Taxi största problemet för Thailändska turister.

 
Provade denna och är nöjd.
 
Hej

Det är väl att ta i, men jag tycker ändå att resultaten som presenteras här påvisar att just taxibranschen har problem, men det har ju å andra sidan många andra länders taxi också.

Själv har jag klagat på taxichaufförer i Bangkok och på turistorter många gånger, ”taxi metern är ur funktion”, ”det hotell du vill åka till är fullt men jag ver ett bättre”, korta turer som har blivit betydligt längre och begäran om vad som måste ses som överpriser.

Och man är uppenbarligen inte ensam om detta.

Mvh isan lover

Taxibranschen utgör ju inte ens 1% av Thailands befolkning.
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ens skulle försöka göra något åt det.
 
Taxibranschen utgör ju inte ens 1% av Thailands befolkning.
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ens skulle försöka göra något åt det.
Hej

Det som oroar myndigheterna i Thailand mest verkar vara att det kan påverka turisternas uppfattning om Thailand om dom luras eller får betala överpriser vid taxiresor.

Mvh isan lover
 
Intressant att 403 personer tog sig tiden att anmäla "felaktig registreringsskylt". Hur visste de ens att den var felaktig?
Kan det vara som så att en del av anmälarna är andra taxichaufförer? De om några borde ha koll på vad som är korrekt.
här gissar jag men tycker det kan vara trovärdigt att en del känner av konkurrensen och inte vill missa chansen att hugga kollegorna i ryggen.
 
 

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
3 K
kjell.t
K
A
Svar
4
Visningar
2 K
D
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
4 K
Wanpen
W
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp