Saker som man retar sig på i största allmänhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mrputte " sa:
Man är väl inte dummare att man har skorna inne i rummet. Varför ska man ha dom utanför och massa farliga insekter kan vara i dom när du sticker ner foten och hur många har sina skor utanför dörren här hemma??
Hur svårt kan det vara att ta in dom

Tja!

Läser man ditt inlägg här kan man ju få för sej att du anser både kycklingen och btung vara dumma, tycker du det? Det var nästan så jag ville trycka på anmäla knappen.
Har du varit i Thailand någon gång?
Där är det brukligt att ta av sej skorna utanför.

Jag börjar tro att kycklingen hade rätt när hon trodde du var ensam, du sitter väl själv och får lägga dej själv och även vakna själv medans du inte har en aning om din tjej är själv just nu.

På alla ställen jag bott på i Thailand och andra länder, har jag aldrig sett skor utanför dörren.
Är upp till dig om du vill anmäla inlägget.
Jag har varit i Thailand många ggr.

"mrputte " sa:
Man är väl inte dummare att man har skorna inne i rummet. Varför ska man ha 8dom utanför och massa farliga insekter kan vara i dom när du sticker ner foten och hur många har sina skor utanför dörren här hemma??
Hur svårt kan det vara att ta in dom

Det fick du karma för, men gäller det flippisar så ser man skorpisar med garanti.

Jag har alltid mina utanför, blivit en vana sen byn då det ses som ohövligt att ha skorna inne. Blev tillsagd första gngn uppe i norr här i Thailand ställer vi inte skorna inomhus när jag råkade göra det..

Konstigt vad folk ser annorlunda jag har aldrig sett Thai ställa skorna inne och andra har aldrig sett dom ute, 55555 , ja det är skumt att man upplever så olika i samma land och helst när man bott i samma provins.
Men det förvånar mig inte för tycker det kan vara enorm skillnad från by till by, stad till stad, helst om dom har haft farang ett tag i byn.
Till och med i condot ser du i vilka lgnhtr det bor Thai för där står skorna utanför i korridoren.
Eller kanske skall skriva sandaler för jag har väldigt sällan sett en Thai med skor.

Skall nog kolla era skor även om dom är inomhus, skorpioner och andra farliga kryp kommer in där också. Trodde inte dom kunde klättra på väggar först så kände mig trygg på andra våningen men så såg jag ett program på discovery där skorpioner kröp upp på kakelväggar.
Kompis blev stucken på handen av skorpion när han låg i sängen och den har han på andra våningen.

Vi har alltid skorna utanför när vi är nere i byn, det förekommer så gott som aldrig att någon tar in skorna. Enda gången det har inträffat är när en hundvalp har fått förkärlek för att sätta tänderna i lite skor, och då är det precis innanför köksdörren. Allt annat är farangfasoner och inte acceptabelt.

Så man undrar i sitt stilla sinne hur mycket mrputte verkligen har varit i Thailand? Möjligen då på ett antal turistresorts där thaietikett inte råder.

en gyllene medel väg så här i efterhand, ta sandalerna och stick in en 100b under dörren
då får dom lite att fundera på 555

"Kycklingen " sa:
Frågan är hur det står till med din läskunskap, jag skrev att jag upptäckte att min sko var försvunnen 05.45 taxin kom 15 senare till flyget. Det fanns ingen tid till att shoppa.
Du kunde väl gjort som gumman med träben.. Levt på hoppet :)

Skulle åka på snorkeltur på Koh Chang, man trodde ju att man skulle komma till lite öde öar och se lite marin vildmark. Lite besviken när Dom parkerade vid en liten 100m3 stor ö med 5 fullastade turistbåtar och lika många speedboats. När en kille dök och sedan skulle upp till ytan simmade han in I skrevet på mig.

Har varit med om något liknande. Fanns det dessutom en glassförsäljare där som snackade svenska så är det ju toppen. :eek:

"krister " sa:
Skulle åka på snorkeltur på Koh Chang, man trodde ju att man skulle komma till lite öde öar och se lite marin vildmark. Lite besviken när Dom parkerade vid en liten 100m3 stor ö med 5 fullastade turistbåtar och lika många speedboats. När en kille dök och sedan skulle upp till ytan simmade han in I skrevet på mig.
E det inte jäkligt kallt i vattnet?
Här i Hua Hin doppar jag fn inte ens tårna nu.

Jag retar mig inte på mycket, men ja-sägare och folk som inte vågar ha en egen mening irriterar mig. Varför måste man alltid försvara en person vad denne än tar sig för? Mycket märkligt.

- Hästar, särskilt de som uträttar sina behov på stranden i Hua Hin. Hästarna är det sämsta med hela Hua Hin. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

"Grannen Olsson " sa:

- Hästar, särskilt de som uträttar sina behov på stranden i Hua Hin. Hästarna är det sämsta med hela Hua Hin. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Grannen då har du aldrig varit i Indien, stränder där är toaletter för alla, inklusive hästar och andra två-fotade och fyrfotade skapelser. ;D ;D ;D

Thailand är väldigt förskonat till skillnad från Indien.

lyco

"Kycklingen " sa:
Att någon stal min ena sko sista natten innan jag skulle åka hem från semestern.
Jag var uppe vid femtiden för taxin skulle komma kl.06.00.
Ca 05.45 upptäckte jag att bara en sko fanns utanför dörren, vad gör man vid den tiden på morgonen, jag var ju tvungen att åka.
Jag gick utanför dom andra dörrarna och hittade ett par billiga enkla sandaler som jag stal, jag ville ju inte åka barfota.
Skäms på mig själv, men nöden hade ingen lag.

Jag kunde stulit finare och dyrare men ville inte det.

Det är väl det som kallas "att sko sig på andra" :angel: :wai:

lyco

"Grannen Olsson " sa:

Det gäller att gå till rätt del av stranden..

Verkar vara ett almänt problem det här med hästar som sprider sin dynga lite här och där.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

D
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar