Tar du is i ölen?

Tar du is i ölen när du är i Thailand?

• Har aldrig tittat efter.

Röster: 0 0.0%
  • Jag dricker inte öl.

Röster: 5 7.5%
  • Nej, ölen blir vattenskadad!

Röster: 28 41.8%
  • Ibland

Röster: 14 20.9%
  • Ja gärna!

Röster: 20 29.9%

• Totala väljare
    67

"glimten66 " sa:
Falang mage ;) hör jag

Jag gör som krister

Visst är det risk för farangmage, det skall erkännas. Men samtidigt har man ju mycket trevligare saker att syssla med i LOS än att vara tvungen att ha ett dass inom den närmsta räckvidden. :)

Annars är det precis som Janne skriver, man skall vara körklar också, jag undviker att sätta mig bakom ratten när det är mörkt.

Äh!

Om sanningen ska fram så dricker jag öl utan is, med is, Leo, Chang, Heineken, Lao Beer, Cheers och allt annat man kan hitta på marknaden. Och jag dricker det utan att gnälla.

Fast har jag ett val så blir det oftast en lagomkyld Leo.

"Jonas " sa:
Ni dricker väl rödvin med is i också.

Kul att du nämner detta, vilket redan existerar i landet "Happy all the time" den berömda och inte drickbara SPY RED och kolsyrad é skiten också!

Men då frugan vill sig ha en liten bläcka då funkar detta blaskvatten för att hennes annars välorganiserade hjärnceller ska bli omskvalpade till oorganiserade fackpampar i lederhusen, då mina vänner räcker det med endast 2st av denna dryck för att uppnå nirvana i hennes ställe..

"Jo-Be " sa:
Kul att du nämner detta, vilket redan existerar i landet "Happy all the time" den berömda och inte drickbara SPY RED och kolsyrad é skiten också!

Men då frugan vill sig ha en liten bläcka då funkar detta blaskvatten för att hennes annars välorganiserade hjärnceller ska bli omskvalpade till oorganiserade fackpampar i lederhusen, då mina vänner räcker det med endast 2st av denna dryck för att uppnå nirvana i hennes ställe..

Är det bara två som behövs så spelar det ju inger större roll vad man dricker.
Pinan blir ju ganska kort.

"Jo-Be " sa:

Fn köp breezer till henne istället, jordgubb gillar hon nog.

Var på bolaget idag o köpte lite midsommaröl. Så jag tog lite av varierande sorter Bla denna. Detta var totalt smaklöst tyckte att det bara smakade vatten. Har nån av er provat detta??
gubama4a.jpg

Finns väl ingen anl att köpa nåt annat än Carlsberg Export om man går på bolaget.

"Berralund " sa:
Varför det, dom har t ex Chang. Eller Mariestads.
Exakt dock Chang är visst bryggd i England och jag tycker att den är lite mer bitter här. Dock räcker det med Mariestad ... fast kul att testa något nytt ... dock något som kallas Svensk starköl skulle jag nog tveka att inhandla.

"Janne " sa:
Exakt dock Chang är visst bryggd i England och jag tycker att den är lite mer bitter här. Dock räcker det med Mariestad ... fast kul att testa något nytt ... dock något som kallas Svensk starköl skulle jag nog tveka att inhandla.

Japp, skall man festa på midsommar så är det säkra kort som gäller. Ingen plats för några experiment. För egen del blir det dock inte en droppe, jobbar. Fördelen är att man slipper bakfyllan i morgon. :)

"Berralund " sa:
Japp, skall man festa på midsommar så är det säkra kort som gäller. Ingen plats för några experiment. För egen del blir det dock inte en droppe, jobbar. Fördelen är att man slipper bakfyllan i morgon. :)
Går utmärkt att dricka utan att bli bakis, mycket vatten under kvällen och sluta i tid bara ;)

"bson " sa:
Går utmärkt att dricka utan att bli bakis, mycket vatten under kvällen och sluta i tid bara ;)

Helt rätt men det är alltid risk att omdömet sviktar efter ett antal nubbar och öl. Jag kan väl konstatera att detta har inträffat ett antal gånger.

"Berralund " sa:
Helt rätt men det är alltid risk att omdömet sviktar efter ett antal nubbar och öl. Jag kan väl konstatera att detta har inträffat ett antal gånger.
Nubben hoppar jag över nu för tiden, räcker gott med öl lr vin. Den goaste fyllan är ändå salongsfyllan efter dom första, att bli Full kan kvitta.

Om Ja inte bill bli bakis kör jag blend 285. Det är thaiwhiskey på 35%. Ingen huvudvärk, inget illamående. Bra alternativ om man måste festa varje dag I en månad. Ja, jag har testator, men den va för ett par år sedan.

Öl dricker man ju för att de e gott, då tar man ett glas vatten mellan ölen. Eller så dricker man en bunt och sveper en halvliter vatten när man e klar :)

Jag röstade på att jag dricker aldrig öl det räcker med er som jag kallar för ölgänget. Vatten från brunnen som mamma hämtar åt mej duger gott, hade jag inte haft problem med mitt knä skulle jag hämtat vattnet själv.

Jag vet att detta är "IS" i ölen tråd, men det har kommit till min förvåning att Thailändska staten har sänkt vol. % på alla ölsorter överlag, min favorit ARCHA har fått sin % sänkt till 5,0V%(från 5,4V%) och Beer Chang är numera på en procent halt av 5,5V%(och har bytt namn till Beer Chang Classic och har fått gröna flaskor istället för bruna), tidigare var Changen på 6,0V%.
Men priset på dessa har inte gått ner, som man skulle trott, så för er alla ölälskande vänner säger jag bara "Lycka till" till samma berusning... :(;):D

Liknande trådar

T
Svar
51
Visningar
4 K
L

Tillbaka
Topp