SV: Vad är det som gör våra thai-fruar/flickvänner så mycket bättre än vi trodde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Janne " sa:
Jag gjorde samma reflektion som Glimten, va nylonstrumpor och är det vackrare än ett vacker ben.

Min fru äger inga, men jag har iofs sett thai i Sverige ha, men inte i Thailand utanför BKK, men har väl inte letat heller :D

Nej, det är bara nätstrumpor och korsetter dom använder sig av.
Mycket luftigare runt benen och sidfläsket mindre synligt.

"andrejsdenruskige " sa:
Jag tycker att det är ni, trots er ålder, som bör skaffa sig lite mer erfarenheter än några flickvänner.

Så, mackes och andra som känner sig ledsna på nyo.
Den uppfattning ni får att kvinnorna i Sverige är okvinnliga beror endast på att dessa kvinnor är i eran egen ålder.
Vilket betyder att det inte är själva kvinnan ni är missnöjd med, det är åldern. Och åldern är inte heller på eran sida.

Om du tror att TV och internet räcker för att inte kalla sig avskuren från samhället så kan jag föreslå en flytt till Nordpolen. Finns både TV och internet där.

Vad tror du jag pysslat med under mitt liv eftersom du tror att jag bara haft "några" flickvänner"?

Ha, där fick du fanimej in en femetta, förmodligen har du rätt angående åldern :) Men vi har ju löst det på ett kreativt sätt, eller hur?

Det finns väldigt få likheter mellan små byar i Isaan och Nordpolen, ännu ett exempel på din undermåliga argumentationsteknik, fila på den.

Men Birger!! Du hade ju rätt in din förra "ironiska" och lätt tillspetsade beskrivning! Den Thailändska kvinnans kvinnlighet är outstanding!! :) Finns inte en chans att hitta motsvarande kvinnlighet i Sverige!!......Och nylonstrumpor.. ;D ;D ;D

Areeya

Hett ämne :D Självklart spelar åldern in, men kvinnor från hela världen är älskvärda, men det är bara en som jag älskar (och hon mig måste jag nog lägga till, så att det blir tydligt)

"mackes " sa:
Vad tror du jag pysslat med under mitt liv eftersom du tror att jag bara haft "några" flickvänner"?

Ha, där fick du fanimej in en femetta, förmodligen har du rätt angående åldern :) Men vi har ju löst det på ett kreativt sätt, eller hur?

Det finns väldigt få likheter mellan små byar i Isaan och Nordpolen, ännu ett exempel på din undermåliga argumentationsteknik, fila på den.

Nja, angående "några" flickvänner så var det väl ditt svar till mig som gjorde att jag överförde den "stämpeln" på dig.

Vad tror du att jag har sysslat med i mitt liv eftersom du antog att mina erfarenheter begrundar sig på "några" flickvänner.

Att du möjligt vis har en längre erfarenhet betyder inte att den är bättre.
Och framför allt, den är ganska inaktuell idag.

"andrejsdenruskige " sa:
Och framför allt, den är ganska inaktuell idag.

Vad är "bättre" erfarenhet? I min värld går det inte att sätta kvalitetsstämpel på erfarenheter. Ger ett dåligt förhållande sämre erfarenhet än ett bra, förstår inte riktigt hur du menar där.

Jag flyttade från Sverige för knappt tre år sedan, hur snabbt tror du att en kultur förändras? Oavsett om du har haft 50 tjejer så är det en försvinnande liten del av de samlade erfarenheter från män som jag mött både hemma och här och som alla säger samma sak, vi saknar kvinnligheten i Sverige.

Eller talar du bara om unga kvinnor när du talar om kvinnlighet, allt enligt din tes om att äldre kvinnor inte bryr sig. Kanske det är som du säger att den yngre generationen nu blivit mer "kvinnlig" och det är det fenomenet vi möter här med de yngre kvinnorna. Tyvärr är åldersfixeringen så stor hemma att vi inte får chansen att skaffa de erfarenheterna hemma.

Något som jag personligen tycker är synd, men jag talar ju förstås i egen sak så den debatten för någon yngre ta, det känns meningslöst att ens försöka.

"andrejsdenruskige " sa:
Nja, angående "några" flickvänner så var det väl ditt svar till mig som gjorde att jag överförde den "stämpeln" på dig.

Vad tror du att jag har sysslat med i mitt liv eftersom du antog att mina erfarenheter begrundar sig på "några" flickvänner.

Och framför allt, den är ganska inaktuell idag
.

Haha, Karma ;D

Kunskap är ingen färskvara och erfarenhet mäter man bara i tid, eller hur ;)

Det som gör Thaitjejerna så mycket bättre är väl att dem är så mycket bättre på att låtsas älska, Thai har ju en lite annan syn på det här med att ljuga..

"mackes " sa:
Vad är "bättre" erfarenhet? I min värld går det inte att sätta kvalitetsstämpel på erfarenheter. Ger ett dåligt förhållande sämre erfarenhet än ett bra, förstår inte riktigt hur du menar där.

Jag flyttade från Sverige för knappt tre år sedan, hur snabbt tror du att en kultur förändras? Oavsett om du har haft 50 tjejer så är det en försvinnande liten del av de samlade erfarenheter från män som jag mött både hemma och här och som alla säger samma sak, vi saknar kvinnligheten i Sverige.

Eller talar du bara om unga kvinnor när du talar om kvinnlighet, allt enligt din tes om att äldre kvinnor inte bryr sig. Kanske det är som du säger att den yngre generationen nu blivit mer "kvinnlig" och det är det fenomenet vi möter här med de yngre kvinnorna. Tyvärr är åldersfixeringen så stor hemma att vi inte får chansen att skaffa de erfarenheterna hemma.

Något som jag personligen tycker är synd, men jag talar ju förstås i egen sak så den debatten för någon yngre ta, det känns meningslöst att ens försöka.

För dom flesta av oss är nog kvinnlighet = [se x_].
Vad är [se x_] hos en fet rynkig kärring på 60 bast med taxöring hängande vid naveln?
Är det inte just detta som gör att gubbarna drar till Thailand och skaffar sig en ung [se x_] tjej, just för att dem vill ha en kvinna och inte bara en livskamrat av andra könet.

Sen är det väl inte så konstigt att äldre kvinnor slutar bry sig så mycket om sitt utseende, dels har dem sen länge insett att det där tjocka spackel lagret inte gör nån större nytta längre och sen kikar dom på sin gubbe och tänker att varför ska dom bry sig...

"FA " sa:
Det som gör Thaitjejerna så mycket bättre är väl att dem är så mycket bättre på att låtsas älska, Thai har ju en lite annan syn på det här med att ljuga..
Delvis sant, men riktig kärlek är svårt att spela, man märker när det är riktig kärlek!

För mig är inte kvinnliget = [se x_]. Men det kn leda dit om det är min fru som uppför sig kvinnligt!

"FA " sa:
Haha, Karma ;D

Kunskap är ingen färskvara och erfarenhet mäter man bara i tid, eller hur ;)

OK, slå nu ihop era påsar och anfall får vi se om ni lyckas övertyga mig gemensamt.

Förstår inte riktigt vart du vill komma i din argumentation som du hela tiden återkommer till om att jag skulle ha blivit grundlurad, Skulle det kännas bättre för din egen del om du lyckades övertyga mig? Göra mig olycklig och undanröja hotet om att bli brädad av någon gammal stöt?

[s -ex]är bara en del av förhållandet, jag tycker om att vara ihop med en "kvinna" eftersom hon tillför mig så mycket som jag inte har själv, framförallt i sätt att se på saker och bejaka känslor. Om inte annat så är vi uppfostrade annorlunda, den dag du får egna barn om du inte redan har det kommer du att upptäcka skillnaden.

"mackes " sa:
OK, slå nu ihop era påsar och anfall får vi se om ni lyckas övertyga mig gemensamt.

Förstår inte riktigt vart du vill komma i din argumentation som du hela tiden återkommer till om att jag skulle ha blivit grundlurad, Skulle det kännas bättre för din egen del om du lyckades övertyga mig? Göra mig olycklig och undanröja hotet om att bli brädad av någon gammal stöt?

[s -ex]är bara en del av förhållandet, jag tycker om att vara ihop med en "kvinna" eftersom hon tillför mig så mycket som jag inte har själv, framförallt i sätt att se på saker och bejaka känslor. Om inte annat så är vi uppfostrade annorlunda, den dag du får egna barn om du inte redan har det kommer du att upptäcka skillnaden. Måste säga att jag tycker du ska lägga ner diskutionen nu. Varför bry sig om tomtar o troll. Kärlek har inget med ålder att göra,förutom som berra sa en gång i ett inlägg Man tänker till första ggr om åldersskillnaden men sedan tar känslorna över. Karma till dig Macke. För du står på dig.

"mackes " sa:

Såja, "bättre" erfarenhet kanske kan översättas med aktuell erfarenhet.
Världen förändras och man ska inte tro att ens förutfattade menigar, eller så kallad erfarenhet, om saker och ting går att applicera i dagens samhälle.

Hur okvinnliga var dina jämnåriga tjejer i din ungdom?
En 25årig thailändska eller en 25årig svenska, tror du att det är någon större skillnad?
En 60årig thailändska eller en 60årig svenska, är det stor skillnad där, rent generellt?

Jag tror att du sitter och jämför en ung thailändska med en svensk kvinna i din egen ålder. Och då är det nog lätt att det blir fel.

"mackes " sa:

Förstår inte riktigt vart du vill komma i din argumentation om att jag skulle ha blivit grundlurad, Skulle det kännas bättre för din egen del om du lyckades övertyga mig? Göra mig olycklig och undanröja hotet om att bli brädad av någon gammal stöt?

Var påstår jag att du har blivit grundlurad?

Jag har ingen avsikt med att såra dig, jag delger bara mina egna tankar baserade på min ringa erfarenhet av livet, jag har ju inte ens fyllt 50.

Personligen har jag valt att inte skaffa mig en ung tjej just av anledningen att jag inte vill få en känsla av att inte vara älskad för den jag är. Men jag måste erkänna att jag varit extremt lockad många ggr för jag har haft kortare förhållanden med 25-30 åringar som påstått sig älska mig och dem är väldigt "kvinnliga"

Det som gör Thaitjejer så mycket bättre måste väl vara att dem alla älskar äldre män, för samtliga 10 talet unga thaitjejer jag har haft har sagt sig älska mig...

Jag tror att de tjejer som faktiskt kan älska en 30 år äldre man på riktigt är väldigt få men du kanske har haft turen att hitta en, du och alla andra här..
Grattis till dig Mackes :D
Jag är avundsjuk för alla jag träffat på har ljugit för mig, visst har dem älskar mig, dem har älskat känslan av att äntligen ha fått fatt i en farang som kan ta hand om dem, och dessutom en skapligt ung och vacker en.
Det bästa dem vet är att ringa runt till alla dem känner och berätta "jag har farang nu" Åhh.. är han rik frågar samtliga..
Men älskat mig som person i sitt hjärta som kärlek är på riktigt det vet dom inte vad det är, just det faktum att de flesta aldrig varit kära på riktigt gör det så enkelt för dem att säga "jag älskar dig" dom vet inte vad dom pratar om.
Min erfarenhet av Thailand är inte särskilt stor men min erfarenhet av kvinnor och kärlek är desto större, när du kan få en kvinna att i ett romantiskt ögonblick okontrollerat brista ut i tårar över sina känslor för dig då vet du att hon älskar dig på riktigt.

Det är möjligt att jag haft oturen att stöta på alla dessa som ljuger och jag kanske
ändrar syn framöver när min erfarenhet av Thaitjejer växer, men jag tror det inte.

Just nu har jag inlett ett förhållande med en 2 år yngre Thaitjej, snygg sak men ingen 30 åring.. Här känner jag att det är helt annorlunda, här finns potential till det jag kallar riktig kärlek, hur det blir visar sig om ett par v.
Sen kan det ju naturligtvis vara så att vi har olika syn på vad riktigt kärlek är, jag påstår inte att jag kan och vet bäst och att min syn är den enda rätta, jag bara delger den sett utifrån mitt perspektiv.

"andrejsdenruskige " sa:
Såja, "bättre" erfarenhet kanske kan översättas med aktuell erfarenhet.
Världen förändras och man ska inte tro att ens förutfattade menigar, eller så kallad erfarenhet, om saker och ting går att applicera i dagens samhälle.

Hur okvinnliga var dina jämnåriga tjejer i din ungdom?
En 25årig thailändska eller en 25årig svenska, tror du att det är någon större skillnad?
En 60årig thailändska eller en 60årig svenska, är det stor skillnad där, rent generellt?

Jag tror att du sitter och jämför en ung thailändska med en svensk kvinna i din egen ålder. Och då är det nog lätt att det blir fel.

Var nog bara jag som fattade att du syftade till en Svensk kvinna när du skrev om 70 åring med nätstrumpor och korsett.

Gubbarna vill inte erkänna det men via sina val av att skaffa sig en ung tjej i Thailand bekräftar dem ju tesen om att kvinnlighet har med ålder att göra.

"FA " sa:
Var påstår jag att du har blivit grundlurad?

Av nedanstående inlägget fick jag det intrycket

"FA " sa:
"FA " sa:
Jag tror att de tjejer som faktiskt kan älska en 30 år äldre man på riktigt är väldigt få men du kanske har haft turen att hitta en, du och alla andra här..

Det är möjligt att jag haft oturen att stöta på alla dessa som ljuger och jag kanske
ändrar syn framöver när min erfarenhet av Thaitjejer växer, men jag tror det inte.

Jag kan inte tala för alla andra här men jag kan tala för mig själv, jag har ingen jättestor erfarenhet av Thailändska tjejer men jag har haft turen att hitta en som inte ljuger och det är jag 100% säker på, man lör sig trick att kolla sådant med åren. Dock är det min övertygelse att om en kvinna älskar dig mer än två månader är helt och hållet upp till hur du behandlar henne.

Du har ju livet på dig, testa lite olika sätt att behandla kvinnorna, du får en omedelbar respons och jag lärde mig av mina misstag. Men det är ju inte hela sanningen, du måste ha lite "tur" också med den du väljer.

FA: finns ett ordspråk.

In bangkok love is just a 4 letter word :)

"mackes " sa:
Av nedanstående inlägget fick jag det intrycket

Jag kan inte tala för alla andra här men jag kan tala för mig själv, jag har ingen jättestor erfarenhet av Thailändska tjejer men jag har haft turen att hitta en som inte ljuger och det är jag 100% säker på, man lör sig trick att kolla sådant med åren. Dock är det min övertygelse att om en kvinna älskar dig mer än två månader är helt och hållet upp till hur du behandlar henne.

Du har ju livet på dig, testa lite olika sätt att behandla kvinnorna, du får en omedelbar respons och jag lärde mig av mina misstag. Men det är ju inte hela sanningen, du måste ha lite "tur" också med den du väljer.

En Thai som inte ljuger hur går det ihop? Det anses inte som något dåligt i den thailändska kulturen att ljuga, det är viktigare att den man pratar med inte förlorar ansiktet det är en större skam. Därför är det vanligare med lögner i den Thailändska kulturen och dom gör det inte för att dom skäms över nåt utan för den dom pratar meds skull enligt deras kultur.
Och det är en sak som ofta kan skapa konflikt mellan thai-farang då dom inte förstår hur viktigt ärlighet är för oss.

Så är det ju, men att ljuga om kärlek är ju lite si så där ... sen tror jag det är bra när de av oss har thai i Sverige då lär de ju sig att ljuga leder ingen vart här på sikt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp