SV: Vad är det som gör våra thai-fruar/flickvänner så mycket bättre än vi trodde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"FA " sa:
Nu får du lägga av mackes, vilket javla skitsnack.

Respekt är nåt jag verkligen är bra på och just därför som tjejerna lyssnar på mig men det bergriper du väl inte.

Det här javla sättet en del har här att tolka in att skribenten är dum i huvet är rätt tröttsamt, men som man känner sig själv känner man andra och det är väl därför..

Jag har fortfarande inte tyckt eller påstått att du är dum i huvudet, tvärtom så har jag fått ett intryck av att du är ganska skärpt. Synd bara att du inte tycks förstå vad jag menar.

Vad skulle du själv tycka om någon sade att "man får lära dom att bete sig" om dig. Respekt är för mig grundbulten i ett förhållande mellan två människor och det uttrycket låter inte särskilt respektfullt i mina öron men det är iofs några år mellan oss.

"FA " sa:
Om ni inte har förmågan att fostra och lära era tjejer lite sunt förnuft så tycker jag väldigt synd om er.
'
Vilket djäv...la skitsnack!!! Fostra och lära...!!?? Hur gammal är du egentligen? Låter som en 5-åring! Har du inte lärt dej att ge och ta?? Ibland får man svälja en KAMEL...eller två!! När man möts två olika kulturer....ska man fostra o lära?!! Jag anser att man måste försöka få förståelse för båda kulturer...på ett naturligt sätt!!! Utan att...som du säjer.."fostra o lära"...fy#¤"n vilken inlärningsförmåga...var har du lärt dig den??? Antar att förhållandet mellan er är dåligt!

Hej,
Är ju ganska ny här men de som areeya skrev här är väl ibland de bästa som har
skrivits här tycker jag åtminstone. har varit här en tid och läst vad om skrivs opm allt och inget, samtidigt som jag undrar vad är detta eg? trodde detta var ett forum som i första hand handlade om Thai.

Mvh/Boldor

Ni fattar inte eller vill inte fatta.
I en relation lär man varandra saker precis hela tiden...
Ni har ju uppenbarligen problem med era tjejer eftersom dem blir föbannade på er titt som tätt, men antar att det inte beror på att tjejen blir sur på skitsaker utan på att ni beter er illa eftersom era tjejer är så perfekta.

Många tjejer även Thai har ibland problem med att hantera känslor och blir förbannade på skitsaker, jag lär mina tjejer att inte slösa energi på negativa saker som eg är oviktiga, jag anser att i en relation får man ge och ta och det är meningslöst och bara dumt att tjafsa om småsaker som man irriterar sig på.
Om ni jämställer det med att fostra en hund så är det nåt som fattas i huvet på er.

"areeya " sa:
'
Vilket djäv...la skitsnack!!! Fostra och lära...!!?? Hur gammal är du egentligen? Låter som en 5-åring! Har du inte lärt dej att ge och ta?? Ibland får man svälja en KAMEL...eller två!! När man möts två olika kulturer....ska man fostra o lära?!! Jag anser att man måste försöka få förståelse för båda kulturer...på ett naturligt sätt!!! Utan att...som du säjer.."fostra o lära"...fy#¤"n vilken inlärningsförmåga...var har du lärt dig den??? Antar att förhållandet mellan er är dåligt!

Kan upplysa dig om att min tjej tycker att jag är en helt underbar man för hon har aldrig träffat nån som behandlat henne så bra förut.
Jag lär inte ut genom att skälla och tillrättalägga eller säga att gör si eller gör så, jag lär ut genom eget betende.... Jag vet precis hur jag vill ha en relation och jag ser till att få det så, och det innebär minimalt med tjafs, gnat och irritation, jag fyller istället mina relationer med kärlek, respekt, romantik och förståelse för att alla kan göra fel. Och det mina herrar är något som uppskattas oerhört mycket.

Och nu fick jag en varning för att jag försvarar mig mot era påhopp, bedrövligt..
Ni får försöka lära er när ni läser att dom flesta här inne är ganska intelligenta och vettiga personer och inse att när ni tolkar ett inlägg som att skribenten är dum i huvet så har ni nog missuppfattat vad den personen eg menat med sin skrift.
Här har ni totalt misslyckats, det här men ironi verkar väldigt svårt för en del, när jag använder ex ordet fostra så tar ni det ordagrant och tror att jag behandlar min tjej som en hund, allvarligt talat, hur fn kan ni tro nåt sånt??
Fattar ni inte att det var ett lite ironiskt sätt att säga att man kan faktiskt lära sina tjejer att hantera irriterade situationer på andra sätt än genom att bli arga eller leka tysta leken?
Några här som har mycket att lära om hur man hanterar en relation med en tjej..

Har inte några problem med min tjej, vi pratar mycket om hur vi vill ha det, och ser till att ha det så också. VI har ej varit arga på varandra någongång. Ibland får man bita ihop och ej visa något och tror hon gör detsamma. men vi trivs ihop och kommer nog att se till att vi har det bra länge.
Har en väldigt enkel tjej som ej kräver något överflöd. Mat för dagen är hennes ord.

"mrputte " sa:
Har inte några problem med min tjej, vi pratar mycket om hur vi vill ha det, och ser till att ha det så också. VI har ej varit arga på varandra någongång. Ibland får man bita ihop och ej visa något och tror hon gör detsamma. men vi trivs ihop och kommer nog att se till att vi har det bra länge.
Har en väldigt enkel tjej som ej kräver något överflöd. Mat för dagen är hennes ord.

Precis som det ska vara :D

"legolas " sa:
FA, jag vet inte om jag är fel ute här, men läser faktiskt med förfäran det du skriver och hur du häver ur dig hela tiden. jag börjar starkt faktiskt betvivla de ålders-uppgifter du lämnat ut om dig själv.......

Du pratar om din tjej bl.a. bl.a. bl.a. Men jag trodde att du hade en SKYPE-tjej som du ALDRIG har träffat i verkliga livet? Hur kan du då tala om relationer om och med henne??? Det är ju bara struntprat du bedriver, eller tycker du att jag vränger till ditt inlägg, återigen???

Ingenstans har du beskrivit att du haft ett stadigt fast förhållande med en thaitjej, du har istället hävt ur dig uppgifter om runt 10st thaitjejer som du har dumpat allt eftersom dom alla har visat klart och tydligt att dom är ute efter dina pengar...

men så som du håller i kulorna, så tror jag kanske att det var så att dessa 10 damer nog har dumpat dig istället. Inget illa ment, men jag ser ju vad du skrivit i dina nästan snart 400 inlägg, och påfallande ofta handlar det om att du skall visa thaidamerna var skåpet skall stå, och om dom inte accepterar svenska regler och kulturyttringar som du ju står för, ja då är det dörren direkt.....

jag undrar som sagt var om inte du har blivit dumpad bra många gånger....inte bara av din svenska fru utan av de thailändska damerna också.... En MAN talar inte i termer som du gör, utan det snacket lär du dig runt stenborden nere i Pattaya bland fyllosarna därnere.. Synd för jag tror faktiskt inte att dessa gubbar där i Pattaya eller liknande ställen utefter kusten är de bästa läromästarna här i livet...

legolas
Dom bästa läromästarna finns bland dom äldre i Isaan om dom får säga det själva.Alla söderöver betecknas som mindre vetande. :'(

"gunnarg " sa:
Dom bästa läromästarna finns bland dom äldre i Isaan om dom får säga det själva.Alla söderöver betecknas som mindre vetande. :'(

Jag har sagt det tidigare, den dag någon överbevisar mig om att jag har fel skall jag böja mitt huvud i ödmjukhet oavsett var han kommer ifrån. Men folk som bosätter sig där alla semesterfirare säger är häftigt att vara verkar vara dåliga på att argumentera.

Så varsågod, bollen är din!

"legolas " sa:
Absolut.... i jämförelse med fylltrattarna runt stenborden i Pattaya, som sitter och öser sin besvikelse ut över ett helt släkte bara för att dom samtliga lät "fel" huvud stå för agerandet i tidigare relationer bland barerna med thai... :thumbsup: :thumbsup:

legolas
Nu är det ju så att Thailand inte slutar vid Pattaya :)
För er som inte vet det det så ligger gränsen en bit söderut och där finns det verkliga eliten :D :D

FA sitt duktig gubbe , plats .
Gå fot

Hur lär du ut genom datorn eller ;) har för mig att dom sista ha ju bara varit genom dating sidor o inget i verkliga livet

"legolas " sa:
De semesterfirare som råkar se Rayong är endast de som passerar på väg någon annanstans där de stannar. ;D ;D ;D

legolas
Just, fyllon från dom norra delarna som åker på ett visa run :D :D
Dom platsar inte i denna underbara del av Thailand :)
Förlåt :offtopic:

"glimten66 " sa:
FA sitt duktig gubbe , plats .
Gå fot

Hur lär du ut genom datorn eller ;) har för mig att dom sista ha ju bara varit genom dating sidor o inget i verkliga livet

Ja inte är det via barer iaf...

"legolas " sa:
FA, jag vet inte om jag är fel ute här......
legolas

Jo du vet mycket väl att du är fel ute Lego men du tar som vanligt bara chansen att få trycka till nån, Grattis.

Det är inte särskilt svårt att förstå varför din fru blir arg på dig så ofta.
Du kanske skulle börja bry dig lite mer om dig själv och lägga dina hobby psykoanalyser åt sidan, det är ju bevisligen inte din starka sida. Har ju sett ganska ofta hur du vräker ur dig en fullkomligt felaktig analys av folk här, ex skriver att du tror att dem är kvinnor. Jag tror ta mig fasen att du gör det bara för att få chansen till att förolämpa andra för det tycks du gilla.
Eller har jag fel?
Du tom får folk att sluta skriva intressanta trådar för att du inte kan låta bli att förolämpa dem.
Dom säger att du tillför mycket här Lego och det kan jag hålla med om, du tillför mycket sk it..

Nu får väl jag en varning bara för att jag försvarar mig, undrar om moderator kan läsa och se vem som började den här gången....

PS!
Jag har aldrig blivit dumpad av en tjej dom senaste 35 åren, så bra var din analys.

"legolas " sa:
Nä fan, jag hoppas inte att du får en varning, sånt e bara skit. men jag fattar inte varför du inte försvarar dig med att inte bara säga att jag har fel, utan visa det också med ord....

De är ett jääkla tjafsande på att du skall visa thaidamerna det och det, och att det är dina "sharialagar" som gäller annars kan hela högen hoppa åt hillvitte.

Försök att visa människor respekt och visa dom aktning, på så sätt så skyddar du dig själv.

Det är som en självuppfyllande profetia med det som du gör. Du uppträder grymt illa mot dina brudar, och sedan förväntar du dig att denna thaidam skall vara en ängel och bara ta emot ditt förringande uppträdande.

Du pratar som en naiv 27;åring faktiskt FA..... Nåt annat kan jag inte tyda det till..

legolas

Nu är du där igen och skriver att jag gör si och jag gör så.
Du påstår en massa saker om mig här nu Lego som är rent förolämpande.
Spelar ju ingen roll hur fel det är, det är förolämpande iaf.
Hur fn kan du påstå att jag uppträder grymt illa mot mina brudar?
Har du varit med och upplevt det eller är det bara nåt du kastar ur dig efter ännu en misslyckas psykoanalys?
Inte konstigt att det är så många som hatar dig här...

Jag behöver inte förklara mig mer än så här Lego, problemen du har med din fru är ju ett tydligt facit på din mästerlighet som jag tror att alla här begriper...

Du ska få läsa min story lite längre fram när jag kommit tillrätta med min tjej i Thailand och då lär du kanske inse hur fel du har, fast jag tror att du är en person som aldrig gör fel.... Däri dina problem med din fru....

"legolas " sa:
Ge dig nu och tvinga mig inte att gräva i alla dina inlägg där du har postat och sagt rent ut här på forumet att det är detta som gäller för mina kvinnor:
- DINA REGLER OCH LAGAR SOM GÄLLER, PASSAR DET INTE SÅ KAN NI FÖRSVINNA.....
- jag uppfostrar mina damer så dom lär sig att det finns en gräns för vad jag tolererar fattar dom inte det så åker dom ut..

o.s.v. i flertalet inlägg. Varför ger du dig inte,,, du har ju skrivit detta..... och jag säger bara att jag gillar inte en sådan stil mot damerna,,, Och tydligen är det flera stycken här som inte gillar den stilen heller.....

Nä nu skiter jag i detta, en sak avundas jag dig i alla fall, vattnet rinner av dig med lätthet i alla fall.....

legolas

Hahaha, du e go du Lego.
Fråga din fru vad hon tycker om din stil mot henne..

Jag har nåt du skulle behöva Lego, förmågan att skapa lugn och harmoni i en relation och låta kärleken spira istället för arginsta utbrott.
Men du har rätt i att jag har kastat ut några tjejer, för tyvärr finns det dem som inte kan uppföra sig och då åker dom ut, jag är så snäll mot mina damer så jag accepterar inte att dem beter sig illa mot mig.

När jag säger "kastat ut" så tolkar du naturligtvis det som att jag handgripligen slängt ut dem genom fönstret, för det är ju så du brukar läsa mellan raderna, du begriper inte att det bara är ett uttryck som jag kanske lite klumpigt valt för att visa en viss ironi där jag kanske borde insett att det inte går hem och istället för att skriva "kastat ut" borde skrivit "brutit upp relationen med"
Det är ju tyvärr så att en del här tar för givet att andra här är korkade och därav tolkar dom ordagrant istället för att inse att skribenten nog inte är så korkad och försöka förstå vad han menar.

Mitt problem är nog att för mig är det så självklart att man beter sig bra mot en tej så även om man ska göra slut så gör man det på ett bra sätt, jag har ju tagit för givet att ni tänker likadant och i min enfald trott att ni skulle begripa vad jag menar. My bad..

Men i ditt fall handlar det inte om det, den förmågan vet jag att du har, du gillar bara att ta chansen att förolämpa.

Jag antar att om man känner sig själv som en skitstövel så lär man sig att acceptera skit från sin partner?
Bara en teori för jag har ingen erfarenhet av just det men du kanske kan berätta?

Japp så fick man en varning igen.
Det ska vara tillåtet med en tuffar ton här men försvara sig mot påhopp får man tydligen inte göra.
Lego får tydligen vräka ur sig att jag "beter mig grymt illa mot mina brudar" utan att ha det minsta belägg för det men fick han en varning för det?
Vore intressant att höra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp