skicka pengar till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag har bytt ifrån SEB till SKANDIABANKEN.

Jag skickar pengar till min fru för 0kr ifrån mitt svenska konto till thailändsk bank.

Ta ut pengar i automat
skandiabankens Visa Bankkort fungerar i alla svenska uttagsautomater. Det fungerar även utomlands i alla uttagsautomater som är anslutna till Visa. Uttagen är gratis i hela världen.

Betalning via internetbanken 0 kr,
Betalning med kort 0 kr
Utlandsbetalning/överföring 0 kr
Automatuttag 0 kr i hela världen
Överföring till / från andra banker 0 kr

www.skandiabanken.se

Vad ær årsavgiften på skandiabanken før att ha ett visa kort??
Før ingen bank gør något gratis.Utan avgiften finns dær av någon form
Annars ær det en vældigt olønande bank och snabbt på væg i konkurs ;D

"Phirawan " sa:
Hej rippe!

Jag skickar pengar via internet från Handelsbanken till BKK bank kostar 40 kr för avgift och mottogare betalar ca.200 baht.
När ni har använt kreditkort och Thailänska bank tar 150 baht för avgift ,hur mycket betalar ni här i Sverige(avgift)?

mvh
phirawan

Hej phirawan

Det är gratis att föra över pengarna eftersom kortet är kopplat till ett helt vanligt svenskt bankkonto. Det enda som kostar är uttagsavgiften 150 baht varje gång man tar ut i Thailand.

"Lotus86 " sa:
detta med att dom tar ut 150 baht det e sant till viss del för jag vägrar ta ut ur automater som tar pengar för uttag. jag har kommit underfund med att bangkok bank tar ut 20 baht. sen är det i vissa fall på vissa ställen som vissa banker tar ut 150 baht men då går jag bara till nästa bankomat (det brukar inte vara mkt längre än 150-200 meter till nästa). Kan va värt att veta att det inte är ALLA banker som tar ut avgifter.

Mvh Linda

Hej! Jag har precis testat ett större antal bankomater i norra Thailand (Inklusive Bangkok Bank). Samtliga tog ut 150 baht i avgift. Kanske är det olika i olika provinser? Mer info om detta någon?

UOB (United Overseas Bank) skall enligt uppgift inte ta ut avgift, en Singapore-baserad bank. När jag var nere för två månader sedan upptäckte jag att gula ATM:er inte tog avgift, vet dock inte säkert om det var UOB, men misstänker det.

/GSt

Hej!
Om man ska ha ett visa kort utan kredit så kostar det 240kr per år, om man vill ha ett med möjlighet till kredit så är det gratis.

"helgonet " sa:
Vad ær årsavgiften på skandiabanken før att ha ett visa kort??
Før ingen bank gør något gratis.Utan avgiften finns dær av någon form
Annars ær det en vældigt olønande bank och snabbt på væg i konkurs ;D

Vad gäller överföringar mellan banker så måste ju nån bank ta betalt oavsett för transaktionen eftersom det är 2 olika banker. Likväl gäller det uttagen i nån form.

För varför skulle dom annars göra det åt er gratis??
God karma bank kanske :D

Jag har mastercard: ica/statoil/wallet/ swedbank:Visa/Visa norway bank kort som funkar kanon men även de har ju sina avgifter iform av olika årskort/ränta på ev kredit.
Och vad gäller atm så stämmer det att vissa gula atm inte har tagit ut några 150baht i avgift vid uttag.Kanske är dom sena med sina uppdateringarna??
Å andra sidan att få ut sina 20000baht i ett annat land för endast 30kr är väldigt lite enligt mig då det finns tusentals andra saker som kostar betydligt mer på en semester som man oftast inte reflekterar över.Öl/vin/mat/kläder/taxi/hotell/bio/ plus diverse. När det gäller säkerheten av pengarna så går det ju att låsa in dom i bankboxar som finns på det flesta hotellen.
Mvh Roger Och Jeab

Hej!

Använder man säkerhetsdosa inloggningsdosa, när man skall logga in på ICA banken, eller måste man instalera ett krångligt certifikat på varje dator man använder, som man får göra på skandiabanken?

ICA Banken verkar vara den bästa banken....

Till er som använder vanliga VISA-kort,byt till VISA2-kort.Kostar bara 50 kronor per år och möjliggör 10 eller 12 avgiftsfria uttag per år.Överstigande uttag kostar 10 kronor per uttag.Funkar annars som ett vanligt VISA-kort.
Perfekt om man inte tar ut så ofta.Funkar jättebra i Thailand också.
Bankerna upplyser nog inte gärna om detta kort eftersom det är lägre årsavgift...

Det absolut kvickaste sättet för mindre belopp, är helt enkelt
att använda WESTERN UNION.
Transfer tar bara 1 timme cirka...
Sorry att jag skriver i detta urgamla ämne, men har inte varit medlem sålänge...

Glegolo

Ang. Western Union, Har inte skickat från Sverige TILL Thailand, bara den andra vägen Thailand TILL Sverige, Först vad jag menade var att det tar med fippel .dyl. här i Thailand en styv timme med allting. Jag förstår att det sedan tar max. 5 minuter.

Avgifterna ligger på 10%, så därför brukar jag enbart välja W.U. när deras fee stannar på UNDER 1.300 baht. 1.300 baht är den minimumavgift som Gong Thai tar här i Thailand för att skicka pengar utomlands..

Glegolo

Hej alla! Öppna ett Ica online kort, och skicka den till era flickvänner i
Thailand, då kan du göra din överföring från din bank till Ica kortet gratis.
idags läget kostar det 150 baht att göra ett uttag i thailand, men ack
så mycket billigare än att skicka pengar dit. Mvh Tarmo

"Phirawan " sa:
Hej rippe!

Jag skickar pengar via internet från Handelsbanken till BKK bank kostar 40 kr för avgift och mottogare betalar ca.200 baht.
När ni har använt kreditkort och Thailänska bank tar 150 baht för avgift ,hur mycket betalar ni här i Sverige(avgift)?

mvh
phirawan

Vi har ICA kort men har ännu inte fått betala "härhemma" men väl 150 baht i Thailand /uttag

mvh

Jag vet att de tar 5min, skickar varje dag till hela världen,
jobbar med W-U, hela dagarna :nod:

öppnade ett service konto till o koppla ett mastercard till dito som min tjej fick med sig hem.lätt o sätta in pengar med telefonbanken.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1