i svensk bank?
Nej det går inte.

Wise stödjer inte att skicka och betala med THB.

Det har gått rykten på forumet att "en Thai" skulle kunna göra det men det stämmer inte fejknews och allmänt hittepå.
 
Bangkok Bank erbjuder tre sätt.

IMG_20230913_160458.jpg
 
Måste det vara Wise, varför inte en vanlig banköverföring från ditt thaikonto?
Jag har inget Thai konto. Hade jag haft det hade det inte varit några problem. Det är ett lån som ska betalas tillbaka. Sändaren är Thai, mottagaren är jag.

Nu kommer det säkert att höjas en del röster i stil med: "Höhöhö. Hen kommer aldrig betala tillbaka!". Då kan jag faktiskt berätta att sändaren faktiskt skickat de pengar hen har lånat till "bättre behövande" i Thailand, alltså personer som jag känner. Nu är det dags för mig att ta emot resterande månadsbetalningar på mitt konto.,
 
 

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
L
Svar
2
Visningar
3 K
boonkaan
B
S
Svar
5
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp