SV: Vad är det som gör våra thai-fruar/flickvänner så mycket bättre än vi trodde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
jag kan definitiv saga att min fru har asikter om detta med kvinnlighet , hon tycker "många" Svenska kvinnor ar dumma i huvet , varfor vill de vara som män sager hon , varfor sager de att män som ar män ar mullig mansgrisar, jag ar kvinna med allt vad det innebar med kvinnliga sysslor samt att ta hand om min man som tar hand om mig. Dessutom ar jag djäkligt stolt over att vara kvinna ;D
Det är att bejaka sin kvinnlighet ;D

I sverige har jämlikheten stigit kvinnorna åt huvudet så dom tappar en del av sin kvinnliga identitet.

"Phonta " sa:
jag kan definitiv saga att min fru har asikter om detta med kvinnlighet , hon tycker "många" Svenska kvinnor ar dumma i huvet , varfor vill de vara som män sager hon , varfor sager de att män som ar män ar mullig mansgrisar, jag ar kvinna med allt vad det innebar med kvinnliga sysslor samt att ta hand om min man som tar hand om mig. Dessutom ar jag djäkligt stolt over att vara kvinna ;D
Det är att bejaka sin kvinnlighet ;D

Ja, jag tror att i sin iver att frigöras har Svenska kvinnor haft en tendens att dra sig åt det manliga hållet på skalan manligt-kvinnligt. Detta är framförallt svårt för oss som uppfostras i de traditionella könsrollerna, kanske därför så många äldre män dras till Thailand där det inte är så.

Så man kan kortfattat säga att dom börjar förvandlas till men-girl, i thailand finns ett överflöd av lady-boys och sverige ett överflöd av men-girls. ::) ;)

Har varit gift 36 år i Sverige. Är nu gift med en Thai sedan 10 år tillbaka.
Tillbringar 6 månader av året i Thailand och 6 månader i Sverige. Med den
erfarenheten av Thai via Svenska kvinnor är inte skillnaden stor kvinnor är
kvinnor sen kvittar det var de kommer ifrån.

Är Phonta o Cheta samma person? Ser ut att vara samma porträtt. kanske personlighetsklyvning?

"mackes " sa:
Ja, jag tror att i sin iver att frigöras har Svenska kvinnor haft en tendens att dra sig åt det manliga hållet på skalan manligt-kvinnligt. Detta är framförallt svårt för oss som uppfostras i de traditionella könsrollerna, kanske därför så många äldre män dras till Thailand där det inte är så.

Svenska kvinnor tycks ha en benägen het att a) klippa av sig håret så fort dom inte är purunga längre och b) uppträda med axelvaddar eller annan typisk mansattribut, c) undvika makeup, d) undvika kjol och särskilt nylonstrumpor och e) tillägna sig ett manligt utryckssätt i språket och uppträdandet. Jag tror väl inte att det är något fel i detta, men dom blir ju lite som dom vanliga grabbarna då....inte så spännande. Thailändskorna är nog vanligen helt enkelt mer feminina och är stolta över det. Jag känner många svenskor som påminner mycket om Legolas och dom har ytterst höga tankar om sig själva.....

"Birger " sa:
Svenska kvinnor tycks ha en benägen het att a) klippa av sig håret så fort dom inte är purunga längre och b) uppträda med axelvaddar eller annan typisk mansattribut, c) undvika makeup, d) undvika kjol och särskilt nylonstrumpor och e) tillägna sig ett manligt utryckssätt i språket och uppträdandet. Jag tror väl inte att det är något fel i detta, men dom blir ju lite som dom vanliga grabbarna då....inte så spännande. Thailändskorna är nog vanligen helt enkelt mer feminina och är stolta över det. Jag känner många svenskor som påminner mycket om Legolas och dom har ytterst höga tankar om sig själva.....

Har du sett många thaikvinnor på +55 som har långt hår?
Det har inte jag.

Ja om ni tycker att svenska kvinnor påminner om Lego så fattar jag varför ni drar till Thailand!

Jag får väl säga att jag föredrar nog svenska kvinnor har inget att göra med situationen jag hamnat i, är det nåt vill jag ha en diskussion, jag vill också kunna planera framtiden med tanten, båda dessa saker är svåra med thai man hamnar oftast i en enmans konversation när det gäller planering etc.

"Kycklingen " sa:
Ok då :)

Men det blir väl som Sverige då en del har långt hår och en del kort.
Jag tyckte bara Birgers jämförelse på kvinnligt och inte kvinnligt var löjlig. Därav min kommentar.

Det kanske är så här med en 55 årig thailändska från bysamhällena har en tendens att se ut som en 60-65 svenska. Så dom jag trott var 55 kanske bara vart 45 ::)

"Jonas " sa:
Det kanske är så här med en 55 årig thailändska från bysamhällena har en tendens att se ut som en 60-65 svenska. Så dom jag trott var 55 kanske bara vart 45 ::)

Hårt liv och den värmen gör nog sitt till att många av bykvinnorna ser bra mycket äldre ut än våra äldre svenska kvinnor.

Nja , detta kan jag inte hålla med om , vet ett antal Thaikvinnor runt 50 som ser ut som de Svenska kvinnorna som inte är mer än 40 , bla min hustru som är 44 år , ser inte en dag äldre ut än en fräsch 40 årig Svenska ..... Dessurom mycket kvinnlig i sitt sätt , vilket jag uppskattar ;)

"Kycklingen " sa:
Så om ett antal år så kommer dom äldre svenska männens unga fruar se jämngamla ut
;)

(Ironi) :angel:

Nä skillnaden där väl att dom åker runt i sina bilar jobbar inte huserar mest i skuggan så dom behåller sin skönhet längre utseende mässigt.

"Phonta " sa:
Nja , detta kan jag inte hålla med om , vet ett antal Thaikvinnor runt 50 som ser ut som de Svenska kvinnorna som inte är mer än 40 , bla min hustru som är 44 år , ser inte en dag äldre ut än en fräsch 40 årig Svenska ..... Dessurom mycket kvinnlig i sitt sätt , vilket jag uppskattar ;)

Självklart hon har bott i sverige i många år vart med farang, men jobba på risfälten i solen är ju allmänt känt vad solen gör med hyn. Därför farangmän oftast ser yngre ut än svärföräldrarna fast dom är älde för inte fan jobbar dom hårdare o sliter ut sig.

Dom sista Inläggen kommer i så fel ordning här i tråden. Det jag citerar på hamnar ett par svar under mitt svar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp