SV: Karma i största allmänhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
han är fortfarande bara en skoputsare i sammanhanget, och trots rykten du vill hänföra till, så har han många år till att arbeta och göra rätt för sig, och skall därför ligga lågt i omklädningsrummet och inte ta sig ton, det enbart vittnar om brist på uppförande....

legolas

Ja, han har många år kvar att göra rätt för sig.
DU, har å andra sidan tydligen ingen plikt att göra rätt för dig?

Har jag tolkat detta rätt?

Skattesmitarna borde åka på att betala in mellanskilnaden de smitit ifrån när de sink-skattar innan de har rätt till sjukvård i Sverige anser jag.
Hoppas det blir ändring på det i framtiden.

"legolas " sa:
Va fan va roligt att du äntligen vaknat till andrejs... du får en karma så du slipper vara så jäävvla tyken och bitter.... Jag skrev detta inlägg och försökte få till nåt roligt och underfundigt, men det sket sig, men så tryckte jag på postaknappen tyvärr, inlägget är borta nu... och ändrat till annan text...

Det är naturligtvis inte alls så, jag är ickearbetande och du kan se i mitt förra inlägg beskrivelsen av min tillvaro. jag anser att jag har rätt till sjukvård trots att
jag betalar kanske 6% mindre i skatt nu de sista åren. Och det baserar jag som sagt var på att jag ingen garantipension får, inga bostadsbidrag får, och inga andra tillägg heller. och jag nyttjar icke alls sjukvården dagligen..

Så m,er än så tänker jag inte skriva, vi får se hur tuff du själv är när du måste "landa" i livet igen efter din vistelse in Norge, och själv kommer hem lipande när norrmännen kanske inte längre tar hand om han svensken....

lycka till din lelle gök....
(minuskarma på den också eller?)

legolas

Bla. bla.

Hur många svenskar tror du utnyttjar sjukvården dagligen? Tror du att svensken bor på någon levertransplantationssal?

Nu har jag jobbat i Norge hela min "karriär" (vilket kanske inte är så länge) och jag har inga planer att avsluta den.

Andrejs!
Du får söka dig upp hit, vi har ju taxfree här och står under eget styre.
Så skatten ligger endast på 15,8%(om man tjänar under 2.000.000NOK per år) inkl.tryggdeavgiften på 7,8%
Det blir många sköna NOK i plånboken och planerar man sen litegrann så skall man nog ha både kurage och råd att betala skatt även när man blir pankis

"Justin Case " sa:
Jag fattar inte att ledningen i detta i övrigt förträffligt trevliga forum tillåter EGOlas Att fortsätta förstöra tråd efter tråd?
Idag har han kallat en person för fjant, en för lilleputt samt ytterligare en gång för lelle gök.
Kommer ihåg när han var bannad en vecka, då var det mycket bättre stämning här.

Diskutera med en som alltid MÅSTE ha sista ordet är omöjligt
Diskutera med en som alltid lipar högt när han får mothugg.
Diskutera med en som förvanskar och skriver rena lögner och faktafel..
DET mina vänner är som att diskutera med en bebis

Tack och lov att 99% av er andra skriver mer intressant

Jag vet att någon kommer att skriva att jag minsann inte tillför något, och förklaringen till det är att det inte finns någon glädje i att försöka sig på någon diskussion när man vet att man riskerar Att bli kallad både det ena och det andra.

Många tycke att det var ganska trist här när Legolas var bannad.

Visst Legolas är och förblir den han är. Det är samma sak som med Thailand. Det finns mycket som är mindre bra eller rent av fel i båda fallen. Men jag kan inte ändra vare sig på Thailand eller Legolas så att reta sig på honom eller saker och tings tillstånd här i Tailand är meningslöst.

Så jag gillar både Thailand och Legolas precis som de är.

Jusin Case du skriver stundtals bra. Kommer i håg din presentation. Men sen blev det tyst. Kan du inte berätta lite mer?

/Anubaan

"Caveman™ " sa:
Andrejs!
Du får söka dig upp hit, vi har ju taxfree här och står under eget styre.
Så skatten ligger endast på 15,8%(om man tjänar under 2.000.000NOK per år) inkl.tryggdeavgiften på 7,8%
Det blir många sköna NOK i plånboken och planerar man sen litegrann så skall man nog ha både kurage och råd att betala skatt även när man blir pankis

Måste bara lobba för oljeverksamhet där uppe.
15,8 inkl. trygdeavgift är fanimej bra.

DET SOM JUSTINCASE SKRIVER ÄR ANNLEDNINGEN TILL ATT JAG SKRIVER LITE HÄR. TRÅKIGT NÄR NÅGON ANNAN ALLTID VILL HA SISTA ORDET. JAG KUNDE KANNSKE SKRIVA MER MEN JUSTINS ANNLEDNING ÄR MIN OCKSÅ.

"BERTIL " sa:
DET SOM JUSTINCASE SKRIVER ÄR ANNLEDNINGEN TILL ATT JAG SKRIVER LITE HÄR. TRÅKIGT NÄR NÅGON ANNAN ALLTID VILL HA SISTA ORDET. JAG KUNDE KANNSKE SKRIVA MER MEN JUSTINS ANNLEDNING ÄR MIN OCKSÅ.
BERTIL. SPANA IN DIN KARMAKVOT! DET ÄR SÄKERT DEN ENDA KVOT SOM ÄR MOTIVERAD. FORTSÄTT ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER. DET UNDERLÄTTAR FÖR OSS GAMLE ATT LÄSA, vad än ungtuppar med god syn säger :)

"legolas " sa:
JAG FATTAR FAN INTE VAD BERTIL SKRIKER OM. ÄR DET MITT FEL NU ATT HAN INTE VILL SKRIVA PÅ CHAIMAI. KANSKE DET ÄR BERTIL SOM JUSTINCASE MENAR, DÅ HAN PRATAR OM ATT LIPA VID MOTHUGG.

HAR FÅTT FÖRSLAG HÄR TIDIGARE ATT BERTIL OCH JUSTINCASE ÄR SAMMA PERSONER, OCH JAG TROR FAKTISKT ATT VI HAR ETT GOTT EXEMPEL HÄR PÅ DELAD PERSONLIGHET HOS EN ENDASTE MÄNNISKA......

HUA, INTERNET ÄR PRECIS VAD MORSAN SADE, ETT HÄRLIGT TILLHÅLL FÖR DÅRAR OCH GENIER.

LEGOLAS
Nu försår jag varför du redan sagt god natt i en annan tråd... Du är packad :)
GOD NATT LEGO LELLE. :)

"legolas " sa:
JAG FATTAR FAN INTE VAD BERTIL SKRIKER OM. ÄR DET MITT FEL NU ATT HAN INTE VILL SKRIVA PÅ CHAIMAI. KANSKE DET ÄR BERTIL SOM JUSTINCASE MENAR, DÅ HAN PRATAR OM ATT LIPA VID MOTHUGG.

HAR FÅTT FÖRSLAG HÄR TIDIGARE ATT BERTIL OCH JUSTINCASE ÄR SAMMA PERSONER, OCH JAG TROR FAKTISKT ATT VI HAR ETT GOTT EXEMPEL HÄR PÅ DELAD PERSONLIGHET HOS EN ENDASTE MÄNNISKA......

HUA, INTERNET ÄR PRECIS VAD MORSAN SADE, ETT HÄRLIGT TILLHÅLL FÖR DÅRAR OCH GENIER.

LEGOLAS

Jaha, vem är dåren och vem är geniet? Justin och Bertil är inte samma person vad jag kan se.

Hm....det verkar som att farbror LL har attitydsproblem då han skriker och gapar så frenetiskt......kanske därför han har så urusel karmaprocent :thumbsdown:

"borat " sa:
Hm....det verkar som att farbror LL har attitydsproblem då han skriker och gapar så frenetiskt......kanske därför han har så urusel karmaprocent :thumbsdown:

Jag förstår inte.

De folk som är gnälligast är de som har flyttat till Thailand som pensionärer.
Blir man gnällig och grinig för att man flyttar till Thailand eller blir man gnällig och grinig för att man är en pensionär?
Eller kan det vara att det ska till en kombination av dessa två?

Eller är det när man börjar pröjsa SINK-skatt och oron över att gratis sjukvård försvinner, som det dåliga kommer fram?
Kanske är det att man inte gör rätt för sig och samtidigt ska roffa åt sig pengar man aldrig gjort sig förtjänt av, som år en att bli butter.

"legolas " sa:
andrejsdenruskige samt borat...

Äntligen har ni två filurer förstått. Äntligen har ni fattat hur det fungerar i livet. Äntligen har ni insett att ni är världens medelpunkt. jag tycker att ni förtjänar att få varsin karma, så också ni två blir glada och lyckliga.

Grattis till varsin karma då

legolas

Efter punkt ska du börja nästa mening med stor bokstav :xmas_smiley:

"legolas " sa:
andrejsdenruskige samt borat...

Äntligen har ni två filurer förstått. Äntligen har ni fattat hur det fungerar i livet. Äntligen har ni insett att ni är världens medelpunkt. jag tycker att ni förtjänar att få varsin karma, så också ni två blir glada och lyckliga.

Grattis till varsin karma då

legolas

Nja, du har ju inte fattat någonting.

Mitt förra inlägg bestod mest av frågor. M.a.o så har jag inte riktigt förstått.

Men att jag är världens medelpunkt, det kan jag bara hålla med om. Vem fan skulle annars vara det.

Glada och lyckliga är vi nog och karma behövs ej, men man får tacka för den karman och hoppas att den dämpar ditt dåliga samvete.

Med sink-skatten så ökar oron för någon allvarlig åkomma och det drar ju ner humöret och då kommer spydigheterna som ett brev på posten.
Jag tror inte jag stött på en endaste glad pankis(sinkskattare) under mina år i Thailand, har ni?

"legolas " sa:
Tack skall du ha Berra. Ville inte klaga för mycket på honom, mer än ska, vilket ju blir skall.. Men han lyckades också missa punkten som avslutning.

Så killen som rättar andra, lyckas med det enorma konststycket att göra 2 grammatiska fel, på en endaste mening!

legolas
"på en endaste mening!" ??? Jag som trodde att det heter i en endaste mening. :)

"Sir One " sa:
"på en endaste mening!" ??? Jag som trodde att det heter i en endaste mening. :)
Ja visst är det roligt när folk som rättar folk som rättar har gramatiska fel i sin egna rättelsetext hahahahahahahaha

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
43
Visningar
3 K
glimten66
G
M
Svar