SV: Vad är det som gör våra thai-fruar/flickvänner så mycket bättre än vi trodde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu när jag gick till startsidan och tillbaks var allt i ordning igen.

Om man nu ska skaffa sig ett elände så ska det vara så litet som möjligt.
Därför står thai högt i kurs hos mig :)
Ja, Kycklingen, som ser ut som 35, åsse :)

"Sir One " sa:
Om man nu ska skaffa sig ett elände så ska det vara så litet som möjligt.
Därför står thai högt i kurs hos mig :)
Ja, Kycklingen, som ser ut som 35, åsse :)

Jag vet inte det här eländet med att ha ha köpa köpa till familj i thailand ger en mer gråa hår än åldern gör rätt för. Vet att flesta här tror det är något farang är utsatta för men så är icke fallet. Dom thailändare jag umgås med sliter sig hårlösa av vad deras fruar/flickvänner vill ha och får dom det inte finns det en annan thaiman. Nu pratar vi thai i förhållande 20-35 års spannet och såklart dom tjejer som ser lite extra ut.

Själv känner jag inget elände hos svenska kvinnor anser dom både trevliga att tjöta och umgås med, men kan bero på att jag varken tål förnedrande och sexistiska skämt om kvinnan och kan lätt hamna i handgemeng om ett sånt betende uppkommer på en fred kväll. Gör mig inte mindre till man men fattar inte hur man kan snacka skit och visa upp bilder på det kön du har som livspartner.

"Birger " sa:
Svenska kvinnor tycks ha en benägen het att a) klippa av sig håret så fort dom inte är purunga längre och b) uppträda med axelvaddar eller annan typisk mansattribut, c) undvika makeup, d) undvika kjol och särskilt nylonstrumpor och e) tillägna sig ett manligt utryckssätt i språket och uppträdandet. Jag tror väl inte att det är något fel i detta, men dom blir ju lite som dom vanliga grabbarna då....inte så spännande. Thailändskorna är nog vanligen helt enkelt mer feminina och är stolta över det. Jag känner många svenskor som påminner mycket om Legolas och dom har ytterst höga tankar om sig själva.....

Birger !! Du är värd en karma, med en stor krona på huvudet.

Thai kvinnor är rätt förtryckta i thailand, har själv upplevt och fått sprungit in och slitit iväg när thai man misshandlat kvinna. Som han höll på hade han nog slagit ihjäl för thaiarna själva våga ju inte gå imellan.

"legolas " sa:
ja du Birger hur skall du trassla dig ur detta nu då? Är vår kärlekshistoria över nu då? ;)

legolas

Nej det hoppas jag inte! Vad jag menade var förstås att Du på intet sätt är feminin. Och det är inte dom damer jag tänkte på heller!

"Birger " sa:
Ja, visst har jag det! Åtminstone ser jag sällan någon med "manskort" hår.

Jo, det är nog vanligare än vad man tror att dom äldre kvinnorna ute i byarna har långt hår och nylonstrumpor för att dom bejakar sin kvinnlighet 8)

"Kycklingen " sa:
Jo, det är nog vanligare än vad man tror att dom äldre kvinnorna ute i byarna har långt hår och nylonstrumpor för att dom bejakar sin kvinnlighet 8)

Jag tror att gubbarna jämför sin nyfunna "adoptivdotter" (fru) med deras eventuella ex.
Ex'et som idag är 72år är fan så mycket okvinnligare än deras "adoptivdotter"(fru) eftersom "adoptivdottern" (frun) klär sig väldigt kvinligt i sina nätstrumpor med tillhörande korsett.

Ex'et skiter i sitt utseende eftersom fåfänga avtar med åren, det är helt naturligt både i Sverige och i Thailand. Man har inte lika stort behov av att hävda sig utseendemässigt.

Mina flickvänner har aldrig varit speciellt okvinnliga och det samma gäller mina skolkamrater, då det begav sig.

Men det är klart, med gubbarnas ofördelaktiga kvaliteter så står endast "gubbkärringar" till förfogande. Och när det är det enda man ser av det kvinnliga släktet i Sverige så är det lätt att man tror att det gäller hela Sverige.
Som jämförelse kan man ta de som är mer eller mindre avskurna från samhället och bor i någon thaihåla. Och givet vis är hela Thailand och deras by samma sak.

"Birger " sa:
Svenska kvinnor tycks ha en benägen het att a) klippa av sig håret så fort dom inte är purunga längre och b) uppträda med axelvaddar eller annan typisk mansattribut, c) undvika makeup, d) undvika kjol och särskilt nylonstrumpor och e) tillägna sig ett manligt utryckssätt i språket och uppträdandet. Jag tror väl inte att det är något fel i detta, men dom blir ju lite som dom vanliga grabbarna då....inte så spännande. Thailändskorna är nog vanligen helt enkelt mer feminina och är stolta över det. Jag känner många svenskor som påminner mycket om Legolas och dom har ytterst höga tankar om sig själva.....

Birger, du måste haft en osannolik otur när det gäller kvinnor från Sverige. Tycker att du generaliserar för mycket och uttrycker det löjligt nedlåtande.
Btw så hade jag ett tvålandsförhållande med en thaitjej 1990 så jag har inte bara haft falang"tant" i hela mitt kiv.
Btw 2 har även bott ihop med en amerikanska i new orleans så det är bara inte Svenska tanter jag har haft förhållande med.

Puss

Ex'et som idag är 72år är fan så mycket okvinnligare än deras "adoptivdotter"(fru) eftersom "adoptivdottern" (frun) klär sig väldigt kvinligt i sina nätstrumpor med tillhörande korsett.

Uppenbart var Du Andrej har varit "Ruskig" ,, förmodligen endast på värsta hålorna i Thailands turistorter där jag aldrig satt min fot ,ej heller min fru .....

Den typen av bekanskaper kan ge mycket otrevliga bieffekter, tänk på att skydda Dig på alla sätt ... Nätsrumpor med tillhörande korsett tror inte jag existerar i Isaan

"andrejsdenruskige " sa:
Jag tror att gubbarna jämför sin nyfunna "adoptivdotter" (fru) med deras eventuella ex.

Ex'et skiter i sitt utseende eftersom fåfänga avtar med åren, det är helt naturligt både i Sverige och i Thailand. Man har inte lika stort behov av att hävda sig utseendemässigt.

Mina flickvänner har aldrig varit speciellt okvinnliga och det samma gäller mina skolkamrater, då det begav sig.

Men det är klart, med gubbarnas ofördelaktiga kvaliteter så står endast "gubbkärringar" till förfogande. Och när det är det enda man ser av det kvinnliga släktet i Sverige så är det lätt att man tror att det gäller hela Sverige.
Som jämförelse kan man ta de som är mer eller mindre avskurna från samhället och bor i någon thaihåla. Och givet vis är hela Thailand och deras by samma sak.

Hur många äldre kvinnor "skiter" i sitt utseende?
Enbart i dina fantasier!

Hur många kvinnor i Thailand bär nätstrumpor och korsett annat än i TV och på video?
Enbart i dina fantasier!

Hur många "gubbar" har aldrig varit unga utan startade sitt liv som gubbar?
Enbart i dina fantasier!

Hur många byar eller "Thaihålor" är idag med TV och Internet "avskurna från samhället"?
Enbart i dina fantasier!

Du har ingen aning om vad du talar om! Dessutom har du en urusel argumentationsteknik som enbart har som syfte att provocera. Hur skulle det vara om du skaffade dig lite mer erfarenheter än några flickvänner så du får en verklighet att argumentera utifrån.

Den stora skillnaden mellan Sverige och Thailand är jämlikheten mellan man och kvinna,men om 50 år kommer förmodligen Thailand att vara minst lika jämlikt som Sverige är nu och därmed den så omhuldade kvinnligheten. :nod:

"mackes " sa:
Hur många äldre kvinnor "skiter" i sitt utseende?
Enbart i dina fantasier!

Hur många kvinnor i Thailand bär nätstrumpor och korsett annat än i TV och på video?
Enbart i dina fantasier!

Hur många "gubbar" har aldrig varit unga utan startade sitt liv som gubbar?
Enbart i dina fantasier!

Hur många byar eller "Thaihålor" är idag med TV och Internet "avskurna från samhället"?
Enbart i dina fantasier!

Du har ingen aning om vad du talar om! Dessutom har du en urusel argumentationsteknik som enbart har som syfte att provocera. Hur skulle det vara om du skaffade dig lite mer erfarenheter än några flickvänner så du får en verklighet att argumentera utifrån.

Jag tycker att det är ni, trots er ålder, som bör skaffa sig lite mer erfarenheter än några flickvänner.

Citerar Birger:
"Svenska kvinnor tycks ha en benägen het att a) klippa av sig håret så fort dom inte är purunga längre och b) uppträda med axelvaddar eller annan typisk mansattribut, c) undvika makeup, d) undvika kjol och särskilt nylonstrumpor och e) tillägna sig ett manligt utryckssätt i språket och uppträdandet

Som svar på a, c och d.
Allt handlar om ren fåfänga och det samma gäller för den thailändska kvinnan.
Sällan man ser damer i eran ålder, speciellt inte i någon Isaan by, som sminkar sig och går runt med nylonstrumpor och kjol.

Sedan har vi b.
Axelvaddar känns lite 80-tals karriärskvinna. Har inte sett något sådant i Sverige på länge. Däremot har jag lagt märke till dessa i Thailand.

Så, mackes och andra som känner sig ledsna på nyo.
Den uppfattning ni får att kvinnorna i Sverige är okvinnliga beror endast på att dessa kvinnor är i eran egen ålder.
Vilket betyder att det inte är själva kvinnan ni är missnöjd med, det är åldern. Och åldern är inte heller på eran sida.

Om du tror att TV och internet räcker för att inte kalla sig avskuren från samhället så kan jag föreslå en flytt till Nordpolen. Finns både TV och internet där.

"Phonta " sa:

Uppenbart var Du Andrej har varit "Ruskig" ,, förmodligen endast på värsta hålorna i Thailands turistorter där jag aldrig satt min fot ,ej heller min fru .....

Den typen av bekanskaper kan ge mycket otrevliga bieffekter, tänk på att skydda Dig på alla sätt ... Nätsrumpor med tillhörande korsett tror inte jag existerar i Isaan

Nej, jag håller till i Korat till största delen när jag är i Thailand.

Var har ni övriga medlemmar hållt hus när ni varit i Sverige?
Med tanke på vad ni skriver om den svenska kvinnan så måste ni har vistats i någon avskärmad del.

Dom har hållit till i en liten by håla i norrland ;)
Vart fan har ni hittat nylonstrumpor i thailand

Jag gjorde några högst personliga reflektioner över hur jag ser på svenska kvinnor och jag måste säga att jag blir förvånad när jag ser att dom uppfattas som en saklig kvinnobeskrivning. Naturligtvis var beskrivningen raljerande och tillspetsad och inte avsedd att tas på allvar och naturligtvis ser många den svenska kvinnan med helt andra ögon.
Det är rätt kul att se hur lättprovocerade en del av er är, men just det är faktiskt en av behållningarna med att skriva här....

Jag gjorde samma reflektion som Glimten, va nylonstrumpor och är det vackrare än ett vacker ben.

Min fru äger inga, men jag har iofs sett thai i Sverige ha, men inte i Thailand utanför BKK, men har väl inte letat heller :D

"Birger " sa:
Jag gjorde några högst personliga reflektioner över hur jag ser på svenska kvinnor och jag måste säga att jag blir förvånad när jag ser att dom uppfattas som en saklig kvinnobeskrivning. Naturligtvis var beskrivningen raljerande och tillspetsad och inte avsedd att tas på allvar och naturligtvis ser många den svenska kvinnan med helt andra ögon.
Det är rätt kul att se hur lättprovocerade en del av er är, men just det är faktiskt en av behållningarna med att skriva här....

Ja, dina inlägg är tillspetsade och vissa förstår inte det, så dom håller med till fullo i sin egen lilla värld.
Så då spetsar jag till mina inlägg som svar, eftersom det skulle vara väldigt tråkigt om du skulle bli utan svar på ett kontroversiellt inlägg, och då börjar tårarna rinna hos vissa.

Ingen som reflekterar når det raljeras om svenska kvinnor, men jävlar när man gör det om den thailändska kvinnan (och svenska män), då känner sig många medlemmar, av någon konsig orsak, väldigt träffade.
Ibland kan man undra om man fick in en bulls eye?

Efter några veckor så sjunker det nog in hos de flesta, det går opp ett ljus och de flesta har lyckats filtera "informationen" och bildat sig en egen uppfattning.
Utan mothugg på ditt inlägg så hade dessa män varit så indoktrinerade av ditt inlägg så dom hade tagit det som någon form av sanning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp