Skicka pengar från Thailand via Wise

Har du testat?
Som sagt inte bara bara för utlänning skicka ut från Thailand testa innan du skriver.
Eller var inte innan iaf.
Jag har inte testat då man som utlänning måste besöka banken först.
Har du testat?
Som sagt inte bara bara för utlänning skicka ut från Thailand testa innan du skriver.
Eller var inte innan iaf.
Hade ingen aning om att man måste testa alla priser innan man skriver.

Antar att du testat att köpa husen du skriver om vad de kostar.

Har inte testat då man som utlänning måste besöka banken för att få en limit.

Om man skriver kostnad för skicka så borde man ha något på bakfoten samt om det fungerar överhuvudtaget att skicka som utlänning från det du länkar då det är vissa krav eller varit innan iaf för att sända baht från Thailand om man inte har WP.
Skall du ge tips så borde du ju se så dom funkar med....
Kanske funkar men jag vet inte, jag frågar dig vet du.
Jag skall testa nästa vecka.

Antar att du testat att köpa husen du skriver om vad de kostar.

Vad gäller husen så skrev jag igår, om du menar priserna här, ett hus ja det har vi köpt, andra priserna står på anslag, reklam postat i hela området och hemsidan då det är nybygge och säljs från producent inte privat än vad jag sett från grannvillage.
Våra hus har jag skrivit vad dom såldes för när vi köpte för 5 år sen, inte dagspris.
Annars vad gäller hus och hyrespriser så tar jag mäklarpriserna, inget hitta på själv pris.
Jag brukar testa innan jag skriver hur något fungerar...
Du har ju med andra ord inte en jävla aning utan tar från vad du sett på länk "utlandsförsel" på mobilbanken vilket inte ens funkar för dig som utlänning, vet inte ett skit med andra ord.

Vad gäller husen så skrev jag igår, om du menar priserna här, ett hus ja det har vi köpt, andra priserna står på anslag, reklam postat i hela området och hemsidan då det är nybygge och säljs från producent inte privat än vad jag sett från grannvillage.
Våra hus har jag skrivit vad dom såldes för när vi köpte för 5 år sen, inte dagspris.
Annars vad gäller hus och hyrespriser så tar jag mäklarpriserna, inget hitta på själv pris.
Jag brukar testa innan jag skriver hur något fungerar...
Du har ju med andra ord inte en jävla aning utan tar från vad du sett på länk "utlandsförsel" på mobilbanken vilket inte ens funkar för dig som utlänning, vet inte ett skit med andra ord.
Bakis?

Ja men blir irriterad när folk påstår utan fakta.
Jag får svenskt konto på Måndag sen skall jag komma tillbaks med om kan skicka.
Jag har pratat med banken innan och utan WP kan inte sända via internetbank från Thailand men han påstår annat trots att han inte har testat och det diskuterades för par månader sen med honom på forumet men han skriver samma igen utan att ha testat.
Möjligt funkar men vet man inte påstå inte.

Ja men blir irriterad när folk påstår utan fakta.
Jag får svenskt konto på Måndag sen skall jag komma tillbaks med om kan skicka.
Jag har pratat med banken innan och utan WP kan inte sända via internetbank från Thailand men han påstår annat trots att han inte har testat och det diskuterades för par månader sen med honom på forumet men han skriver samma igen utan att ha testat.
Möjligt funkar men vet man inte påstå inte.
Jag har GCach och har en flik för att skicka pengar till andra länder men har inte testat än.
Vad jag känner till så är det Western Union majoriteten använder.

Är det svårt att få internetbank i Thailand och Promt Pay mm.

Senast ändrad:
Jag har GCach och har en flik för att skicka pengar till andra länder men har inte testat än.
Vad jag känner till så är det Western Union majoriteten använder.

Är det svårt att få internetbank i Thailand och Promt Pay mm.
Nej det är inte svårt att få internetbank och promptpay men banker stärker reglerna nu internationellt och precis som i Sverige måste du visa vad pengarna kommer ifrån vid internationell överföring.
Banken sa att jag kunde inte få tillgång till sända internationellt via internet och mobilbank utan WP och visa vad pengarna kommer ifrån.
Möjligt fungerar nu @rowa påstår det utan att pröva, flikarna finns där men när själva överföringen skall göras tror jag det blir stopp och kommer upp text kontakta din bank.
Men min info är 8 år gammal, skall som sagt testa nästa vecka.

Nej det är inte svårt att få internetbank och promptpay men banker stärker reglerna nu internationellt och precis som i Sverige måste du visa vad pengarna kommer ifrån vid internationell överföring.
Banken sa att jag kunde inte få tillgång till sända internationellt via internet och mobilbank utan WP och visa vad pengarna kommer ifrån.
Möjligt fungerar nu @rowa påstår det utan att pröva, flikarna finns där men när själva överföringen skall göras tror jag det blir stopp och kommer upp text kontakta din bank.
Thailand är kanske krångliga och strikta mot Filippinerna där det är vanligt att skicka pengar utomlands.

Mycket vanligt att skicka pengar till släktingar för inköp av varor utomlands, återbetalning av lån mm.
Främst via Western Union då de flesta inte har ett bankkonto.
Money Transfer- och Payment Center företag finns överallt.

Arbetskraft från Filippinerna är landets största "exportvara" och miljoner är också gifta och bosatta utomlands.

Thailand är kanske krångliga och strikta mot Filippinerna där det är vanligt att skicka pengar utomlands.

Mycket vanligt att skicka pengar till släktingar för inköp av varor utomlands, återbetalning av lån mm.
Främst via Western Union då de flesta inte har ett bankkonto.
Money Transfer- och Payment Center företag finns överallt.

Arbetskraft från Filippinerna är landets största "exportvara" och miljoner är också gifta och bosatta utomlands.
Inga problem sända utomlands, jag skriver om en utlänning inte infödd thai som kan visa på lön.
Thai behöver knappast WP, tänkte inte jag behövde förtydliga.

Inget problem för utlänning heller, jag skickar ofta via krypto.
Har du WP får du så du kan skicka med internetbank.
Utan WP med WU men stora summor idag gissar jag att du måste visa vad kommer ifrån?
Går gå till bankkontoret med dock har inte alla kontor internationell överföringstjänst.

Inga problem sända utomlands, jag skriver om en utlänning inte infödd thai som kan visa på lön.
Thai behöver knappast WP, tänkte inte jag behövde förtydliga.
Du är för fokuserad på en enda sak i tråden och agerar som en forumpolis.

Finns enklare lösningar för en utlänning att skicka pengar till hela världen.
Knalla in på ett WU och skicka från sitt utländska kort.

Du är för fokuserad på en enda sak i tråden och agerar som en forumpolis.

Finns enklare lösningar för en utlänning att skicka pengar till hela världen.
Knalla in på ett WU och skicka från sitt utländska kort.
Nä men jag svarar på en sak nu, utlänning skicka via mobilbank, det @rowa sa funka utan att testa.
För thai skicka har jag redan svarat i veckan då frugan skicka till min farsas kärring via wu och avgift 600thb.

Men min info är 8 år gammal, skall som sagt testa nästa vecka.sDen läskunnige

å skulle du kanske kunna se att skrev jag att Bangkok Bank erbjuder tre sätt.

Samt att : Vad jag kan se så kostar International Prompt Pay 150 Thb på SCB för avsändaren och är gratis för mottagaren.
Banken sa att jag kunde inte få tillgång till sända

internationellt via internet och mobilbank utan WP och visa vad pengarna kommer ifrån.
Den läskunnige kan se att jag skrev att Bangkok Bank erbjuder tre sätt.

Jag skrev också att: Vad jag kan se så kostar International Prompt Pay 150 Thb på SCB för avsändaren och är gratis för mottagaren.

Samt att : Vad jag kan se så kostar International Prompt Pay 150 Thb på SCB för avsändaren och är gratis för mottagaren.

Den läskunnige kan se att jag skrev att Bangkok Bank erbjuder tre sätt.

Jag skrev också att: Vad jag kan se så kostar International Prompt Pay 150 Thb på SCB för avsändaren och är gratis för mottagaren.
Ja erbjuder 3 sätt men fungerar dessa 3 sätt med mobilbank för utlänning utan WP.
Fungerar det inte är det skit samma om tusen sätt om man inte kan nyttja dom!
Jag förstår mycket väl vad du skriver.

Nu testa jag prompt pay till svenskt gick inte.
Testade mobilbsnking WU bangkokbank mobilapp och svaret blev detta.

Screenshot_20230916_141219_BualuangM.jpg

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1
Visningar