SV: Vad är det som gör våra thai-fruar/flickvänner så mycket bättre än vi trodde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är inte alltid forumvärdar/admin har möjlighet att analysera vem som startar förolämpande ordväxling. Deltar man i en diskussion genom att förolämpa någon så kan man varnas oavsett vem som startat.

Blir du förolämpad, gå inte i svarsmål, tryck på anmälarknappen (Anmäl till forumvärd) istället så kommer forumvärdarna att gå igenom ärendet och du riskerar ingen varning. :wai:

Vad är det som gör våra thai-fruar/flickvänner så mycket bättre än vi trodde ?

Det är dom som gör oss så mycket bättre än vi trodde oss vara.
Det är kul att få höra att man är "händig snygg och viril" :)

Har inte dom problemen med svarta blickar och isaande tystnad.
Detta för att jag är ihop med en lady b o s s, däremot brukar hon fråga varför jag är så tyst brukar då svara att den nordiska mannen är tystlåten av sig.
Tex sa jag första gången vi träffades att jag älskar henne, hon brukar fråga om jag fortfarande gör det(över skype) men kan inte svara för att vill ju inte vara tjatig ;) ;)

Lyckligtvis är det väldigt sällan den där isande tystnaden uppstår och den svarta blicken visar sig. Sist det blev så tog ja en långpromenad och när jag kom tillbaka var allt som vanligt igen. Vi har alltid en bra dialog och löser ev problem innan dom blir för stora. :)

Tja!

Det är ju synd att bara dom som har Thai-fru/flickvän får svara i denna tråden. :(
Jag är ju en av "dom avvikande" som "nån" skrev för ett tag sen här.
Så det är väl bara att öppna en ny tråd med nån liknande fråga då, då får jag se om det blir samma respons som denna tråden har fått ;D

Och be till högre makter att dom som bara vill förgöra sånna som mig låter bli att skriva och respektera ämnet.

Ha en trevlig lördag alla :xmas_smiley:

"Berralund " sa:
Lyckligtvis är det väldigt sällan den där isande tystnaden uppstår och den svarta blicken visar sig. Sist det blev så tog ja en långpromenad och när jag kom tillbaka var allt som vanligt igen. Vi har alltid en bra dialog och löser ev problem innan dom blir för stora. :)

Ja...det har jag lärt mej...efter många års äktenskap...."innan dom blir för stora"

areeya

"trollet " sa:
Tja!

Det är ju synd att bara dom som har Thai-fru/flickvän får svara i denna tråden. :(
Jag är ju en av "dom avvikande" som "nån" skrev för ett tag sen här.
Så det är väl bara att öppna en ny tråd med nån liknande fråga då, då får jag se om det blir samma respons som denna tråden har fått ;D

Och be till högre makter att dom som bara vill förgöra sånna som mig låter bli att skriva och respektera ämnet.

Ha en trevlig lördag alla :xmas_smiley:
Jag tycker nog att dina skriverier borde få plats i den här tråden.
Kärlek som kärlek, bekymmer som bekymmer. Vad är det för skillnad?
Den enda skillnad som jag kan tänka mig är bristande resurser i en del skribenters hjärnor....

"mrputte " sa:
Har inte några problem med min tjej, vi pratar mycket om hur vi vill ha det, och ser till att ha det så också. VI har ej varit arga på varandra någongång. Ibland får man bita ihop och ej visa något och tror hon gör detsamma. men vi trivs ihop och kommer nog att se till att vi har det bra länge.
Har en väldigt enkel tjej som ej kräver något överflöd. Mat för dagen är hennes ord.

I ena meningen har ni aldrig varit arga på varandra för att i nästa bitit ihop för att inte visa att ni är det..... Personligen tar jag hellre lite små gräl då och då, än att sammla upp all irritation och vänta på att bubblan spricker

Ja blev lite fel där. ;D ;D ;D ;DMen inget vi behövt ta upp och snacka igenom, men det kommer väl i framtiden 8) 8)

Bättre att rensa luften ibland , tror att det kan vara så att det annars samlas på hög, tvivler på att det finns ett farang /Thai förhållande som går helt "gnisselfritt" för båda parter ..

"Phonta " sa:
Bättre att rensa luften ibland , tror att det kan vara så att det annars samlas på hög, tvivler på att det finns ett farang /Thai förhållande som går helt "gnisselfritt" för båda parter ..

Finns det något förhållande som går gnisselfritt?

Ibland är man ju t.o.m kraftigt oense med sig själv.

Då kanske det kallas Shizofreni eller vad det heter .....dvs två personer i en ;D

"FA " sa:
Vart bor man om det är 4 mil till närmaste bolag?

En majoritet av Sveriges yta har mer än 4 mil till systemet. Men för dig är det så främmande att du behöver fråga om det verkligen kan va sant? Snacka om att leva i en bubbla :)

För min del så är det ganska irrelevant hur lång jag har till närmaste spritbutik , detta efterssom jag nästan inte alls nyttjar alkohol, iofs en ganska ovanlig företeelse i Thailand :)

"nakonsawan " sa:
En majoritet av Sveriges yta har mer än 4 mil till systemet. Men för dig är det så främmande att du behöver fråga om det verkligen kan va sant? Snacka om att leva i en bubbla :)

Detta kompenseras med "Skogstjärnan" Akvavit. :nod: :nod: :nod: :nod:

Någon skrev att thai kvinnorna "bejakar sin kvinnlighet". Vad innebär det?

"nakonsawan " sa:

I min bubbla finns det väl 4 bolag inom en mils omkrets varav det är 4km till det närmaste, jag bor där majoriteten av befolkningen finns, inte ytan.
Men här dricks det ändå mest fulsprit från Tyskland, bara 200 m till lokala langaren ;)

"ragnela " sa:

Är väl nåot nån mansgris menar med stå vid spisen ta hand ungar och gubben när han sitter och dricker öl med sina polare.

"ragnela " sa:

Lite konstigt om du inte vet skillnaden på män och kvinnor eller inte vet vilka könsroller som finns. Är du säker på att du inte vet vad traditionellt "kvinnligt" är om du tänker efter? Eller försöker du bara provocera fram en definition som du kan hacka sönder? ???

Därmed inte sagt att alla är på extremen av det manliga eller kvinnliga, det finns ett spann däremellan som de flesta av oss placerar oss någonstans på oavsett fysisk tillhörighet. Det besvärliga blir väl när det blir för stor skillnad mellan dessa båda.

jag kan definitiv saga att min fru har asikter om detta med kvinnlighet , hon tycker "många" Svenska kvinnor ar dumma i huvet , varfor vill de vara som män sager hon , varfor sager de att män som ar män ar mullig mansgrisar, jag ar kvinna med allt vad det innebar med kvinnliga sysslor samt att ta hand om min man som tar hand om mig. Dessutom ar jag djäkligt stolt over att vara kvinna ;D
Det är att bejaka sin kvinnlighet ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp