Ta hand om er och berätta vid en olycka.

Idag var det dags för begravningen. Jag tog några bilder som jag tänkte att jag kan dela med mig av här.
image20181103_134801461.jpg
image20181103_150945897.jpg
image20181103_152557597.jpg
image20181103_152654837.jpg
image20181103_152634781.jpg

Jag vet inte om/hur han hade planerat det efter sin död, men jag hoppas att allt går hans väg och att han får vila i frid.

Det känns helt overkligt nu när jag tittar på bilderna. Min fika kompis och goa vän är borta för alltid. Kommer kännas tomt vid nästa besök till huset i Thailand. Planerar att åka ned igen i februari. Genom Leif har jag lärt känna några andra goa gubbar. Man får försöka hålla kontakten.

Vila i frid nu Leif. Du finns i vårt minne för alltid.

Tack för att du delar med dig @suriya

Det ser ut som en vacker ceremoni.

Tack @suriya . Det ser värdigt ut, du är saknad Leif. :'(

Acceptabelt kan man kanske sträcka sig till att säga att det blev, tycker jag.

Jag skulle tro att det är risk att han skulle ha känt sig både besviken och ledsen med ett sådant avslut, tyvärr, men det hindrar ju inte att man kan lyfta fram och skildra med positiva bilder här.

Vad tråkigt, man hoppades och trodde att det var en fin ceremoni.

Ja, jag tyckte också det kändes tråkigt. Det kändes som att det mest bara var en process. Jag fick reda på att man hade köpt sjukhusets billigaste begravningspaket, så det var kanske det som var bakgrunden.

Vi visste inte om det spartanska upplägget på förahand, och planen var från början att det bara skulle vara kuvert och kista. Dock hade vi med oss sådana där doanationsfat med lite artiklar i och omslutna med gul plast, och väl på plats så lyckades vi i tillägg improvisera fram lite blommor och sådana där orangefärgade begravningsfiltar (pha-su-kul).

Vet ej om jag skall lägga mig i.

Har man kollat upp med pensionsmyndighten ang pension för pojken, finns ju en sådan när förälder avlier. Om man är gift med den ena föräldern samt har gemensama barn så utgår ju pension till barn till 18 år. Vet ej om det är andra regler om man är skilda, borde ju ej vara så.

De som är mer insatta kanske kan väl hjälpa till i denna fråga ang familjen för pojkens bästa

Har man kollat upp med pensionsmyndighten ang pension för pojken, finns ju en sådan när förälder avlier. Om man är gift med den ena föräldern samt har gemensama barn så utgår ju pension till barn till 18 år. Vet ej om det är andra regler om man är skilda, borde ju ej vara så.

De som är mer insatta kanske kan väl hjälpa till i denna fråga ang familjen för pojkens bästa
Ja bra tänkt .

Vi har koll på läget och gör allt för att det skall bli så bra som möjligt för dom anhöriga.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp