Taxi största problemet för Thailändska turister.

 
550- 650 baht med AirAsia och Lion till Udon ligger priset på...
Dom tiderna och så billigt finns inte jämt. När jag tog Taxi från bangkok till Udon kom jag sent på eftermidagen till THai
inte beställt nåt flygbiljett till Udon. Tog in på hotell, en historia som jag kanske berättar nån gång. Väckning 07;00
Tog en Taxi för att köpa flygbiljet men fullt och inget tåg, bussarna gick bara på natten. Taxigubben sa I have a new car
I can drive you to Udon Thani. Jag ville dit så det blev Taxi. Drabbade ingen fattig Ha Ha. Dom pratar än i dag i byn om
att jag tog Taxi från Bangkok för att träffa min flickvän
 
Dom tiderna och så billigt finns inte jämt. När jag tog Taxi från bangkok till Udon kom jag sent på eftermidagen till THai
inte beställt nåt flygbiljett till Udon. Tog in på hotell, en historia som jag kanske berättar nån gång. Väckning 07;00
Tog en Taxi för att köpa flygbiljet men fullt och inget tåg, bussarna gick bara på natten. Taxigubben sa I have a new car
I can drive you to Udon Thani. Jag ville dit så det blev Taxi. Drabbade ingen fattig Ha Ha. Dom pratar än i dag i byn om
att jag tog Taxi från Bangkok för att träffa min flickvän

Har inte drabbat mig men kan definitivt förstå situationen. Ibland vill man bara hem och slippa bo på hotell på annan ort. Nu skrev du iof "träffa min flickvän", men ändå..
 
Dom tiderna och så billigt finns inte jämt. När jag tog Taxi från bangkok till Udon kom jag sent på eftermidagen till THai
inte beställt nåt flygbiljett till Udon. Tog in på hotell, en historia som jag kanske berättar nån gång. Väckning 07;00
Tog en Taxi för att köpa flygbiljet men fullt och inget tåg, bussarna gick bara på natten. Taxigubben sa I have a new car
I can drive you to Udon Thani. Jag ville dit så det blev Taxi. Drabbade ingen fattig Ha Ha. Dom pratar än i dag i byn om
att jag tog Taxi från Bangkok för att träffa min flickvän
Andra tider nu, annars gick det nog lika många bussar förr om åren som nu.
I dag går det minst en i timmen från Mor Chit som du kan ta dig till Udon med. Troligen fler då det är många olika bolag som kör och lite marigt att hitta linjerna på busstationen då det mesta är skrivet på thai.
Bussarna går dygnet runt och det är väl minst fyra flygbolag idag från två flygplatser till Udon.
 
Andra tider nu, annars gick det nog lika många bussar förr om åren som nu.
I dag går det minst en i timmen från Mor Chit som du kan ta dig till Udon med. Troligen fler då det är många olika bolag som kör och lite marigt att hitta linjerna på busstationen då det mesta är skrivet på thai.
Bussarna går dygnet runt och det är väl minst fyra flygbolag idag från två flygplatser till Udon.
Ja i dag ja ett fel det var nog 15 år sen. Buss är ingen höjdare i Thai tycker jag, vi provade för kanske 10 år sen Udon- Bankok- Phuket
fy fan va slut jag va och fick dessutom en ytlig blodpropp när jag kom hem. Jag har ett minne för livet av den natten och resan till
Udon Thani, inga dummheter men ett stort minne
 
Det finns mycket seriösa bolag i Sverige även idag. Jag betalade 320kr från Lunds centralstation till hemmet i Kävlinge vilket är helt OK, särskilt när det pissregnar. Körsträcka ca 15 km.
 
Hej

Allt är ju inte negativt i taxibranschen, denne mc taxiförare ger ju branschen bra PR genom sitt handlande, han hittade en väska med 40 000 baht i och lämnade tillbaka den, han belönades med 2000 baht i hittelön.

Motorbike Taxi driver finds dropped handbag with 40,000 Thai Baht in cash, returns to owner
By Pattaya News Editor -
January 8, 2019

Pattaya-
At 1230 AM this morning a 45 year old motorcycle taxi driver spotted something unusual on Beach Road near SOI 5 in Pattaya. A blue bag was lying on the side of the road unattended.

He investigated and discovered the bag contained cash worth about 40,000 baht and several credit and debit cards as well as identification for a 41 year old Thai female national.
What did he do?
He immediately went to the police station on SOI 9 where officers on duty helped reach the woman who arrived overjoyed. She stated that she had dropped it by accident and thought she would never see the bag again.
Pattaya police were very impressed with the actions of the driver and the woman rewarded him with about 2000 baht.

https://thepattayanews.com/2019/01/...ith-40000-thai-baht-in-cash-returns-to-owner/

Mvh isan lover
 
Hej

Problemen i Bangkoks taxibransch verkar kvarstå, bara sedan den 16 januari har The Land Transport Department fått in 2 120 klagomål, dessa gällde 720 taxibilar som avvisande av passagerare, 455 klagomål gällande ohyfsat beteende mot passagerare, 358 klagomål gällde vårdslös körning, 237 klagomål för att inte använda taximeter och 221 fall av felaktig taximeter.

1677306047597.png



Mvh isan lover
 
Hej

Problemen i Bangkoks taxibransch verkar kvarstå, bara sedan den 16 januari har The Land Transport Department fått in 2 120 klagomål, dessa gällde 720 taxibilar som avvisande av passagerare, 455 klagomål gällande ohyfsat beteende mot passagerare, 358 klagomål gällde vårdslös körning, 237 klagomål för att inte använda taximeter och 221 fall av felaktig taximeter.

1677306047597.png



Mvh isan lover

Exakt varför jag undviker taxi så mycket det går, Grab om jag måste, för många pantade idioter bakom ratten (precis som i Sverige).

Har ändå märkt att det blivit avsevärt färre taxibilar som rullar, Grab går inte lita på alls längre samt de har nästan dubbla priser jämfört med om man haffar en droska direkt på gatan. Lönsamheten att köra har väl alltid varit låg men nu verkar det slått igenom i mindre bilar som rullar.

/ SatanG
 
Exakt varför jag undviker taxi så mycket det går, Grab om jag måste, för många pantade idioter bakom ratten (precis som i Sverige).

Har ändå märkt att det blivit avsevärt färre taxibilar som rullar, Grab går inte lita på alls längre samt de har nästan dubbla priser jämfört med om man haffar en droska direkt på gatan. Lönsamheten att köra har väl alltid varit låg men nu verkar det slått igenom i mindre bilar som rullar.

/ SatanG
Hej

Ja taxi är ett problem och inte bara i Bangkok, vi brukar alltid be om att få mobilnummer till skötsamma, trevliga och ärliga chaufförer så att vi kan använda dom igen när vi åker runt i Thailand, några gånger har det dock hänt att dom har varit upptagna, lediga eller något liknande, men då har dom lämnat ett mobilnummer till en släkting eller kompis dom går i god för, det har också alltid fungerat bra.

Mvh isan lover
 
Hej

Allt är ju inte negativt i taxibranschen, denne mc taxiförare ger ju branschen bra PR genom sitt handlande, han hittade en väska med 40 000 baht i och lämnade tillbaka den, han belönades med 2000 baht i hittelön.

Motorbike Taxi driver finds dropped handbag with 40,000 Thai Baht in cash, returns to owner
By Pattaya News Editor -
January 8, 2019

Pattaya-
At 1230 AM this morning a 45 year old motorcycle taxi driver spotted something unusual on Beach Road near SOI 5 in Pattaya. A blue bag was lying on the side of the road unattended.

He investigated and discovered the bag contained cash worth about 40,000 baht and several credit and debit cards as well as identification for a 41 year old Thai female national.
What did he do?
He immediately went to the police station on SOI 9 where officers on duty helped reach the woman who arrived overjoyed. She stated that she had dropped it by accident and thought she would never see the bag again.
Pattaya police were very impressed with the actions of the driver and the woman rewarded him with about 2000 baht.

Motorbike Taxi driver finds dropped handbag with 40,000 Thai Baht in cash, returns to owner - The Pattaya News

Mvh isan lover
2000bath skulle jag alldrig kunna med och ge i hittelön :poop: minst 10 000bath skulle han ha.
 
Hej

Klagomålen på taxi i Thailand är fortsatt omfattande trots åtgärder ifrån myndigheterna, 10 687 klagomål har mottagits mellan oktober 2023 till februari 2024.

De 10 främsta klagomålen om taxitjänster, baserat på antalet mottagna klagomål, var:
• Vägran att ta upp passagerare 2 291
• Otrevligt beteende/språk 1 872
• Hänsynslös körning 1 285
• Använder inte mätaren 1 054
• Att inte ta passagerare till överenskomna destinationer 564
• Överdebitering av passagerare 503
• Ta längre vägar än nödvändigt 450
• Avvikelser i taxameteravläsning 438
• Felaktig registreringsskylt 403
• Olaglig parkering/blockering av trafik eller busshållplatser 335.



Mvh isan lover
 
Hej

Klagomålen på taxi i Thailand är fortsatt omfattande trots åtgärder ifrån myndigheterna, 10 687 klagomål har mottagits mellan oktober 2023 till februari 2024.

De 10 främsta klagomålen om taxitjänster, baserat på antalet mottagna klagomål, var:
• Vägran att ta upp passagerare 2 291
• Otrevligt beteende/språk 1 872
• Hänsynslös körning 1 285
• Använder inte mätaren 1 054
• Att inte ta passagerare till överenskomna destinationer 564
• Överdebitering av passagerare 503
• Ta längre vägar än nödvändigt 450
• Avvikelser i taxameteravläsning 438
• Felaktig registreringsskylt 403
• Olaglig parkering/blockering av trafik eller busshållplatser 335.



Mvh isan lover

Intressant att 403 personer tog sig tiden att anmäla "felaktig registreringsskylt". Hur visste de ens att den var felaktig?
 
Intressant att 403 personer tog sig tiden att anmäla "felaktig registreringsskylt". Hur visste de ens att den var felaktig?
Beställer man en bil hos Bolt får man ju direkt veta både bilmärke, färg, regnummer samt förarens namn och det är inte alltid det stämmer har jag märkt. Efter resans slut kan man ju betygssätta resan i deras app och jag har då inte klagat över fel regnr men däremot klagade jag igår när "gammskrället" till taxi inte hade fungerande AC.
 
Dom kanske såg skillnad på gul eller vit regskylt eller kunde se att det saknades ett T i högerkant av skylten

Så var det säkert men varför fick det 403 personer att klaga? Det finns säkert en miljon saker att klaga på, men vad får någon att klaga på något som inte har någon som helst betydelse, annat än rent akademiskt?
 
 

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
3 K
kjell.t
K
A
Svar
4
Visningar
2 K
D
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
4 K
Wanpen
W
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp